zondag 30 maart 2014

Lekker op de fiets door de Betuwe


Gisteren maakten we een heerlijke fietstocht door de Betuwe, wat super dat we zo vroeg in het jaar alweer op de fiets kunnen! Helaas bloeiden de fruitbomen nog niet uitbundig  zoals hier, maar het was toch een mooie tocht. We begonnen en eindigden in Buren, een mooi oud Oranjestadje. 


Onderweg zagen we veel schapen en hier en daar een lammetje. Ze blijven leuk, de bollen wol op poten.
Vorig jaar maakte ik in maart nog sneeuwfoto's met schapen....




Bij Tiel aan de Waal genieten we op een bankje van dit weidse uitzicht.  



We kwamen ook dit 'beeld' tegen, ik denk de 'skyline' van Tiel? We vonden het erg mooi.
 



En we eindigden weer in Buren waar we nog een terrasje deden. We hebben genoten van dit gebied en komen hier vast snel weer terug. 

 


En dan eindigen we met bloemen, want ik ben gek op bloemenwinkeltjes!

Vandaag druk aan het werk geweest in de tuin, de schutting in de donkergrijze beits net als de sidetable buiten, een te grote buxusbol uit de tuin gehaald en de rommel opgeruimd.
Met een man die al een jaar last heeft van 2 tennisarmen heb ik deze klussen op me genomen. Ik heb dus een lekker actief weekend gehad!



14 opmerkingen:

  1. Ja, ik kan natuurlijk niets anders zeggen dan dat het hier in de Betuwe heel leuk is.
    Wij hebben vandaag ook weer heerlijk gefietst, maar voor de bloesem ben je nog een beetje te vroeg. Al zie ik hier en daar al wel de kersenbloesem. Appel en peer duurt nog even...
    Toevallig zei ik vanmiddag nog tegen Jan, dat ik denk dat het met de Pasen weleens erg druk kan zijn als het mooi weer is.
    Want dan is er zeker bloesem te bewonderen.

    Fijne avond
    Lieve groet lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vorig jaar hebben we Buren bezocht op de verjaardag van mijn man, toen hij 50 werd. We vierden het niet die dag, dus een mooie gelegenheid om die kant op te gaan. Het is een heel mooie plaatsje en de omgeving is ook prachtig. Dus ik heb er helemaal beelden bij dat jullie zo genoten hebben! Mooie foto's, vooral van de schapen...ze kijken zo lief en zo schaapachtig ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie foto's heb je gemaakt, ik zeg net tegen manlief als we weer eens op pad gaan wil ik naar buren......die prachtige plaatjes wil ik wel eens in het echt zien!
    groetjes linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige fietstocht, Jolanda!
    Mooie foto's van het platteland, maar Buuren is ook een mooi oud stadje.
    En wat lekker dat je al zo fijn in de tuin kunt werken! Ik verheug me al weer op je zomerfoto's.
    Geniet nog mooie dagen!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor mij als (van oorsprong) betuwse, zijn dit bekende plaatjes.
    Je hebt prachtige foto's gemaakt, ik kan me voorstellen dat je ontzettend genoten hebt!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jolanda,
    Het was dan ook wel uitstekend weer voor zo'n prachtige fietstocht. Ik heb gisteren 16 kilometer gewandeld, in dat heerlijke zonnetje... Je hebt ook weer ontzettend mooie foto's gemaakt hoor. Je kunt er wel een keer een boek van maken, met de titel; "Met Jolanda door het hele land".... haha hoe vind je die? Mij lijkt het wel wat...
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke fietstocht.
    Ja,ons landje is erg mooi.
    Dat bewijzen je foto's maar weer eens.
    Dankjewel dat we even mee mochten fietsen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's weer....leuk je bent bij galerie moon geweest.....ze hebben daar nu alleen nog planten...vroeger ook bloemen....zo'n leuk winkeltje.....liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is alweer jaren geleden dat wij eens in Buren waren, maar ik herken de plekjes en vooral de sfeer die Buren heeft wel weer. Ik kan ook altijd zo genieten van die kleine straatjes en prachtige geveltjes. Wat is Nederland toch mooi! Je hebt ons weer getrakteerd op hele mooie foto's. Fijn dat we even mochten 'meefietsen'.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk tochtje! Mooie foto's! Ben zeker van plan om in de bloesemtijd daar ook eens te fietsen en dan ook even langs Maerienwaerdt te gaan.
    Vind het daar altijd ook zo leuk EN lekker eten! groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een fantastisch gebied! Dat beeld is erg mooi, maar ook de foto's in het dorp Buren. Het lijkt wel een verstilde stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat was zo te zien een heerlijke tocht,schitterende foto`s! lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's van jullie fietstocht Jolanda! De perfecte bezigheid met dit mooie weer. Een prachtig bloemenwinkeltje ook. Daar had ik graag een kijkje genomen :-)

    Een leuke ontspannen foto van jou!!

    Fijne week & beterschap voor je man. Ik hoop dat hij snel van zijn tennisarmen af is.

    Liefs,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. och! je geeft me zin om op stap te gaan! Heerlijke foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...