woensdag 14 mei 2014

Onderweg

Mijn niet-werkdagen ben ik veel onderweg in mijn eigen stad. Lezers die mijn Rotterdamblog volgen weten dat, maar hier ook een kleine update...
Zaterdag ben ik bijna weggewaaid op de Erasmusbrug, wachtend tot het ms Rotterdam vertrok. Maar mooie foto's leverde het op!



En vandaag herdachten wij het grote bombardement, dat er 74 jaar geleden voor zorgde dat de historische binnenstad vrijwel compleet werd verwoest.
En maakte ik een herdenkingswandeling door de stad langs een aantal gebouwen dat is blijven staan. Alweer zo'n mooie middag. 
Kijk hier maar even....KLIK

het 


Ik geef jullie gauw weer een blik in mijn eigen achtertuin, want door de regen is alles hard gegroeid!!!!

Oja, ik heb de laatste tijd enorm veel bezoekers ui Zweden...herkenbaar? Ik snap er niets van, verhuizing van een provider of gewoon veel Zweden die mijn blog lezen:) 
Let me know, readers from Sweden!

5 opmerkingen:

  1. Wat blijf dat toch apart zo'n groot schip. Echt een drijvend flatgebouw! Maar ook dat rare gebouw op de achtergrond, waar de architect niet zo goed kon stapelen, zeg maar, vind ik zo apart.
    Ik heb ook even bij gelezen met je vorige posten en ik vind die van Monnickendam en omgeving echt super! Hoe Hollands wil je het hebben? Prachtig!! Geen wonder dat al die Zweden bij je komen kijken...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Zweden zijn helemaal gecharmeerd van je posten over Rotterdam.
    Ik heb even bij mijzelf gekeken, maar ze komen niet bij mij.
    Misschien wel een voorbereiding op vakantie of zo.
    Ben benieuwd of ze je nog wat melden!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zeg, weer eens wat andere foto's en zo vaak ben ik nog niet in Rotterdam geweest.
    Dus heb net ook met belangstelling je andere blog gelezen, deels natuurlijk, erg mooi en indrukwekkend van de bombardementen.
    Ik wist het wel maar toch...
    Het schip is inderdaad indrukwekkend...wij zijn in 2009 naar Schotland geweest met de auto op zo'n enorm ding, maar dat is een bootje vergeleken met dit gevaarte...
    Erg bedankt voor je rondleiding ;)

    Een zonnig weekend en lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha lieve Jolanda,
    Ik denk dat je aan een cruisevakantie toe bent!
    Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel fotomomentjes, op het schip, van het schip en van alle plekjes waar je aan land gaat!
    Ik heb 1187 foto's gemaakt :) nu nog tijd om ze uit te zoeken......................
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo zie je Rotterdam door hele andere ogen! Fijn dat we mee mogen kijken!
    Een fijne zondag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...