maandag 28 april 2014

Wat een heerlijk weekend!


Inderdaad, wat en heerlijk weekend. natuurlijk begon dat zaterdag met Koningsdag. Altijd even kijken op TV wat ze doen, wat ze dragen en wie erbij zijn...kwamen er ineens de 3 prinsesjes uit de auto. Wat een leuk moment!


s Middags zijn we onze eigen stad in gegaan en hebben genoten van de gezellige sfeer. Kijk maar op mijn Rotterdamblog voor een fotoverslag.


En zondag stond een dagje Amsterdam op het programma. Ik had een kaartje gekocht voor het toneelstuk VASLAV in het De La Mar theater. 
Vooraf ben ik naar de Nieuwe Kerk geweest naar de World Press Photo. Ik had geen camera mee genomen ook omdat het weer regenachtig en grijs was, maar gelukkig had ik m'n telefoon bij me:) 



 Erna door naar het theater, tussen de AJAX supporters door....


In het theater hangt prachtige fotokunst dus ik ging wat eerder om even rond te kijken.


Maar ik kwam voor het toneelstuk Vaslav geschreven door Arthur Japin en gespeeld door oa Maarten Heijmans (speelde ook Ramses in de serie), Jeroen Krabbe en Beppie Melissen



Ik lees de boeken van Arthur Japin erg graag en hij heeft zelf zijn boek bewerkt tot dit toneelstuk. Je ziet dat hij een theaterachtergrond heeft want het ziet er allemaal zo mooi uit. De decors, kostuums van Yan Tax maar ook het totale plaatje. Zo jammer dat je dan geen foto's kunt maken...de foto hierboven is van de website.
Houd je van toneel, ga er dan zeker naar toe, het is zeer de moeite waard.


Toen ik buiten kwam scheen de zon!


En liep ik heerlijk langs de grachten terug naar het station. De foto's zijn niet zoals jullie van me gewend zijn maar ik wilde ze toch even laten zien.


En dit heerlijke weekend was de start van mijn meivakantie, 2 weken vrij en tijd om de dingen te doen die ik graag doe....fotograferen, bloggen, in m'n huis en de tuin bezig zijn, ontspannen en er op uit gaan!
Veel blogjes dus voor jullie de komende tijd, niet alleen hier maar op op Rotterdamthroughmylens.nl Misschien wel met leuke tips voor een dagje uit voor jou?



6 opmerkingen:

  1. Lieve Jolanda, Handig die mobiele telefoons voor als je geen fototoestel hebt meegenomen. Soms laat ik mijn camera ook een dagje thuis, maar ik kan het net als jij niet laten om dan toch mijn mobiel te gebruiken :-) Zit je ook op Instagram? Ik heb je fotoblog trouwens toegevoegd aan mijn blogrol. Ik hoop dat het veel nieuwe kijkers trekt.

    Ik wens jou en Floor twee hele fijne weken toe met veel zon en leuke uitstapjes. Geniet ervan!

    Veel liefs van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ondanks met je telefoon toch nog prachtige foto's van Amsterdam, Jolanda!
    Heerlijk om zo'n dag te genieten van cultuur.
    Een hele fijne vakantie gewenst en ik hoop dat je het een en ander van je wensen kan verwerkelijken.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk actief weekend, Jolanda! Jij moet wel enorm genoten hebben. Ondanks je de foto's met je telefoon hebt gemaakt, vind ik ze prachtig hoor! Wat kan je soms spijt hebben dat je de camera toch niet mee hebt genomen hé? Alsof je oog dan juist nog meer ziet ;-)

    Wens je een hele fijne vakantie en hopelijk mooi weer om er lekker op uit te gaan MET camera! Gaat vast lukken.
    Geniet er lekker van!

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik begrijp dat je in je uppie naar Amsterdam was? Dat vind ik wel stoer. Ik ga er niet graag alleen op uit. Maar soms moet je het gewoon doen hè, als je iets graag wilt.
    Ik hoorde laatst dat prof fotografen of kunstenaars juist bewust hun dure apparatuur weglaten en zich een tijdje geheel verlaten op hun telefoon. Juist omdat je dan nog kritischer moet kijken naar hoe je de sfeer wilt neerzetten, dan pas wordt fotograferen kunst. Dan zie je wat een voorbijganger niet ziet. En dat is jou prima gelukt.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I very much enjoyed seeing the variety of views and your text in this post. It's been ages since I stayed in the Netherlands, and I never got to Rotterdam. You are planting seeds of interest, in both your blog sites.

    Have a fine time off...wishing you lots of creative inspiration. xo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind je foto's best meevallen,hoor.
    Lijkt me inderdaad een prachtige toneelvoorstelling.
    Jeroen Krabbé vind ik echt klasse.
    En ik heb trouwens ook de serie Ramses gezien.
    Maarten Heijmans is ook een veelbelovend acteur,gaan we vast nog
    veel meer van zien.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...