dinsdag 2 december 2014

Kriskras door Londen




Cupcakes, je ziet ze hier overal. Dit was een shop in een shop: Topshelf, met heerlijke en hele mooie cupcakes.

Rond 16 uur s middags ging het schemeren en niet veel later was het donker, dit komt door het uur tijdverschil. Maar Londen met de lichtjes aan is eigenlijk het allerleukst!
Deze 2 warenhuizen aan Oxfordstreet waren compleet in de lampjes gezet.









Liberty is een heel bijzonder warenhuis. Ik heb hier en daar wat foto's in winkels gemaakt maar ik vind dat lastig. Deze kerstboomhangers zijn erg grappig, als je een hele grote Liberty-fan bent..... 


Een ander heel bijzonder warenhuis was Fortnum & Mason, echt wat je je voorstelt bij een Engels warenhuis. Deze foto's maakte ik trouwens met m'n telefoon.




Westminster Abbey is prachtig van binnen en buiten.  De laatste rustplaats van velen en het eene grafmonument is nog mooier dan de ander. Vrijwel alle royals hebben er een plekje. Er mag in de kerk niet worden gefotografeerd maar in de gang bij de tuin hing dit mooie kunstwerkje 
'to remember'.




Ook de Houses of Parliament zijn indrukwekkend en zeer goed bewaakt. De Big Ben piept er links achter net boven uit.



In Covent Garden was er rijkelijk en smaakvol versierd. Het was hier wel heel erg druk zoals op veel plekken in Londen, zeker zaterdag. Ik ben benieuwd hoe het de komende weekenden zal zijn als kerst dichterbij komt.





Dus door naar de Thames voor dit prachtige uitzicht.



De volgende post is er een met veel kerstsfeer. Dus even wachten tot na 5 december:)




19 opmerkingen:

  1. Wow, die pauwveren springen wel in het oog. Prachtig! Voor de rest houden de Engelsen wel van bonte kleuren als ik dat zo zie. Ze pakken goed uit! Volgens mij kom je al helemaal in de kerstsfeer vóór je überhaupt een winkel bent in geweest. Je komt ogen te kort...Dat beloofd nog wat voor je volgende post!
    Dankjewel voor het meekijken!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kerstversiering in de straten is erg mooi daar, vooral die veren, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke foto's van Londen ik was weer even terug, maar dan in kerstsfeer. En je hebt ook mijn favoriete winkel bezocht zie ik. Veel plezier nog en ik hoop dat er nog eer foto's volgen. Geniet ervan en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooh mooi! die pauwenveren wat een plaatje zeg!! ik heb genoten!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel leuk!een ritje door londen vanuit mn zetel!erg fijn!mooie foto's!
    groeten uit belgie debora

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig om daar rond de kerst te zijn. Het ziet er zo sfeervol uit!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jolanda,
    Wat heerlijk allemaal, deze versieringen in Londen. De eerste keer dat ik in Londen was, 15 jaar geleden alweer, heb ik ook alle kerstversieringen gezien... verrukkelijk...
    Ik wens je een heel fijne middag en avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er prachtig uit. Ik ken de stad alleen van de zomer, maar zou het toch graag eens in de decembermaand bezoeken. Leuk om nu via het blog van Londen in kerstsfeer iets mee te krijgen. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi,

    Wat een heerlijke foto's!!
    Staat nog op me lijstje maar wanneer!!
    Fijne avond,

    Jolanda
    Woonwinkel 't Zolderrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben maar een heel klein beetje jaloers ;)
    Groetjes, Clarieke (Woonhuis nr. 2)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Op instagram zag ik ook al zo,n mooie foto van de feestverlichting: wat veel lampjes zeg, zo zie je dat in ons land niet hè!
    Het lijkt me enorm genieten daar!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een boel prachtige foto's zeg...ik heb genoten van je post....kom maar op met de volgende liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow ! wat een heerlijke sfeer.
    En je komt daar ogen tekort volgens mij.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Thank you for giving me a reminder of some sights that I was enjoying in London about a week ago. Wonderful! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Jolanda, was een aantal weken geleden ook in Londen toen helaas nog geen Kerst sfeer ,maar door het zien van je foto's ben ik helemaal in the mood for Christmas !

    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is alweer tijden geleden dat ik voor het laatst naar Londen ben geweest rond kersttijd. Ik denk dat het met Jan is geweest aan het einde van de jaren tachtig. Ik was vergeten hoe gezellig dat het is. Jeetje, wat een lichtjes en kerstversieringen. Het ziet er geweldig uit!

    Fijne avond Jolanda!

    Liefs, Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ziet dit er mooi uit Jolanda! Londen in kerstsfeer. Wat sprookjesachtig!
    Wat zullen jullie genoten hebben en nu krijgen we nog meer moois te zien!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig die kerstsfeer in Londen en super gezellig. Die pauwenveren zijn echt speciaal wauw!
    Groetjes,
    Claire

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...