donderdag 29 mei 2014

Pioenen in huis


Het is weer de tijd voor pioenrozen. 
Ik kocht deze 2 bossen op de markt en voor €6.- staan ze al sinds zaterdag te stralen.


Een beetje roze in huis maakt het gezellig, zeker met de regen van de laatste dagen.


Gelukkig wordt het weer beter en kunnen we weer naar buiten. 


Wat zijn ze bijzonder deze roze pioenen.


Vrijdag en zaterdag is er in de Laurenskerk in Rotterdam het evenement Brocante in de Laurenskerk. Ik ga waarschijnlijk vrijdag een bezoekje brengen, wie van jullie ga ik tegenkomen?
Wil je er een dagje Rotterdam van maken kijk dan even op mijn Rotterdam blog voor tips.
Zo is er het ZigZag Architectuurfestival in de omgeving van de Laurenskerk en is het gezellig shoppen in het Laurenskwartier.

foto van Rotterdam through my lens #010tml

Gezellige avond  nog allemaal.....



17 opmerkingen:

  1. Hello Jolanda:

    How very pretty your peonies are. They are amongst our favourite of all flowers and in our gardening days in Herefordshire, England we had a peony walk.

    The weekend event in the Laurens Church should be great fun.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pioenen zijn 1 van mijn lievelingsbloemen, Ze zijn zo mooi. Eerst als ze in de knop zitten, en daarna als ze uitbarsten. In de tuin heb ik ook verschillende pollen staan. Zo ontzettend mooi in de borders.

    Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig je pioenen! Leuk dat er nu bij jullie ook een kerk open staat voor brocante, helaas is het dit weekend niet inpasbaar in onze agenda :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi je pioenen.
    De kleuren zijn ook prachtig.
    En helaas,het zit er niet in om naar het evenement Brocante
    te komen.
    Maar het lijkt me wel heel leuk,ook door de locatie.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn mooie bloemen, en wat een fijne kleur. Zo fleurt een dag helemaal op.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier staan ook pioenen in de vaas, wat is het toch een mooie bloem. Veel plezier tijdens de brocante markt!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn pioenen toch mooi. De kleur is schitterend en brengt brengt vrolijkheid in je huis. Fijn weekend!
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je wel voor je tips voor in en om Rotterdam. IK wil morgen wel even naar de laurenskerk gaan. Je pioenen staan ook schitterend. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige bloemen hè, vooral wanneer ze 2 verschillende kleuren hebben!
    Wat jammer dat Rotterdam te ver is om even langs te gaan, in de kerk...lijkt me leuk!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit zijn wel hele mooie pioenen met dat lichte hart.
    Soms is het een verrassing of ze uitkomen, ik had vorige week een bos maar die zijn maar een beetje uitgekomen, helaas.
    Rotterdam is wel een eind en bovendien krijg ik familiebezoek., maar ik hoop nog wel een keer naar Rotterdam te komen.
    Een mooi lang weekend gewenst!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aren't peonies beautiful...so vibrant, so fragrant,,,yet so fragile. Your blooms look fantastic in your home.

    How I wish that I could meet up with you at the Rotterdam market. Perhaps one day....

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is wel een heel apart soort, nog nooit gezien. Mooi die verrassing binnenin! Ik heb roze in de tuin staan, maar dit jaar wel met minder knoppen, jammer. Ik denk dat ik ze ook maar pluk voor in een vaas, met al die regen is het zonde om ze te laten verpieteren.
    Fijn weekend!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Altijd gezellig een bloemetje in huis, zeker deze mooie pioenrozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een mooie bos pioenrozen. Ik wou dat we konden, maar hen voor € 6. Geniet van hun grove in uw huis. Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ze zijn heel mooi...wij hadden witte deze week voor € 6 .....zo leuk en ze gaan zo hard...heerlijk fijn weekend liefs Ria..x !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Pioenen zijn zo mooi! Ik heb hier een bos in het wit op de vaas, hopelijk komen ze net zo mooi uit als de jouwe!

    Fijn weekend!
    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Jolanda,
    Wat zijn ze toch mooi hè, pioenrozen. Ik heb hier al sinds vorige zaterdag een bos witte pioenen staan. Ze bloeien zo uitbundig. Als deze weg zijn ga ik ook nog voor een bos roze... zo bij de kweker hier in het dorp vandaan... super mooi zijn ze daar...
    Deze bij jou zijn ook prachtig, en allemaal zo mooi uitgekomen... fleurt de boel heerlijk op hè, ook tijdens de grijze dagen...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...