zondag 7 december 2014

Old and New in Londen

 

Deze post gaat alle kanten op....
We beginnen kleurrijk op de kerstafdeling! Ieder warenhuis heeft zijn eigen thema en kerstsfeer wat betreft versiering. 
Ik vind de sfeer hieronder met de driehoeken waarvan je in 1 oogopslag ziet dat het kerstbomen zijn, in allerlei kleuren zilver, goud en koper erg mooi. En ook nog leuk om zelf na te maken.



Selfridge is prachtig versierd in groene dennentakken vol met lampjes, die ik trouwens bij ons in Rotterdam ook zag. En de etalages zijn werkelijk plaatjes. Bijna niet vast te leggen op een foto, ook al door de weerspiegeling van het straatbeeld.







Na al dat geshop gingen we naar Winterwonderland in Hydepark. Ik had er geen voorstelling bij maar toen we Hydepark inliepen zagen we dit in de verte .... 



Winterwonderland bestaat uit een groot terrein, een gedeelte van Hydepark dat is omgetoverd tot een hele grote kermis, wel heel sfeervol en met oog voor details moet ik zeggen. Er was ook een schaatsbaan, circu en muziektenten met grote barren en eetgelegenheden die dan weer helemaal Duits zijn ingericht. En een kerstmarkt ook weer compleet Duits. Heel bijzonder dit allemaal bij elkaar en we keken onze ogen uit.



Zoals je ziet is er heel veel aandacht besteed aan een mooie sfeer met verlichting en wat dacht je van de carrousel annex bar hier beneden? 







Het was erg leuk om hier een uurtje rond te lopen en zelfs toen hadden we nog niet alles gezien. De schaatsbaan en het circus waren betaald dus daar kon ik niet in.

Een totale tegenstelling met deze oase van licht, is de tentoonstelling over Rembrandt die we bezochten in National Gammery. Musea in Londen zijn vrijwel allemaal gratis maar voor dit soort tentoonstellingen betaal je wel. Schilderijen en etsen van Rembrandt van over de hele wereld zijn samengebracht in deze prachtige tentoonstelling die in 2015 ook in het Rijksmuseum is te zien, een aanrader. En natuurlijk was ook de shop helemaal ingericht in de sfeer van Rembrandt.

  

Ik vind het leuk om in een museum van een aantal schilderijen die mee aanspreken, de details te fotograferen. Dit zijn dus vrijwel allemaal hoekjes uit een schilderij en zo minutieus geschilderd!







 


Na 3 enerverende dagen was het helaas weer voorbij. Terug naar Nederland via Brussel met de Eurostartrein vanuit St Pancrastation.


Maat we gaan vast nog eens terug naar deze geweldige stad.



9 opmerkingen:

  1. Mooi mooi mooi...!!...liefs van mij.....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Werkelijk prachtig daar.
    De kermis is misschien wat overdadig,maar wel heel kleurrijk.
    En ja,dit soort schilderijen noem ik kunst met
    een grote K.
    Rembrandt was een genie.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heerlijke stad en met kerst extra sfeervol. Lijkt mij super om mee te maken en je foto's bevestigen dat des te meer.

    Een fijne week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's. Nu kan ik me van de kerstsfeer in Londen iets meer voorstellen. Ik was er nog nooit maar krijg zo een zin om er naar toe te gaan bij het zien van jou fotoverslag.
    groetjes,
    Ymme

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi om met de kerst daar te zijn.
    En je banner is ook al zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie header!
    London in kersttijd is echt volop je ogen rond laten gaan, wat is er veel te zien. Het maken van die prachtige kerst-etalages mogen ze hier in Nederland ook eens meer gaan doen. Net grote kijkdozen! Prachtig. De kermis hoeft dan weer niet (een bar in een draaimolen, leuk als je nét teveel 'pines' op hebt...haha). De Rembrandt-tentoonstelling is echt de moeite waard zo te zien. Prachtig hoe die man alles zo gedetaileerd kon weergeven, subliem!
    Heb weer genoten!
    liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jolanda,
    Alles even prachtig om te zien, wat is dit genieten zeg... Tja, etalages zijn bijna nooit te doen, alleen met een groothoeklens en dan vlak voor het glas... Dan heb je niet die reflectie... Maar dan krijg je alleen nog maar een klein stukje...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ooh ik wil er naar toe!!! wat een sfeer zeg!
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die etalages zijn schitterend! Wat een enorme zorg hebben ze daar aan besteed zeg. Ik hou zelf niet zo van die Kerstkermissen, maar de sfeer in Winters London is wel heel bijzonder.

    ,Liefs, Anna Marie.

    p.s. ik lees je blogs nog steeds allemaal, maar ik ben al een aantal weken ziek, dus heb eigenlijk geen energie om te reageren op blogposten.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...