dinsdag 24 juni 2014

Hooggeëerd publiek!






2 weken geleden kwamen er in ons rustige stadspark allerlei grote vrachtwagens binnen rijden en werd er in een paar dagen tijd een enorme circustent op gebouwd.
Niet voor een gewone circusvoorstelling zo bleek later, maar voor voorstellingen van de CliniClowns in Circus Boemtata !



Op zaterdagmiddag was er een open huis en we namen een kijkje binnen. Het zag er fantastisch uit. In de grote piste worden de kinderen, die wel wat extra aandacht kunnen gebruiken door hun handicap of ziekte, ontvangen met hun ouders, broertjes en zusjes. De artiesten komen uit het podium en de voorstelling kan beginnen!



De kinderen gaan tijdens de voorstelling nog naar 3 andere ruimtes om hier bijvoorbeeld dmv geluid, licht, aanraking door wind en stoffen en op nog veel meer manieren, uitgedaagd en geprikkeld te worden.



De decors zijn erg mooi, het is ruim opgezet, er zijn speciale ruimtes voor verschoning of voeding of als het de kinderen even teveel wordt.
Ze worden echt even in de watten gelegd.
We hebben een stukje van de voorstelling op beeld gezien maar ik had de show best echt mee willen maken.


De tent wordt een aantal keer per jaar op verschillende locaties door heel Nederland opgebouwd en staat er dan een aantal weken. Zondag was de laatste voorstelling en met man en macht is er zondagavond en gisteren gewerkt om alles weer af te breken en in vele vrachtwagens te vervoeren naar de volgende locatie.



Ik ga de tent missen...

Ik wilde dit prachtige project, waar ik nog nooit van had gehoord, graag met jullie delen.
Misschien heb je of ken je een kind dat hiervoor in aanmerking komt of wil je een kleine donatie doen om dit mooie initiatief te steunen.
Kijk op CIRCUS BOEMTATA voor veel meer info.



11 opmerkingen:

  1. Wat een mooi en bijzonder circus........Lijkt me echt een aanrader.
    Ga de naam onthouden, wie weet komen ze nog eens in de buurt.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed initiatief! Toen onze oudste op driejarige leeftijd na een verkeersongeluk in het ziekenhuis werd opgenomen, kleurden de cliniclowns haar dag. De jongste lag er om dezelfde reden, maar zij was toen vier maanden oud dus zij weet er niets meer van. Maar sindsdien zijn we maandelijks donateur. Zo'n mooi circus heeft veel kinderen een geweldige dag bezorgd, even niet bezig zijn met ziek zijn is zoveel waard!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat die kinderen op deze manier even in de watten gelegd worden. Ze verdienen het ook zo enorm.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi initiatief en wat heerlijk dat de kinderen een keer heerlijk verwend worden.
    Wat heb je het prachtig in beeld gebracht.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook donateur van de clinic clowns: zo'n goed doel! Kinderen hebben het al moeilijk genoeg wanneer ze erg ziek zijn en een beetje lachen doet ze dan goed! Toen er een meisje van onze school kanker kreeg en even later nog een jongen uit mijn klas ben ik donateur geworden: je ziet dan hoe goed het de kinderen doet!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige plaatjes heb je weer gemaakt mooi initiatief hoor zo heerlijk voor die kindjes .... als kind vond ik het zelf ook al zo leuk om te gaan ....voor hun is het helemaal speciaal .....wens je een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super! Ook voor mijn kinderen is een normale circus voorstelling niet weggelegd vanwege de indrukken en dit zal zeker een aanvulling zijn. Ga eens kijken naar speeldata en speelsteden.
    Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooi initiatief Jolanda! Dank je wel nog voor je lieve mailjte! Ik ga het beantwoorden hoor! Ben het niet vergeten ;-)

    Fijne week verder!

    Liefs,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Jolanda, bedankt voor je commentaar op mijn blog, ik zie dat je maar liefst twee blogs bijhoudt. Ik vind het altijd leuk om anderen te volgen en heb je toegevoegd aan mijn sidebar.
    Hartelijke groeten, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hoe deze mensen deze kinderen voor even alle ongemakken en verdriet kunnen laten vergeten. Even een lach toveren op hun smoeltjes. Mooi initiatief!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Thank you so much for sharing the beauty of this particular traveling circus with us.

    What joy the circus must have brought to so many children.

    xo

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...