zondag 17 augustus 2014

Nazomeren in eigen land




Dit was het laatste vakantieweekend van mijn man dus zaterdag besloten we er samen nog een dagje op uit te gaan. De fietsen mee en op weg naar de Veluwe.
De heide staat er al prachtig in bloei en we hebben genoten van de prachtige uitzichten.






We hebben het bijna droog gehouden en tijdens de enige bui zaten we lekker aan de koffie en thee.


Veel bijzonders kwamen we tegen, geen herten of konijntjes maar wel een slang!



Overstekende tanks....en een gebied waar flink gecrost werd. Spectaculair om te zien.


Op het laatste stukje van onze tocht werden we verrast door een grote schaapskudde met honden en herder.
De honderden schapen deden zich tegoed aan gras en eikeltjes en het was een prachtig gezicht.







Het was een heerlijke middag en we hebben genoten van deze nazomerdag. Al waren de luchten soms donker en viel er een bui. Dit hoort echt bij onze vakantie dit jaar....





16 opmerkingen:

  1. Dit was een mooie laatste dag van je vakantie, wat staat de heide prachtig in bloei. Dat jullie onderweg een schaapskudde tegen kwamen, was natuurlijk de kers op de taart...ik vind het altijd een bijzonder gezicht. Ja...het is regelmatig nat in Nederland, daar zijn wij vandaag ook achter gekomen ;-).

    Een fijne week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is wonderschoon in eigen land, een schaapskudde op de bloeiende heide en dan die grijze wolkenluchten, schitterend toch. Jullie zullen vast genoten hebben, ik doe het hier al als ik de foto's zie.
    Groetjes,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie hebben het wel getroffen met deze dag.
    Prachtig bloeiende heide en een schaapskudde van prachtige schapen.
    Prachtige foto's heb je gemaakt, ik heb genoten.
    Een mooie nieuwe week!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat staat alles al mooi in bloei! Ik hoop dat we nog een mooie en vooral droge nazomer krijgen!
    Je hebt erg mooie foto's gemaakt!

    X Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig einde van de vakantie van je man!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is de heide nu prachtig!! Wij genieten hier ook zo van de Drentse heide, grappig om te zien dat we beiden een soortgelijke post over de mooie heide gemaakt hebben, jij van de Veluwe ik van Drenthe, beide schitterend!

    Fijne week,
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prrachtig de heide. Zelf nog nooit zoiets in het echt gezien. De paarse bloei is machtig mooi en de leuke verrassingen onderweg maken het helemaal af. Van regen hebben we ook hier meer dan ons deel gehad deze zomer. Hopelijk is de herfst dit jaar wat droger dan vorig jaar en kunnen we van mooie kleuren genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie fotoreportage weer! Ik krijg meteen zin om ook naar de heide te gaan; paars bloeiende heide, schaapskudde; Helemaal leuk!
    Groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Even heerlijk genoten van jou verregende vakantiefoto's :)
    voordeel van al dat in huis moeten blijven....................
    Wat zijn ze mooi!
    Ik had een heleboel posten gemist en nu GENOTEN van het weerzien met Venetie.
    WAT een bijzondere stad, en als je er weggaat dan weet je dat je hier terug wilt komen.
    Gisteren was ook een fijne zondagmiddag, het onbeperkt foto's maken van alles wat je wilt zonder gezeur is toch wel fijn!
    We moeten vaker zulke plekjes met elkaar bezoeken :)
    Tot snel
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je foto's zijn weer prachtig.
    En ja,de heide is op dit moment prachtig.
    En wat leuk,dat je de schaapskudde tegen kwam.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Volgens mij zat je bijna in mijn achtertuin, het komt me zo bekend voor! Nu weet ik dat alle heidevelden en schapen op elkaar lijken maar.....ik herken wel wat.
    Moet ook maar weer even als het mooier weer is. Gek hè, je gaat minder snel in je eigen omgeving weg dan elders. Stom!
    Mooie plaatjes heb je gemaakt, en nu het einde van de vrijheid?
    Jammer, maar het is toch geen "weggaanweer".

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Jolanda,
    Wat een prachtig gezicht toch, die bloeiende heide. En dan zo'n kudde schapen tegen te komen, kostelijk...
    Jullie hebben zichtbaar genoten van jullie uitstapje...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een prachtdag hebben jullie zo te zien gehad! Die ene foto van dat schaap die strak je lens in kijkt vind ik meesterlijk! En een heel klein beetje jaloers op de prachtige heidevelden die jullie tegen zijn gekomen.
    Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie, sfeervolle foto's van jullie fietstocht Jolanda. Wat is Nederland toch mooi!

    Liefs, Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wouw wat een sfeer straalt er van de foto's af!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gevonden Jolanda! Toch zie ik hier nog weer plekjes die ik niet ken. Wie weet komen we die tijdens een volgende fietstocht tegen. Ik heb ook even bij je posten over Haarlem gekeken, want die stad zou ik graag eens willen bezoeken. Dus helemaal leuk om dit nu bij jou te zien. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...