dinsdag 12 augustus 2014

Alles gaat over water in Venetië


Bij aankomst in Venetië is het een drukte van belang. Niet alleen door de vele toeristen die met boten aankomen maar ook door alle goederen die hier aan de kade worden overgeladen op kleinere boten en op karren, om zo door Venetië verspreid te worden naar de winkeltjes, restaurantjes en barretjes. 
Want in Venetië rijden geen auto's, fietsen of brommers. Simpelweg omdat er geen weg is en het met alle bruggetjes gewoon niet kan.






Met de 'Vaporetti'boten kun je het Canal Grande afvaren en overal op- en afstappen.. Eigenlijk dus een bus op het water.


Deze foto's maakte ik vanaf de Rialtobrug, een van de weinige bruggen over het Canal Grande en dus erg druk.





De bewoners, al zijn dat er niet zoveel meer, hebben natuurlijk zelf ook een bootje. Velen zijn vertrokken naar de voorstad Mestre.
Ook voor al het bouw- en renovatiewerk, en dat is best veel in zo'n oude stad, worden materialen met boten aan- en afgevoerd.




En heb je een hotel in een van de straatjes geboekt, dan kun je per watertaxi maar natuurlijk ook met een kruier je bagage naar je hotel laten brengen.


We verlaten deze post vanaf het San Marcoplein, in de volgende post een kijkje op het plein.





14 opmerkingen:

  1. Hoi Jolanda,
    Heb nu al je Venetieposten gelezen en gekeken.
    Wat mooi!
    En wat een prachtige foto's heb je gemaakt om een goede kijk te krijgen.
    Kan me goed voorstellen dat je nog wel een keer terug wilde.
    Dank voor je prachtige reportage!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een compleet logistiek proces dus daar,om de aan en afvoer
    van spullen soepeltjes te laten verlopen.
    Je hebt het weer prachtig in beeld gebracht.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En als ik dan zo'n 'pakjesboot' zie, vraag ik me toch af of er wel eens een doos het water in plonst?
    Ik heb genoten van je reportage. Wat een schitterende foto's maak je toch altijd. Je hebt de sfeer goed vastgelegd.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke stad! Ik zou er graag een keer ten tijde van het carnaval willen komen. Lijkt mij zo bijzonder om te zien!

    Tot zondag!

    Liefs, Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb net je vakantiefoto's bekeken, en ondanks het slechtere weer hebben jullie toch genoten van het moois. Want dat kun je zowel zien aan je prachtige foto's.
    Liefs lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig weer ook deze post...ik heb laatst een hele reportage gezien op tv over Venetië....de jonge mensen willen er niet echt meer wonen en ze leven daar echt van het toerisme anders is het uitgestorven....was heel interessant....mooie foto's...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Blijft toch bijzonder dat alles over het water moet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat jij nu eens niet het romantische maar het praktische Venetië laat zien! Het vergt inderdaad bijzondere logistieke maatregelen zo'n stad in het water.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daar moet echt nagedacht worden over vervoer. Wel bijzonder, al zal dat over het water met een stevige wind niet altijd geweldig zijn.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, dat is wel apart en lijkt me soms erg ingewikkeld. Mooie plaatjes van Venetie.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een drukte! Ik ken Venetië niet maar het lijkt me inderdaad heel bijzonder om daar rond te lopen of te varen.
    Groetjes!
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Jolanda,
    Als ik die foto's bekijk, dan kan het niet missen of er belandt zo nu en dan wel een pakket in het water... De dozen liggen gewoon los op de bootjes.. Heel bijzonder. En ja, op deze manier komen de spullen ook waar ze moeten zijn...
    Ik wens je een fijne avond en rest van de week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...