donderdag 27 november 2014

Topweekend Londen!


Afgelopen weekend waren we in Londen! 
Kerstsfeer proeven en genieten van deze heerlijke stad in deze gezellige periode van het jaar.
En dat is gelukt. In deze post een eerste verslag van de dingen die we deden dit weekend. De komende tijd zal ik nog wat meer laten zien maar nu een verslag dwars door londen.
We beginnen hierboven met de ingang van het warenhuis Selfridge, een van de vele prachtige warenhuizen  die we hebben bezocht. En wat zijn ze allemaal uniek!
Naast de metro is ook de dubbeldekker een heerlijk vervoermiddel. Bovenin en dan het liefst vooraan heb je een supermooi uitzicht.




s Avonds brachten we een bezoekje aan Winterwondeland in Hydepark, dat die dag was geopend. Ik had er wat over gelezen maar het overtrof alles. Een combinatie van kermis, kerstmarkt, ijsbaan, circus, Duitse bierkramen en een grote muziektent. En ook nog eens sfeervol gebracht, het kan.
Daarna terug de stad door om lichtjes te kijken.


Boven een blik in Oxfordstreet en hieronder Regentstreet. Vorige week waren de lichtjes met groot spektakel ontstoken.


Ook deze straat in Soho ziet er sfeervol uit.



De volgende ochtend begon met een bezoek aan Westminster Abbey. Binnen mag niet worden gefotografeerd maar het is erg indrukwekkend om tussen de pracht en praal een tour te doen. Toen we buiten kwamen was er al een hele lange rij.






Het was redelijk droog hoewel de lucht de hele dag grijs bleef. Maar we hebben toch genoten van al die echt Londense plaatjes. 




Na een rondje bij de goed bewaakte Houses of Parliament en de Big Ben wilde ik graag naar Tower of London. Hier stonden honderdduizenden ijzeren poppies (klaprozen) die waren neer gezet ter herdenking van de eerste wereldoorlog, die 100 jaar geleden begon. Rondom de muren van het complex kleurde de gracht rood. Een groot gedeelte was al weg en werd weggehaald, we waren net op tijd om het laatste stukje te zien.





En overal is wel iets moois te zien. Boven de Towerbrug en hieronder zie je een uitzicht op de Thames en de Big Ben in de schemering.


De laatste dag, zondag, zou ene regendag zijn en dat klopte ook. We waren voorbereid en hadden een dag in het museum ingepland. Vorige keer waren we er even binnen gelopen: musea zijn nl gratis in Londen. Nu dus een langer bezoek langs de prachtige zalen met schilderijen vanaf 1200 tot nu. Nog niet alles hebben we gezien omdat we ook de (betaalde) tentoonstelling over Rembrandt hebben bezocht. Deze komt in februari naar het Rijksmuseum en is zeer de moeite waard.


Als afsluiting het sfeervolle Covent Garden met op de voorgrond een mini dubbeldekker beschilderd met poppies. Eigenlijk een kleine samenvatting van ons weekend!
Ik heb nog een voorraadje foto's van allerlei mooie (kerst)plekjes dus er komt meer. Kan ik zelf ook nog een beetje nagenieten.



14 opmerkingen:

  1. Londen is een hele mooie stad, maar met kerst moet het helemaal gaaf zijn. Dan zou ik er ook best willen zitten hoor! Leuk om je foto's te zien, er komen direct herinneringen boven van ons bezoek van een paar jaar geleden! Kom maar op met het vervolg...

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog nooit geweest maar het lijkt me meer dan de moeite waard en toch zeker in deze periode van het jaar :))
    Thx for sharing
    Grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jolanda,
    Wat is en blijft het toch mooi hè, Londen. Ik ben er vier keer geweest, de eerste keer met een vriendin, de tweede keer met Sanne, nadat zij haar schooldiploma had gehaald. De derde keer met een schoonzusje en de vierde en laatste keer met Laura, toen ook zij haar schooldiploma haalde... Met Ben ben ik er nog niet geweest, misschien doen we dat ook nog een keer... er is ook zo veel te zien...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Uhhh, mijn reaktie weg..
    Komt hij nog een keer.
    Lieve Jolanda wat is het toch een bijzondere stad, zeker nu in Kerstsfeer!
    Je hebt genoten en ik geniet mee.
    Kom maar op met die kerstplaatjes, krijg je nooit genoeg van :)
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie stad lijkt me dat: ik ben er nooit geweest maar je maakt me wel nieuwsgierig hoor! Vooral in deze gezellige tijd!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. londen lijkt mij een prachtige stad. Ben er zelf nog nooit geweest.
    Wat een mooie foto's heb je gemaakt.
    liefs sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als je dit ziet is Nederland maar heel karig met versieren.
    Wat een prachtige foto's heb je gemaakt.
    Smaakt naar meer om verder met jullie mee te lopen!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige sfeervolle foto's, Jolanda.
    Dat smaakt inderdaad naar meer.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, wat indrukwekkend! Ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me zeer de moeite waard. Dus kom maar op met die foto's, kunnen we zo ook lekker meegenieten ( en ons to-do-lijstje langer maken....)
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben er heeeeel lang geleden geweest. Prachtig. En wat een mooie foto's heb je weer gemaakt. Fijn weekend alvast. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jolanda, we were both in London at the same time! What is fascinating to me is that we saw different places during our visits. Maybe you will also enjoy seeing the London (and Lewes) photographs that I have posted.

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow wat een schitterende foto's!! Vooral ook die van de lichtjes en de neonverlichting, heel mooi!!

    Fijn weekend,
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben er nog nooit geweest.....mooie foto's ..en wil er zeker nog eens heen...liefs fijn weekend van mij.....x!

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...