zondag 13 juli 2014

Alle kleuren!






Alle kleuren roze tot bijna zwart....prachtig zijn de stokrozen in de tuin. Een beetje vakantiegevoel, zeker als de zon schijnt.





Onze lieve dochter is gisteren thuisgekomen schreef dit laatste verhaal op haar blog. 

"Na 2 maanden Zuid-Afrika ben ik gisteren weer in Nederland aangekomen. Het afscheid nemen viel me erg zwaar. Ik ging erheen zonder verwachtingen alleen maar met heel veel zin, maar wat zijn deze afgelopen maanden geweldig geweest. Ik ben van het land, de mensen en de cultuur gaan houden, maar vooral van het project 'mother of peace'. Ik heb me daar zo thuis gevoeld en de 80 kinderen hebben allemaal een stukje van m'n hart gestolen. Het waren de kleine dingen die het allemaal zó bijzonder hebben gemaakt. De lieve lachjes, de knuffels, het geschreeuw, het geklauter op je rug, het samen spelen, de ruzies van de kleintjes, de briefjes en cadeautjes, de gesprekken, het voetballen met de boys en de gezelligheid van m'n mede vrijwilligers.
Ik ga dit allemaal zo ontzettend missen. Ik heb beloofd om terug te komen en dat ga ik ook zeker doen!
Ieder kind verdient een gelukkig leven, maar zeker deze kinderen omdat ze allemaal (veel) erge dingen mee hebben gemaakt. Ik heb daarom geprobeerd zoveel mogelijk liefde en aandacht aan ze te geven, maar wat ik daarvoor terug heb gekregen is zoveel meer!"

21 is ze daar geworden en door haar ervaringen ook echt volwassen. We zijn supertrots op haar en hopen dat ze hier gauw haar draai weer vindt maar voor nu heeft ze vooral heimwee .....
Ze heeft prachtige foto's gemaakt en na onze vakantie wil ik graag een serie laten zien van dit mooie land en haar inwoner(tje)s.
Mooie week weer!



8 opmerkingen:

  1. Wat heeft je dochter dit mooi verwoord, Jolanda. De liefde is daar duidelijk over en weer gegaan, dat is toch prachtig. Voor ons allemaal zou zo'n tijd heel leerzaam zijn: zien dat er mensen zijn die met veel minder misschien wel gelukkiger zijn dan wij.

    Wat zijn je stokrozen mooi!

    Een fijne week. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jolanda,
    Wat een dappere dochter heb je eigenlijk... Zo ver van huis en dan gelijk voor twee maanden. Wat fijn dat ze het zo naar haar zin heeft gehad. Ze heeft wel iets heel moois gedaan, zoveel liefde en aandacht aan die kinderen geschonken... doe het haar maar eens na... Ik kan me voorstellen dat jullie heel trots zijn...
    Ik ben heel erg benieuwd naar haar foto's...
    Ik wens je een heel fijne avond en alvast een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een bijzondere ervaring heeft je dochter meegemaakt! Je zult vast blij zijn dat ze weer terug is na zo'n lange tijd! ook al weet je dat ze hun eigen weg kiezen en dat daar niets mis mee is ben je toch blij dat dit avontuur weer goed is afgelopen.
    Ik zie uit naar de mooie foto's die ze heeft gemaakt en haar belevenissen.
    Fijne avond met heel veel genieten samen
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi dat je dochter zo'n ervaring heeft opgedaan: zoiets neemt ze haar hele leven met zich mee! En natuurlijk mag je trots op haar zijn: het is niet niks om zoiets te ondernemen maar ze heeft het toch maar gedaan!
    En het gevoel dat ze voor deze kinderen belangrijk geweest is en hoe ze dit alles verwoord....mooi hoor!
    Oh, ja....de stokrozen zijn ook mooi!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een goed en heel mooi verhaal van je dochter en een prima ervaring, leuk dat je dit ons laat zien. De stokrozen zijn gewoon wonderschoon!
    Groeten,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een kleurenprachtig in je tuin.
    En wat fijn,dat je dochter het daar zo naar haar zin heeft gehad.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stokrozen doen me altijd denken aan een vakantie in Ile de Ré in Frankrijk. In Zuid Afrika ben ik nog nooit geweest. Dat ze heimwee zal hebben is niet te verwonderen. Mooi verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Om zo iets te doen heb je ook veel moet voor nodig. Prachtig

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...