woensdag 27 augustus 2014

Sfeervol Haarlem!

 
 



 

Want dat is Haarlem zeker: sfeervol. 
Zeker als je buiten de grote winkelstraten door loopt en de hofjes en kleine straatjes bekijkt, dan is het echt genieten. 



 



We liepen een van de hofjes in, wat een bloemenpracht. Een oase in de stad, heerlijk om hier te wonen.



En op de biologische boerenmarkt zag ik deze mini-flesjesslinger, je snapt het al: die ging mee naar huis!

 

 
 
 



En natuurlijk af en toe een terrasje nemen of een drankje binnen drinken vanwege een buitje....en dan is zo'n begroeting erg leuk!

 

En natuurlijk de Grote Kerk met rondom allemaal terrassen en restaurantjes. We hebben er heerlijk gegeten 's avonds.
 


Natuurlijk zijn er ook heel veel leuke kleine winkeltje te vinden. Hieronder de winkel in de Koningstraat waarachter onze B & B was. En op de foto eronder zie je de leukste speelgoedwinkel die ik ooit heb gezien. In deze straat zijn veel unieke winkeltjes te vinden.






Haarlem is echt een ontzettend leuke stad om eens een bezoekje te brengen. Wij hebben deze 2 dagen erg genoten.





15 opmerkingen:

  1. Toen wij er anderhalve maand geleden waren, hebben we heerlijk gegeten op een terras op het plein rond de Grote Kerk. Het was die dagen erg warm, dus we hebben het 's avonds buiten ook lang volgehouden. De warmte heeft ons er van weerhouden uitgebreid te winkelen, maar ik zie bij jou dat we wel iets hebben gemist. Het bloemenhofje...helemaal geweldig toch!

    Ik wens je een fijne dag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige sfeervolle stad. Je hebt er ook een erg mooie impressie van gemaakt! De straatjes met mooie huizen, aangekleed met bloemen..geweldig, ik kan me voorstellen dat je daar erg van genoten hebt. Het hofje zonder zorgen lijkt me trouwens wel wat ;-)

    Bedankt voor het meegenieten.

    Fijne dag!
    Liefs, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jolanda,
    Ik vind zelf Haarlem de mooiste Hollandse stad. Er zijn veel mooie steden in ons landje, maar Haarlem wint...
    Vroeger kwam ik er heel regelmatig, tegenwoordig niet meer zo vaak, maar de hofjesroute liepen wij dit voorjaar nog. En al die kleine straatjes met fantastische winkeltjes... heerlijk... Leuk dat je het er zo fijn vond...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Haarlem is echt een gezellige stad..wij komen er graag.....!...mooie foto's liefs van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De straten en winkels van Haarlem zien er prachtig uit. Ik heb altijd graag uit de buurt van de belangrijkste straten te verkennen.
    Geef een knuffel Mickey, ik dacht altijd dat ik keek zo vergelijkbaar met Daisy ook.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier herken ik heel van. Twee jaar geleden heb ik ook een heel eind Haarlem doorlopen.
    De hofjes waren geweldig. We dronken thee bij Marianne en dronken koffie op het plein bij de Bavokerk in Haarlem.
    En we kwamen allerlei leuke straatjes tegen.
    Echt een geweldige stad!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke foto's heb je gemaakt van een prachtige stad!

    X Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. You've taken me down a delightful memory lane with this post. Way back in 1982, I bought a Eurailpass and took a large chunk of time off from my job, and explored Europe. One of my goals was to see as many of those rare Vermeer paintings as possible.

    Of course, I stayed in Amsterdam, but also got to travel to Haarlem. I loved that place, perhaps even more than Amsterdam.

    Thank you so much for showing me some scenes that show me places I do think I also saw way back then.

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben ook altijd gecharmeerd van Haarlem, met z'n prachtige hofjes en ludiek in het groen gezette kleine straatjes. Leuk dat de mensen, met gewoon een paar plantjes, zoveel sfeer kunnen creëren. En dat het ook nog onderhouden wordt! Je merkt dat de mensen die hier wonen, hart voor de stad hebben. En dan de leuke, verschillende sfeer-winkeltjes, die hier nog aanwezig zijn. In de meeste grote steden verdreven door een grote eenheidsworst, waardoor het niet meer interessant is om die steden te bezoeken om eens lekker te shoppen. Haarlem is lekker 'dorps' gebleven als grote stad...Top!!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oké dan.. Haarlem dus.. ik heb het genoteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijke stad! Ik herken veel van je foto's van een eerder bezoek van ons: de leuke smalle straatjes met aparte winkeltjes, de terrasjes......enig!
    Echt de moeite waard! Voor mensen die er nog nooit geweest zijn: echt een aanrader!
    Een vriendin van mij geeft daar rondleidingen: ook leuk omdat je dan op plaatsen komt waar je normaal gesproken niet komt.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi Dear,
    wonderful trip. I'm still walking and looking and have an open mouth!
    Thank you for sharing and a happy happy weekend
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk al die teksten!
    En die speelgoedwinkel staat op mijn lijstje voor als we weer eens richting Haarlem gaan!
    Fijn weekend!
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige foto impressie van Haarlem. Ik zou zo verliefd kunnen worden op deze stad...je brengt het zo mooi in beeld ☺

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. 'k heb echt zitten genieten van alle mooie foto's! heel sfeervol!

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...