woensdag 15 oktober 2014

Paddenstoelentijd!



Het is weer herfsttijd en dus tijd voor een boswandeling en paddenstoelen.
Ik woon vlakbij de Kralingse Plas met daaromheen het Bos. Niet te vergelijken natuurlijk met de Veluwe maar toch heerlijk om er een wandeling te maken en op zoek te gaan naar mooie plaatjes.

 


 

Dit soort paddenstoelenkolonies bovenop een stapels boomstammen vind ik zo leuk. Bijna een kabouterdorp:) 
De namen ken ik niet maar ik zag dat een van mijn trouwe volgsters  Gerry van Merel-Viool er pas een hele post aan heeft gewijd.



 

Ik heb genoten en ga snel weer terug als de bladeren geel en rood gaan kleuren want nu waren ze nog aardig groen.

Dank jullie allemaal voor alle lieve reacties op mijn vorige post. 
Het is best stil in huis zonder Mickey en hij vond het vroeger heerlijk om een rondje bos te doen in het weekend. Maar we zijn ook blij dat hij nu rust heeft.






16 opmerkingen:

  1. Het gemis van Mickey zal best even tijd nodig hebben, je was het zo gewend om hem om je heen te hebben.

    Ja...dit zijn echte herfstfoto's. Ik vermoed dat de verkleuring van het blad nog niet zo hard gaat door de hoge temperaturen die we telkens nog hebben. Ik vind het niet zo erg hoor, aankomend weekend schijnt het ook weer terrasjesweer te worden :-).

    Een fijne dag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word er stil van, zulke mooie foto's! echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's Jolanda... prachtig al die soorten paddestoelen... het is inderdaad nog erg groen bij jullie... hier om me heen zie ik toch al meer kleur... en zelfs al een enkele kale boom...
    Jullie zullen Mickey nog een hele tijd missen, maar voor Mickey is het goed zo...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterende foto's! Volgens mij heb je voor sommige foto's toch plat op de grond moeten liggen...?
    Ik dacht wel meteen aan jullie Micky, toen ik deze foto's zag. Wat zou hij hier van hebben genoten, maar het is wat je zegt: hij heeft nu rust en geen pijn meer...en volgens mij liep hij vlak achter je...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's! zo mooi al die paddenstoelen.
    Het is inderdaad nog behoorlijk groen in het bos. Vanmiddag nog een eind wezen zoomennn ;-)
    Een goede reden om binnenkort weer terug te gaan. Een hele fijne avond!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's! Wat is de natuur toch mooi,..geniet van de foto's,..

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fotogeniek die paddestoelen , je waant je in een sprookjesbos....
    Wat zul jij je hondje nu wel missen ...
    Lieve groet
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's! Het is nu zo'n fijne tijd om te wandelen..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is prachtig om die kleine paddenstoeltjes te fotograferen, juist omdat ze fotogeniek zijn. Uitzoeken hoe ze allemaal heten is heel moeilijk. Ik ben er een tijdje mee bezig geweest, sommigen zijn uitgesproken. Maar die verschillende mycena's en mossen zijn heel moeilijk uit elkaar te halen. En heel veel paddenstoelen ook, komt ook omdat ze steeds veranderen in hun leven.
    Maar je foto's zijn prachtig. Leuk dat je mijn naam even noemt! Dank je!
    Ik denk dat het nog even duurt voordat de bomen echt helemaal verkleuren. Hoewel sommigen ook al weer kaal zijn.
    Geniet van deze tijd, Jolanda!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. en ook hier even MEE-genoten!
    Wat hebben we toch een mooi bos in onze achtertuin :)
    xx
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto,s van een veelbelovende herfst, ook weer een heel leuk jaargetijde. Zo kunnen we toch een beetje met je meewandelen, verheug me op de volgende wandeling,
    groeten Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat geeft de herfst ons toch prachtige plaatjes.
    Dit weekend schijnt het ook prachtig weer te worden voor een boswandeling.

    En natuurlijk mis je Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is zoveel jaar zo gewoon geweest, dat je vast moet wennen aan de stilte of dat je nu alleen naar het bos gaat. Je hebt er wel mooie paddenstoelen gevonden en gekiekt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Jolanda, gaat het weer een beetje met je? Nu ga je wandelen zonder je hond maar zo te zien heb je er wel weer van kunnen genieten.
    Prachtige foto's heb je er van gemaakt zeg!
    Durf je ze ook te eten??

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk gezicht al die paddenstoelen. Hier zijn er niet zoveel. maar ik heb wel 1 kunnen vangen ;-)
    Fijn weekend. Gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...