zondag 16 maart 2014

Lentemetamorfose

En dan is het nog winter...hoe moet het dan wel worden als het lente is!
Want het lentegevoel is al niet alleen aanwezig in mijn huis maar ook in de tuin.
De eerste potten zijn gevuld en de sidetable heeft een lentemetamorfose ondergaan!



Een prunusje in pot, straks een grote roze wolk....




Ik ben dol op viooltjes, dat kan ook niet anders als je Jolanda heet.


Deze lila viooltjes in de mooie lichtblauwe pot kreeg ik pas van mij man voor onze trouwdag....zo lief!



Het dienblad mozaiekte ik lang geleden eens, met de ranonkels en viooltjes erop geeft het echt een lentegevoel.


Wat zijn ze toch mooi, de ranonkels, je blijft naar ze kijken. 
 

Genieten...en dan is het nog winter:)

Fijne week weer allemaal.




20 opmerkingen:

  1. We worden wel verwend met zoveel mooie dagen, ik hoop van harte dat we ze nog veel zullen zien. Je sidetable heeft een geslaagde metamorfose ondergaan. Al die kleuren staan zo vrolijk!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo jolanda,wat een mooie foto`s heb je weer gemaakt. ik vind viooltjes ook zo mooi maar je renonkels mogen er ook zijn hoor. nou mijn vingers jeuken ook hoor om wat met planten te doe, maar ik moet nog even geduld hebben tot de pols genezen is. fijne week en groetjes, riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig je lentetafel! En tof dat je man daar blijkbaar ook z'n ideeën over heeft ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De meteorologische lente is al begonnen,maar volgens de kalenders nog niet.
    Dus dit jaar,heeft de kalender geen gelijk gekregen.
    Getuige jouw foto's.
    Ze zijn prachtig.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig je lentetafel en de prunus in de pot!
    Het is ook wel heel verleidelijk om vroeg te beginnen.
    Het maakt in elk geval wel blij!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jolanda,
    Wat ziet dat er gezellig uit zo! Prachtig al die kleuren bij elkaar. Wat is dat trouwens leuk, zo'n klein prunusje... wat zal die straks heerlijk gaan bloeien... Geniet ervan!
    Ik wens je een heel fijne avond en een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er bij jou in de tuin al heel gezellig uit Jolanda! Bij mij moet er nog zoveel gebeuren. Vandaag ben ik weer even bezig geweest. Heerlijk een paar uurtjes in het zonnetje. Om blij van te worden.

    Fijne week & liefs,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie kleurrijke bloempotten heb je er tussen staan! Word er helemaal vrolijk van!
    Ik geniet zelf ook heel erg van al die prachtige bloemen.
    Groetjes, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een vrolijke post...laat de Lente maar beginnen...eigenlijk is de Lente al begonnen.
    je hebt er mooie plaatjes van gemaakt.
    Fijne Week.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet het er al lekker vrolijk uit, zo verzorgd.. krijg helemaal zin in de lente als ik naar jouw foto's kijk! (en bedenk me hoeveel er nog in mijn tuin moet gebeuren...;)

    Ik wens je een fijne week!

    Groetjes, Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een mooie potten, geeft mij een echt lente gevoel.
    Mooie foto's en heel kleurrijk.
    Was het al maar zover...
    groetjes sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo lief met die pasteltinten in je tuin, wat een mooie lentemetamorfose! Ik krijg hier de kriebels van om ook mijn tuintje lente klaar te maken :)

    Fijne week,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je side-table is er al helemaal klaar voor, wat een vrolijke frisse boel, gezellig! Je Prunus in pot vind ik heel mooi. Maar ook de Ranonkels staan mooi in die terracotta potjes. Goed idee, heb je er volgens mij ook langer van. Ik ben alleen nog maar aan het snoeien en kom nog niet aan potten toe. Wel heb ik al twee stoere kransen gemaakt van het snoeiafval.
    Fijne week!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke kleurtjes zo bij elkaar! Hier staan de viooltjes ook weer, ik blijf ze mooi vinden. Ooit hoop ik ook zo'n mooie Prunus te hebben =)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie kleurtjes zo bij elkaar,dat is genieten..
    Liefs Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Genieten!! En deze week word het a.s donderdag weer mooi, ha, heerlijke lente! Mag van mij zo blijven!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk al die kleurtjes...genieten liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig al die kleuren in je tuin! Viooltjes blijven ook altijd zo leuk.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een gezellige sfeer al buiten!
    Fijn weekend.
    Lieve gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...