dinsdag 29 april 2014

Explosie in de tuin

Door het warme voorjaar loopt alles een maand voor in de natuur, las ik ergens. En dat zou heel goed zo kunnen zijn. Alles schiet uit de grond, in de knop en in de bloei. Soms kun je de planten gewoon zien groeien.


Alle voorjaarsbloeiers staan in bloei in mijn tuin, de akelei, vergeetmenietjes en de erg vroeg bloeiende  korenbloemen.


Maar ook het schildersverdriet, bovenste foto links, zit al vol met ragfijne bloemetjes.

 

De Geraniums in verschillende kleuren en het roze gebroken hartje.

 

 

De Schoenlappersplant is bijna uit gebloeid maar de varens ontkrullen hun nieuwe bladeren momenteel. Die zie je gewoon groeien.



Net als de hosta's, ik hoop dat de slakken ze net als vorig jaar voorbij wandelen.
De rode roos, linksonder, zit vol met knoppen. Normaal zie ik de eerste bloemen pas begin juni las mijn dochter jarig is.




In deze dagen is het heerlijk om in de tuin te werken en nieuwe planten neer te zetten en planten te verplaatsen. 
En het is genieten als je alles zo weer de grond uit ziet komen!

 

De Salomonsegel en Lelietjes van dalen krijgen hun eerste tere bloemetjes, altijd schattig.

 

En Mickey kijkt toe in het zonnetje, hij is bijna 15 en slaapt veel. Met dit mooi voorjaarsweer kan dat ook lekker buiten.







14 opmerkingen:

  1. Wat een bloemenzee bij je.
    Ik zie ook al vergeetmenietjes bij je.
    Ik heb ze door toedoen van het vogelvoer
    in mijn tuin gekregen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt; alles groeit super snel! De plantjes, maar het onkruid helaas ook!.... Mooie kleurtjes in je tuin! Vergeetmenietjes zijn zo schattig en bloeien lang! groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O mooi he, eigenlijk is dit de mooiste tijd van het jaar! Alle groeit en bloeit, fris groen en de vogels zingen dat het een lieve lust is! Nu regent het hier, maar ach, weer goed voor de tuin zullen we maar zeggen! Je tuin staat er mooi bij zeg! Groetjes, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk al die bloemen en kleuren in de tuin. En wat zit je oude mannetje lief te doezelen in het zonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke tijd is dit toch hè! Alles ploft bijna de grond uit en dat is echt genieten!
    Ik zie dat jij ook een tuinliefhebber bent, dat vind ik leuk!
    Ik heb vandaag nog een aantal planten in de tuin kunnen zetten net voordat het ging regenen: ach daar groeien ze goed van zullen we maar denken! Maar in het zonnetje tussen de plantjes heeft toch wel mijn voorkeur!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellige, kleurrijke boel is het bij jou in de tuin. Dat is vast enorm genieten, zeker als de zon schijnt en je zelf ook in de tuin bent. En fijn dat dat oude baasje toch nog zo kan genieten om in de tuin te luieren.

    Groetjes,
    Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is genieten in je tuin en dat doet de kleine Mickey ook. Ik heb nu al slakken in de hosta´s, het lijkt wel of er na die zachte winter veel meer ongedierte rondwaart in de tuin. Wonderlijk dat alles zo vroeg groeit en bloeit, het is gewoonweg prachtig, maar ik vraag me af of ik het mooi kan houden tot het najaar. Enfin we genieten van hoe het nu is.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat een weelde, dit is met recht een positieve explosie!

    Lieve groet,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb jij veel in je tuin staan, Jolanda! Prachtig gewoon!
    De akelei staat mooi met hun kopjes omhoog.
    En knoppen in de roos heb ik ook, maar ook heel veel meeldauw. Ik heb er alles aan gedaan, maar ik ben bang dat ze niet te redden is.
    Maar het is wel geweldig hoe alles zo vroeg bloeit. Het is niet alleen in de tuin, maar ook in de bermen.
    Laten we genieten!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een bloemenweelde bij jou, prachtig!! Ik heb foto's van vorig jaar vergeleken met nu en inderdaad is de natuur nu een maand eerder, maar bij jou is alles nog verder dan hier in het noorden zie ik, de akelei bijvoorbeeld moet hier nog gaan bloeien!

    Fijne dag!
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb jij een prachtige tuin.. vind die vergeet me nietjes zo mooi!!

    Fijne dag.
    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijke plaatjes. Je kunt inderdaad van een explosie spreken, fijn voor de bloemen, al zou ik soms willen dat het gras iets minder hard zou groeien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie groene tuin heb je! =) Mooi al dat kleine spul weer uit te zien komen, wens je nog veel fijne uurtjes in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is je tuin mooi !!...en ach Mickey zo lieffff...ja heerlijk zo'n oude hond geniet er hier ook iedere dag van......liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...