vrijdag 15 augustus 2014

Een laatste blik op betoverend Venetie



In Venetië moet je goed kijken waar je loopt, met al dat water en de bruggetjes.
Maar als je naar boven kijkt zie je de mooiste balkonnetjes, luiken, gevels en straatnamen.
Maar ook de Rialtomarkt is de moeite van een bezoekje waard. 











Regelmatig kom je op kleine campo's (pleintjes) terecht waar de tijd stil lijkt te staan.

 
 

 
 




Gelukkig staat alles goed aangegeven.
 



Nog even een blik vanaf de Rialtobrug naar een van de vele restaurantjes en dan verlaten we Venetië..... 




Dit was de laatste Venetië post. Ik vind het een van de meest bijzondere steden waar ik ben geweest, eigenlijk meer een openluchtmuseum want grote gedeeltes zijn niet meer bewoond. Maar het is goed voor te stellen hoe de mensen hier ooit hebben geleefd.
Op naar de bergen en nog zo'n mooie stad: Verona.




13 opmerkingen:

  1. Naar deze post keek al uit... prachtig Jolanda! Het heeft bij jullie volgens mij net zoveel indruk achter gelaten als bij ons. Je moet het een keer met eigen ogen gezien hebben, maar tegelijkertijd je ogen goed de tijd geven om alles tot je te nemen want dan ontdek je de meest bijzondere details.Maar zo zijn er veel mooie plekken die de moeite waard zijn natuurlijk. Zo zit er volgens mij nog een mooie reportage van Verona aan te komen ;-).Ik vind het genieten, dankjewel!

    Ik wens je een heel fijn weekend!

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel bijzonder! Beetje anders dan Rotterdam ;-)
    Zo te zien heb je veel omhoog gekeken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als thuisblijver heb ik genoten van je Venetieposten. Prachtig en een heleboel gezien!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jolanda,
    Je hebt ons echt Venetië ten top laten zien. Op alle manieren... Ik vond het prachtig allemaal...
    En nu nog de bergen en Verona... ben heel benieuwd.
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat was prachtig! Ik heb even meegenoten van je bezoek. heb je geen nekpijn gekregen van het omhoogkijken? De meeste foto's zijn omhoog genomen! Maar dan zie je ook wat moois natuurlijk en die blauwe lucht!
    Verheug me al op je volgende post.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi foto's van prachtig Venetië. Helaas kan ik nog niet zeggen dat ik er ook geweest maar als ik jou beelden zo zie moet ik dat reisje toch maar eens gaan plannen.

    X Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb heerlijk genoten van de wonderschone serie van het betoverende Venetië, ik wil er spontaan weer eens naar toe, maar ja wie nou niet....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke plaatjes weer hoor. Waarom ver weg gaan? Ik bedoel naar andere werelddelen. In Europa is nog zoveel moois te ontdekken.
    Lieve groet,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's! En een bijkomend voordeel van dat omhoogkijken is dat je meestal geen mensen op de foto hebt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is voor mij stad nr 1 Wat een heerlijke foto's maakte jij er van. We gaan al jaren minstens 1 dag naar deze super stad. We skiën in het noorden van Italië en dan is het met de trein goed te doen We slapen meestal in een best western hotel. Op st Helena. Heerlijk stukje Venetië waar geen toerist komt. Na jou foto's krijg ik spontaan heimwee. Wil weer in februari ...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben er nog nooit geweest maar wel leuk om omhoog te kijken zonder mensen .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als je omhoog kijkt zie je de prachtigste balkons en raampartijen. De stukadoor is ver te zoeken, met al die afgebladderde lagen muur, maar dat is juist wat het zo charmant maakt. De weelderige bloemen op het balkon staan er als contrast tegen. Deze imperfectie vind ik heerlijk!!
    Ik heb genoten van al je Venetië-posten. Het is idd net een openlucht-museum. Eigenlijk moet iedereen die de kans krijgt hier eens een bezoek brengen en je gewoon laten betoveren...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou zo willen afreizen Jolanda. Hopelijk kom ik er nog een keer! Ik vond het super gezellig vandaag. Dagen zoals vandaag zijn een cadeautje :-)

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...