zaterdag 27 december 2014

Wonderful 'white' christmas


2 letterlijk, heerlijke kerstdagen. Met lekker eten, familie en cadeautjes!
We begonnen met ons 3tjes met een heerlijk kerstontbijt.




1e kerstdag waren we thuis en had ik tijd voor een rondje kerstfoto's. Voordat alles weer de kerstdozen in gaat:)
De mooie prints van het hert en de sneeuwblazende dame kocht ik op de Swanmarket bij More than Canvas. Prachtig zijn ze, ik heb ook nog een mooie tekst gekocht. 







Al vroeg gingen de kaarsen en lichtjes aan. s Avonds kwam de gourmetplaat op tafel en erna dit heerlijke dessert de Limoncello Triffle. Het recept had ik van Mirjam en is eigenlijk van Jamie Oliver.




2e kerstdag legden we de cadeautjes onder de boom want onze zoon en z'n vriendin kwamen eerst naar ons. 



Ik had een lekkere appeltaart gebakken. We zijn allemaal super verwend met mooie en leuke cadeaus. Later op de dag reden we door naar m'n ouders in Den Bosch voor het kerstdiner.
We verzorgden allemaal een onderdeel, zodat mijn ouders niet voor 8 personen boodschappen en een kerstdiner in elkaar hoefden te zetten.


Het voorgerecht was voor ons en we hadden 3 kleine hapjes gemaakt. Omdat m'n zus vegetarisch is hadden we een gazpacho, koude soep van oa komkommer en avocado. Afgemaakt met gaarnaaltjes. Ook pittige gewokte garnalen met een heerlijk fris dipje en een bruschetta met tomatensalsa. 
Het was heerlijk, al zeg ik het zelf!



Terwijl onze dochter het voorgerecht opruimde en mijn zus het vegetarische gedeelte van het hoofdgerecht maakte genoten wij nog even na:)



Ze maakte 2 heerlijke winterse salades, een met rode kool en een met de laatste bietjes uit haar eigen tuin. Ook een vegetarisch gerecht van filodeeg met vegetarische kip en paddenstoelen. Heerlijk, en ondanks de beenhammetjes en konijn die mijn ouders gemaakt hadden, hebben we allemaal een stukje geproefd.



Het toetjes: ijs met gekarameliseerde walnoten, mmmm, maakten onze zoon en vriendin en zo was de cirkel rond!
We hebben genoten van deze heerlijk kerstdagen en werden vanmorgen wakker in een witte wereld. 



Het sneeuwt nog steeds maar ik hoop zo nog wat foto's te kunnen gaan maken.



12 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er allemaal heerlijk en gezellig uit Jolanda !
    Mooie foto's heb je er van gemaakt …
    Die witte wereld is hier nog niet, hoop als het komt , op een dun
    laage want een dik pak vind ik altijd zo lastig voor mensen die erop
    uit moeten .

    Fijn weekend gewenst ,hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jolanda,
    Nou jullie hebben echt heerlijke dagen gehad, zo te zien aan je foto's. En met familie bij elkaar is het toch al gauw goed natuurlijk. Die gerechten op de tafel zien er allemaal wel heel erg lekker uit hoor...
    Maar jeetje, ik dacht dat het alleen in het oosten van het land sneeuwde, Rotterdam is toch ook in het westen, hier geen sneeuw, alleen van die vieze natte sneeuw... dus alleen maar koud, grijs en nat... bah...
    Geniet lekker van de sneeuw en maak maar flink foto's...
    Fijn weekend,
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er allemaal erg lekker uit Jolanda! Een goed idee om de gerechten te verdelen, dat ontlast je ouders ook. Hier ligt ook een laag sneeuw, al dooit het inmiddels al geruime tijd.

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke dagen hebben jullie gehad...heerlijk met de familie..
    De hapjes zien er allemaal heerlijk uit..
    Hier verdelen we ook altijd het diner (zijn met 3 kinderen) en dat wordt ook nog eens extra bemoeilijkt omdat mijn zus een glutenallergie heeft.
    Hier ook een mooi wit pakketje alhoewel het toch wel iets gedooit heeft..
    Nou ja,hebben we in ieder geval toch nog sneeuw gehad he ?
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als de rest net zo lekker was als die frambozentrifle, dan hebben jullie het beide dagen heel smakelijk gehad ;-)
    Wij hadden 1e kerstdag de kinderen met hun vrienden en mijn ouders hier te eten, het hoofdgerecht heeft Gert verzorgd (dat laat ie echt niet aan anderen over ;0) het voor -en nagerecht namen mijn dochters voor hun rekening. Zo is het een echt familiemaal!
    Hier trouwens geen witte wereld, wel grijs, nat en koud ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk dat het zo gezellig was....ook wij hebben genoten van heerlijke dagen...liefs Ria....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je Kersthuis ziet er heel gezellig uit en vandaag die sneeuw maakt het extra leuk. Hier ligt geen sneeuw trouwens.
    Gezellig hè, eten met z'n allen, maar om de ,,vegetarische kip,,van je zus moest ik wel lachen. Bestaat die ??
    Hier in huis heb ik gekookt voor de kinderen en kleinkinderen. Mijn jongste dochter eet geen vlees, wel vis, dus ook verschillende gerechten. Al met al warm en fijn.
    Lieve groet, Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellig Kersthuis en een heerlijke gerechten. Mirjam's trifle heeft al heel wat navolging gehad, haha. Wel wat laat maar toch nog sneeuw, hoewel het niet lang zal blijven liggen denk ik.
    Groeten,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig zo'n familiediner waar iedereen iets maakt. Mijn ouders kozen (weer) voor een traditioneel gourmet ivm nog 2 jonge kleinkinderen die geen 3 gangen blijven zitten :)

    BeantwoordenVerwijderen

  10. Feliz Navidad, espero que el próximo año venga cargado de proyectos mágicos, y mucha ilusión. Un abrazo y muchos besos des de elracodeldetall.blogspot.com, Os espero .( • ~ • )


    * ♕ * * * * * * *
    …../..\……./\…*.... .... …__██__…..*……
    …./….\…../..\……*....*...….( • • )…..*…….*
    …/_…_\…/….\……*.…..─(░•░)─….*…**
    ./.…......\../_…_\…*....*......(░ • ░)……*...*
    ../______\######....*......*...............*.....*.....
    ===============================
    ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉
    *M*E*R*R*Y* *C*H*R*I*S*T*M*A*S*!*
    ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉ ❉

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gezelligheid....en dan nog sneeuw... Het plaatje is compleet. Ziet er super gezellig uit....heerlijke recepten.....en gezellig samen.....

    Wens je zo'n nieuw jaar toe......en bovenal een goede gezondheid.

    Fijne avond

    LIefs

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...