zondag 2 maart 2014

Londen #3


On top off the bus...zo gingen we op vrijdag morgen richting Notthing Hill. Het was nog niet druk dus we konden voorin zitten en hadden prachtig uitzicht zo boven de straten van Londen.


Aangekomen bij het eindpunt moesten we even zoeken naar Portobello Road en belandden we in straten met prachtige chique huizen.






Nothing Hill kent, denk ik, iedereen wel van de film en het boekwinkeltje dat erin voorkomt.
Portobello Road is een 2 km lange straat met allerlei kleine winkeltjes en op veel dagen is er ook een markt waar van alles wordt verkocht.








Het is door de jaren heen, een multiculturel wijk geworden en jaarlijks wordt er in augustus een groot Caribisch straatcarnaval gehouden.

Op de markt is ook een gedeelte met vintage en 2e handspullen.





Er lopen hier zeer bijzonder geklede types rond en hoewel ik het altijd lastig vind om ze te fotografen heb ik het bij deze meneer toch gedaan.


Op de markt zijn brood, groente en fruit maar ook kleding, souveniertjes ed te koop. 
We waren er s morgens en toen was het goed te doen, als je hier op zaterdagmiddag komt kun je over de hoofden lopen denk ik.



Nog een laatste blik op deze kleurige straat en we stappen de metro weer in.


De volgende stop is  'Westminster'.


Want we willen de Londen Eye, Big Ben en de Houses of Parlement natuurlijk ook bij daglicht zien.


Westminster Abbey bezoeken we een volgende keer want we willen vandaag doorlopen naar Buckingham Palace. 





De wisseling van de wacht bij het paleis is in de winter helaas om de dag dus die hebben we gemist, maar ach, op ons lijstje voor een volgende keer:)



Ook hier is het druk. Zoals het eigenlijk overal wel is. We hebben honger en gaan een heerlijke clubsandwich eten....



Tegenover Harrods! 
Harrods is heel bijzonder, in de posten die ik een paar jaar gelden maakte staan een aantal foto's die ik binnen heb gemaakt. Het is duur, chique en decadent. Maar wel leuk om een keer te zien.


s Avonds gaan we eten in Covent Garden, ook hier plaatste ik een paar jaar geleden een post over.

Zaterdagmorgen hebben we nog een paar uurtjes voor we weer in de trein stappen. We gaan naar Trafalgar Square en het museum National Gallery. Ook hier mag je helaas geen foto's binnen maken maar dit museum ziet er prachtig uit en de vaste collectie is ook weer gratis te bezoeken. We lopen een uurtje door de zalen en zien veel moois voorbij komen.


Buiten op Trafalgar Square wordt het  ruk en zijn de straatartiesten alweer aan hun acts begonnen.


Wij gaan voor de laatste keer de enorme roltrappen in de metro op en af, en op weg naar het station.


Het was fantastisch, natuurlijk te kort, maar we hebben norm veel geluk gehad met het weer en genoten van al het moois dat we hebben gezien.
Omdat we op de heenweg een enorme vertraging hebben gehad met de trein kunnen we waarschijnlijk een gratis retourticket krijgen te gebruiken binnen een jaar...wat een leuk vooruitzicht!
Ons lijstje is al gemaakt:)







11 opmerkingen:

  1. Dat zou super zijn, zo'n retourticket. Kunnen jullie alles nog eens op je gemakje bekijken. Zag ik het nou goed: hebben ze chips over je broodje gedaan? De foto's zijn weer super!
    Groetjes, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een boel hele mooie foto's ik geniet...ga nog een keer kijken...liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thank you again for reminding me of places I love to visit. It's grand that you had such good weather...and that the train delay has allowed you a pass for a future visit.

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterende fotoreportage weer.
    Dankjewel voor het meegenieten.
    En jullie hebben inderdaad geboft met het weer.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jolanda,
    Wat hebben jullie een heerlijk tripje gemaakt zeg, en wat fijn dat je zoveel foto's maakte en deze met ons deelde. Nothing Hill daar was ik niet geweest, maar verder ook nu weer veel herkend. Ik heb ervan genoten.....
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, nu weet ik het zeker: dit wil ik ook eens graag zien! Vooral Notting Hill lijkt me heel gezellig.
    Dankjewel dat we even met je 'mee' mochten reizen. Ik heb echt genoten!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is Nothing Hill leuk en zulke mooie huizen!! Prachtige foto's, bedankt dat ik mocht mee genieten van jullie uitstapje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb genoten van je rondleiding! Je hebt echt schitterende foto's gemaakt!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb genoten van het zien van al uw foto's van Londen. Het zal leuk zijn om weer te zien wanneer u weer op uw gratis tickets. Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als je er de volgende keer bent, en je bent aan het begin van Portobello Road, neem dan op het de tweede "grote"kruizing van de straat eens de afslag naar links, en dan weer de 1e rechts. Dan loop je parallel aan de grote straat, maar daar zit een brocante winkel, die je waarschijnlijk ook heel leuk zult vinden.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...