woensdag 22 oktober 2014

Even gluren bij de buren?


Lezers die ook mijn andere blog volgen, Rotterdam through my lens, weten dat ik een paar weken geleden een fietstoer heb gemaakt door het Noorden van Rotterdam waarbij we allerlei woonprojecten en huizen bezochten. Dit alles onder het motto: Gluren bij de Buren.
Ik beloofde in de post daar, waarbij ik grotendeels de buitenkant van al die leuke huizen en andere projecten liet zien, dat ik de binnenkant zou bewaren voor een post hier. 
Bij deze dus, want wat is nou leuker om bij een ander inspiratie op te doen?
Of zoals een van de andere fietsers zei: het lijkt wel of we in VT Wonen rondlopen.

Het eerste huis was een pand van 100 jaar oud met originele glas in lood raampjes, deuren en plafonds. Met daarbij de vintage meubels en spullen maakt het samen een sfeervol huis.



  


Na een bezoekje aan een mooie binnentuin gingen we verder naar een voormalig pakhuis. Achter een grote garagedeur kwam dit bijzondere huis tevoorschijn. 
Er is al veel aan opgeknapt en er worden bijv materialen uit de kassenbouw gebruikt.
Met ook weer veel vintage in de inrichting.



 


En dan door naar het laatste huis, met een cabrioterras. Heel bijzonder maar ook in huis was genoeg te zien. Ik laat alleen de leefruimte/keuken zien maar ook de trap, slaapkamers en vooral de badkamer waren heel bijzonder en kleurrijk. Maar ik vond het niet gepast om daar foto's te maken.


 




Ook het terras was kleurrijk en gezellig.



Voor het complete beeld van deze toer, ga dan even naar mijn andere blog.

Voor mij is het herfstvakantie. Heerlijk, al is het niet alleen vakantie en ben ik gisteren de hele dag naar Apeldoorn geweest om daar in opdracht van Vrouwen van Nu, hun eerste beurs te fotograferen. En vandaag dus achter de computer om alles uit te zoeken en na te bewerken. Ik ben een heel eind en ben best tevreden voor zo'n eerste grote opdracht. 
Ik hoop dat er meer gaan volgen want dit is wel erg leuk om te doen.


Binnenkort een post over deze dag maar eerst gaan de foto's natuurlijk naar Vrouwen van Nu!







12 opmerkingen:

  1. Altijd leuk om bij anderen een kijke in huis te mogen nemen. Ik vind vooral het eerste huis mooi, door de prachtige ramen en mooie plafonds.

    Leuk dat je een foto-opdracht hebt gedaan. Afgelopen zaterdag had ik - voor het eerst - een fotoshoot met een gezin met twee jonge kinderen, dat was ook zó leuk om te doen! Maar daar was ik ook na afloop nog wel een paar uur druk mee. Gelukkig waren ze heel blij met het resultaat.

    Voor zo meteen...slaap lekker. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jolanda,
    Wat super leuk is het toch om even bij de buren te gluren... Je hebt heel sfeervolle foto's gemaakt, prachtige interieurs zijn het. Vooral het vintage gehalte spreekt me enorm aan... En wat leuk dat je deze opdracht van Vrouwen van Nu hebt gekregen. Lijkt me super om zoiets te mogen fotograferen...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat laatste huis echt geweldig, vreemd maar geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat dat zomaar kon binnengluren...leuke post liefs van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Jolanda, ben je aan het genieten van je vakantie?
    Hoe is het met jullie.....
    Wat grappig om hier binnen te kijken en de mix te zien tussen toen en helemaal van nu.
    IDD net een woonblad waar je in rond loopt, LEUK!
    Ik hoop je snel te zien, voor OOHHHHH's en AHHHHHHHHHHH's.
    Ben natuurlijk heel erg benieuwd wat je van mn kerstprojektje vindt!
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om overal even binnen te mogen kijken.
    En hoe verschillend ze allemaal zijn.
    Bij de ene prachtige ramen en bij anderen veel kleur.
    Ik wens je een mooie vakantie, Jolanda!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jolanda, it's very interesting to see these different interiors that have graceful blends of contemporary and traditional styles.

    (I also enjoyed the phtographs in your other blog.)

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk...gluren bij de buren.
    En er komt echt een verscheidenheid aan interieurs langs.
    Erg mooi.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gluren bij Buren: blijft leuk om te doen, zeker als het gewoon ook echt even mag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ontzettend leuk om te doen Jolanda. Wat ben je in mooie huizen geweest. Dit ga ik volgend jaar zeker in de gaten houden. Ik wens je een fijn weekend toe!

    madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een ontzettend gave huizen! Ik heb genoten van jouw foto's!
    Liefs, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...