maandag 22 december 2014

Middagje Delft


Zaterdag was ik in Delft. Vanaf CS Rotterdam is het maar 10 minuten met de trein en ik had een speciaal doel. In het Armamentarium, voormalig legermuseum, was de Original Market. Een prachtige locatie, lekker warm en knus. De entree was 1 euro maar daarvoor kreeg je een knikker die je in kon wisselen voor een kopje koffie of thee.


Een collega van mij, Vera, stond er samen met haar man met Oudmaaknieuw. Ze pimpen allerlei oude spulletjes op en geven er een bijzondere touch aan.




 

Een snelle impressie van hun kraam met veel prachtige tassen die ze maakt van oude borduurwerken, maar ook jassen van bijv oude dekens en prachtig gehaakte vesten en stola's. Maar ook poefjes, kussens, tafeltjes en kapstokken, en veel leuke hebbedingetjes:) Ik nam een gebreide vaas en een schattig mandje mee, komen binnenkort vast voorbij in een post.
Ze hebben een facebookpagina en een website in de maak, dus als je wat leuks ziet....laat het ze weten!


De markt was gezellig, veel zelfgemaakte spullen en leuke ideeën.



Na afloop ben ik natuurlijk Delft in gelopen.




Er staat een gigantische kerstboom voor het oude stadhuis.



Delft is natuurlijk wereldberoemd om z'n Delfts Blauw en de schilder Vermeer. Hier gecombineerd in 'het meisje met de parel'. 



En ik kwam nog meer bijzondere kerstversieringen tegen!








Delft is een knus stadje met grachtjes, oude pandjes en mooie kerken.
En leuke kleine restaurantjes. Na een paar uurtjes slenteren had ik zin om even te zitten met een kop thee en een broodje. En dat tafeltje aan het raam stond op mij te wachten!




En deze prachtige tearoom Ten to Three Bakery blijkt dus ook in Rotterdam te zitten. Daar ga ik dus gauw eens langs. Mmmmmm!



Onder vrolijke kerstklanken liep ik terug naar de trein na een heerlijke middag Delft.

Op mijn Rotterdamblog een verslag van de SwanMarket met vele leuke kramen & webshops die ik tegen kwam, kom ook daar nog even kerstwinkelen:)



7 opmerkingen:

  1. leuke uitstap!mooi marktjes met fijne spulletjes,hoor!mooie foto's!en die cupcakes en pralines hmmmm,om te watertanden,zo'n mooie heb ik in belgie
    nog niet gezien,bijna te mooi om op te eten!groeten debora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HoimJolanda,
    Die markt in Delft lijkt me echt heel erg leuk en Delft zelf moet toch ook wel een heel mooi stadje zijn... Staat nog op ons lijstje...
    Leuk dat je ons e en meenam...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is al lang geleden dat ik in Delft ben geweest, maar ik vind het een hele mooie stad. Je hebt een leuke en inspirerende markt bezocht, ideaal ook trouwens dat deze stad zo dichtbij is!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jolanda,

    De markt ziet er erg leuk uit. De ruimte waar het in wordt gegeven is ook perfect geschikt ervoor. Ik wens jou en je gezin fijne feestdagen toe en een mooi en gezond 2015! Gezellig als we in januari ergens een keer een hapje gaan eten.

    Liefs, Désirée

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Jolanda, wat heerlijk dat ook wij nu van Delft in kerstsfeer kunnen genieten. Wat zul je een leuke dag hebben gehad. fijne feestdagen,
    liefs Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Delft, ik ben er een drietal jaren eens geweest. Zeer gezellige stad en zo knus. Leuke markt ook op een hele mooie lokatie!
    Jolanda, ik wens je hele fijne feestdagen, met al die je lief zijn om je heen en een mooi begin van 2015!

    warme groet
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke sfeer heb je weer neergezet Jolanda. ik ga ook eens even kijken op de Swan market. Door jou ben ik een fan van Sjaal met een verhaal.
    Lieve groetjes en een Fijne Kerst.

    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...