dinsdag 27 januari 2015

Sfeervol Trento



De wolken hangen weer laag dus een dag om een stad te bezoeken.
Trento waar we vlakbij staan met onze tent dus. 
Een stad met een mooi plein, kathedraal, de typische Italiaanse huizen met balkonnetjes.
Langlang geleden was er het prinsdom Trento. Ooit was Trento onderdeel van Oostenrijk, toen weer Italië en later werd het weer aan Oostenrijk gegeven...zo ging dat in die tijd. Nu een leuke stad om doorheen te slenteren, een terrasje te doen, de kerk te bezoeken en wat winkeltjes te kijken.











En dan zien we de zon weer komen. En verdwijnt de bewolking als sneeuw voor de zon!

Ik las dat ook jullie alweer vakantieplannen hebben. Wij natuurlijk ook. 
Deze zomer willen we echt zon en droog weer en we hopen dat in Frankrijk te vinden. 
In Bretagne, Loire, Dordogne, Riviera of de Provence. '
We gaan de zon achterna en zien wel waar we terecht komen. Het is er overal mooi!


12 opmerkingen:

  1. Leuk,om in deze winterdagen met je mee te gaan.
    Weer zoals altijd,prachtige foto's.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig stadje! Je hebt het prachtig in beeld gebracht. Erg mooi foto's!
    Ik krijg zelf ook weer zin om plannen te maken voor de komende zomer.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is meer dan 35 jaar terug dat ik daar met mijn ouders, zus en broers op vakantie was. Ik weet er nog maar weinig van, dus ik vind het wel heel erg leuk om hier nu mijn geheugen iets op te frissen. Ziet er sfeervol uit.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor. Nu begint het nog meer te kriebelen...Altijd genieten om door die leuke straatjes daar te slenteren. En zeker als dan toch nog het zonnetje tevoorschijn komt.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Jolanda, prachtig, ik hou van Italië, dit jaar weer naar de Biennale in Venetië, heerlijk, volgende week gaan we voorzichtig kijken naar een appartementje in de stad. Geniet nog lekker van de zon en het land,

    groeten Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's zoals altijd. Vakantie plannen maken, wat is er leuker in deze tijd.
    Frankrijk is mijn vakantieland, ik voel me er thuis en geniet al bij het idee om er heen te gaan.
    liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Although I live in a city that is old by my nation's resume, I often do wonder what it is like to live in a place that has a very long history. My imagination tells me that it means being aware, every day, of what has gone on in the various buildings and along the various streets, and in gardens and so forth. Yet, I wonder if we humans have a way of discarding such thoughts.

    Jolanda, do you see what thoughts your beautiful post and its photographs have launched in my head?

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hele mooie foto's vooral de eerste 2 vind ik erg mooi.
    Heb nou nog meer zin in me vakantie Frankrijk.

    Liefs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beelden om blij van te worden! Wat jammer dat jullie het niet hebben getroffen met het weer, ondanks de laaghangende bewolking blijft de omgeving prachtig! De wolkenpartijen en laaghangende mist geven een mooie effect aan de foto’s. Maar natuurlijk hoop ik dat jullie aankomende vakantie een strakblauwe lucht heeft en zonovergoten is!

    Fijne dag!
    Liefs, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's, Jolanda!
    Grappig de bloembedden aan de kanten van de straat.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh Jolanda,wat een mooie foto's..
    Ik kan er echt van genieten..
    Hier al een aantal jaar niet echt op vakantie maar door je foto's ben ik toch een beetje mee..
    Lekker genieten..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's van jullie vakantie Jolanda! Was het maar weer zo ver. Ik kan wel wat zon gebruiken :-)

    Fijn weekend!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...