vrijdag 10 oktober 2014

Afscheid van Mickey


Woensdagmiddag hebben we onze lieve Mickey in laten slapen. Na 15 jaar vol trouw en liefde was het op. De laatste maanden ging hij steeds meer achteruit en de laatste weken ging het kaarsje langzaam uit.


Maar wat hebben we genoten samen!
Ruim 15 jaar maakte hij deel uit van ons gezin. Hij was dol op de kinderen en gek doen met de baas.
Maar hield ook van dutjes doen....



En of het in de sneeuw was of op het strand, altijd dicht bij de baas blijven lopen!




Deze foto's heb ik de laatste jaren op mijn blog laten zien. De foto's uit zijn jonge jaren zij helaas niet digitaal maar ik ga wat mooie uitzoeken en inscannen.


Hij nam graag zijn fotomomentje als ik in huis aan het fotograferen was, hij schoot net even in beeld of ging liggen op een zichtbare plaats:)


Dit is zijn laatste foto, gemaakt met m'n telefoon, een uurtje voor we naar de dierenarts gingen. 
Toen hij was ingeslapen hebben we hem weer mee terug naar huis genomen en begraven in de tuin onder z'n favoriete boom.
Blijft hij toch een beetje bij ons.
Dank je Mickey, voor 15 mooie jaren.






34 opmerkingen:

  1. Och Jolanda, hij mag dan een hoge leeftijd gehaald hebben, het blijft een verdrietige beslissing, je maatje zo te laten inslapen...
    Het is natuurlijk de goede keuze geweest, maar ik kan me voorstellen dat jullie hier heel verdrietig om zijn...
    Sterkte meid, en geniet maar lekker van al die mooie momentjes die je hebt vastgelegd...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Afscheid nemen van je trouwe viervoeter is ontzettend moeilijk. Ook al weet je dat hij een mooie leeftijd heeft behaald en een fijn leven heeft gehad, dan nog... Heel veel sterkte. Liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat droevig is zo'n afscheid toch altijd. Ze maken echt deel uit van je leven en je hebt zoveel plezier van zo'n huisdier. Ik ben iedere keer weer helemaal van slag bij zo'n verlies. Wens je heel veel sterkte en je hebt de foto's nog als herinnering gelukkig.
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat jullie heel verdrietig zijn is normaal,langs deze weg heel veel sterkte!debora

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat verdrietig om dit bericht te moeten schrijven. Mickey deed mij altijd heel erg denken aan ons logeerhondje die vroeger regelmatig bij ons kwam, dat was ook zo'n schat. Ik wens jullie veel sterkte, het zal wennen zijn dat hij jullie bij thuiskomst niet meer begroet en zo gezellig om jullie heen drentelt.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Trouwe viervoeters, wat brengen ze altijd leven, vriendschap en verbondenheid binnen. Dan is het altijd weer moeilijk om ze ook los te laten. Wat zul je hem missen dat leuke maatje wat je op de voet volgt, sterkte en we zien vast nog weleens een foto langskomen,

    liefs Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een verdriet geeft dit, he? Onze poes is vorig jaar ingeslapen en we missen haar elke dag. Een huisdier is zoiets liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is 15 geworden en heeft een fijn leven gehad, maar wat is het altijd weer moeilijk om afscheid te moeten nemen van onze trouwe viervoeters. Jullie zullen hem missen, sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik las het al op fb....zo erg dit...wat zul je hem missen...wat een lange tijd was ie bij jullie....hele dikke knuffel liefs Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aach meis, als ik het lees krijg ik het al moeilijk, kun je nagaan hoe jullie je moeten voelen...
    Al is 15 jaar een hele leeftijd voor een hond, toch komt het altijd te vroeg. Gelukkig kun je terugkijken op een hele mooie periode samen met hem. Wat zijn deze foto's dan kostbaar hé. Heel veel sterkte toegewenst met dit verlies.
    liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Och,wat is dit erg.
    Moet je dat lieve koppie zien.
    Maar wat heeft hij het bij jullie fijn gehad.
    Dat zie je zo aan de foto's.
    Op de laatste foto zie je goed,dat hij op was.
    Zo'n lief diertje maakt deel uit van je gezin.
    Hoort er helemaal bij.
    Dus het gemis zal echt voelbaar zijn.
    Heel veel sterkte,hoor.

    Liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ahh wat verdrietig.. ook al heeft Mickey bij jullie een prachtig leven gehad en hebben jullie enorm genoten van elkaar, het gemis doet pijn..
    Veel sterkte!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ach wat een leuke foto's zijn dat! Ik snap dat het heel verdrietig is: die ervaring deel ik met je. Ja mist zo'n huisgenoot enorm omdat die een deel van je leven uitmaakt. Maar....wat hebben jullie lang van hem mogen genieten!
    Sterkte!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Pppffffffff ik vind dit altijd zo verdrietig .
    Fijn dat hij mee mocht en nog bij jullie is
    Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ach wat een verdrietig berichtje, en toch ook weer zo stemmig mooi met die compilatie aan hartverwarmende foto's van jullie trouwe viervoeter. Sterkte met het verwerken van het grote verlies....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik had het al gelezen op fb. En hoop dat je inmiddels een beetje vrede hebt met de situatie. Al blijft het moeilijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel verdrietig en ik wens je veel sterkte...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Blijft een moeilijk en verdrietig moment ook al weet je dat je voor hem de beste keuze hebt gemaakt, sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh lieve Jolanda,wat verdrietig..en wat zul je hem missen..
    Ik mis,ondanks dat we Ayla nu alweer 2 jaar hebben,onze eerste hond nog steeds..de liefde en verdriet zit diep..we hebben haar op 13 jarige leeftijd moeten laten inslapen...ze was 13 jaar in het leven van ons..
    Dat veeg je niet zo maar even weg..
    Ik wens je veel sterkte en houvast aan de prachtige foto's die je hebt gemaakt..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ach lieve Micky, je was zo graag bij je baas en bazin.
    Je was zo fotogeniek.
    Maar als je zo oud en ziek wordt komt er een eind aan het leven.
    Ik hoop dat je baas en bazin en hun kinderen heel veel mooie herinneringen aan je houden en dat hen dat op dit moment ook mag troosten.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goh ik ben hier even niet goed van... hondenmens als ik ben.:(
    Wat een schoontje was jullie Mick...Zo verdrietig allemaal. We weten het op voorhand... we overleven ze (gelukkig maar) toch blijft het supermoeilijk!
    Zo'n mooie foto' s allemaal!
    Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. het meest gevreesde moment van iedere dierenliefhebber-en bezitter. Heel veel sterkte
    Liefs Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel veel sterkte de komende tijd, altijd moeilijk om je maatje gedag te moeten zeggen :(

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wij hadden net hetzelfde hondje , onze filou.
    Wij hebben hem ook moeten laten inslapen door geblokkeerde nieren , wat voor ons gezin heel hartverscheurend was.
    Ik heb dagen gehuild en begrijp heel goed was een enorm gemis dit is.
    Ik wens jullie veel sterkte .
    Lieve groet
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  25. 15 jaar is een hele tijd.. verdrietig dat jullie afscheid moesten nemen. Veel sterkte gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ik wens je veel sterkte Jolanda met het verlies van je kleine vriend. Fijn dat je zoveel mooie herinneringen aan hem hebt, koester ze.

    Liefs
    Tanja



    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ach..wat sneu...heel veel sterkte!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik kan weinig toevoegen aan de reacties die hier boven dit berichtje staan. ik kan het zo goed begrijpen. Heel veel sterkte meid. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh Jolanda, wat leef ik met je/jullie mee.
    Je hebt een mooi fotoreportage van Mickey op je blog geplaatst en met ons gedeeld. Dank je hiervoor.

    Ik wens jullie sterkte bij het verwerken van zo'n lief huisdier die ook best een deugniet kon zijn als hij in beeld kwam terwijl jij foto's maakte voor je blog ;-)

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Jolanda, ik heb tranen in mijn ogen als ik dit schrijf om te zeggen hoe erg ik was te lezen over lieve Mickey. Het was een foto van hem die me aangetrokken tot je blog in de eerste plaats. Ik heb altijd hield ervan om hem aanbevolen. Uw foto's doen me denken aan Daisy ook, ze zien er zo op elkaar lijken en ze gaven ons beiden zulke goede tijden en we zo'n belangrijk onderdeel van ons gezin. Het denken aan u allen. Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat was het leuk om heb in je blogjes te zien, hij stond op de eerste foto op je site toen ik het via via vond. Hij maakte mij nieuwschierig en liet me lachen toen ik je foto kunsten ontdekte.

    Wat erg, sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh Jolanda, ik lees het nu pas. Wat verdrietig! Heel veel sterkte met het verlies van Mickey XX

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik zit weer met tranen in mn ogen.
    Blij dat ik jullie al even gesproken heb.
    Wat een onvoorwaardelijke liefde krijg je van zo'n ukkepuk.
    Maar er zijn veel mooie foto's en mooie herinneringen.
    Voor altijd in jullie hart!
    xx
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...