woensdag 7 januari 2015

Winterse wandeling door Monnickendam



Vorig weekend zijn we onze zoon en zijn vriendin de beste wensen gaan brengen. En wat is er dan leuker om 's middags samen een wandeling te maken door het schattige stadje Monnickendam waar ze wonen. 
Ik postte al eerder over dit mooie stadje, klik, maar ik heb iedere keer weer het gevoel dat ik in een Anton Pieck omgeving rondwandel.


Alhoewel de kerstbomen op een moderne manier worden opgeruimd!
We kwamen een heel leuk brocantewinkeltje tegen dat pas open is: White Romance.
De moeite waard om even binnen te lopen als je hier bent.







Je zal hier toch wonen in een van deze mooie pandjes, dat moet wel heel erg bijzonder zijn.





Hoewel het stadje klein is zijn er genoeg plekjes om lekker wat te eten, drinken of iets leuks te kopen. 



En ook al is het kaal en winters, het was weer een mooie wandeling.

Zoals jullie misschien hebben gezien is de subtitel in mijn header veranderd. Van "mijn leven in beeld" naar: "about travel & lifestyle". Ik merk dat mijn blog steeds meer over deze 2 onderwerpen gaat. Reizen, in binnen- en buitenland, en daar mooie steden en dorpen bezoeken. En natuurlijk lifestyle, dat is een zeer breed onderwerp maar voor mij gaat het dan vooral om vooral wonen en (tuin)groen. Ik hoop dat jullie hier blijven komen en genieten van mijn foto's en verhalen.



13 opmerkingen:

  1. Wat een lieflijk plaatsje.
    Ja,hier houd ik wel van.


    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit ziet er inderdaad heel sfeervol uit, Jolanda. Ik moet echt eens een lijstje gaan maken met plaatsjes die hier op diverse blogs voorbij komen en die zo mooi zijn om te bezoeken. Daar ga ik zo dadelijk maar eens meteen mee beginnen. En het is nog leuker wanneer er ook een woonwinkel zit ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Jolanda, dat wordt dus ook op ons lijstje geplaatst van leuk uitje, wat een sfeervol plaatsje. Ben er nog nooit geweest en dat wordt dus wel eens een keertje tijd. wat kan Nederland mooi zijn. En dat winkeltje, komt ook op mijn lijstje te staan. bedankt dat je dit hebt willen delen, groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful. Thank you for the visit. The third picture made me smile :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi is Monnickendam toch hè. Je hebt prachtige foto's gemaakt.
    Mijn schoonzuster heeft er 50 jaar gewoond dus wij kwamen er ieder jaar wel een paar keer . De winkeltjes en restaurantjes zijn ons dus zeer bekend.Het is er heerlijk toeven. De hele omgeving daar is de moeite waard, mooie fietstochten kan je er ook maken.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt er voor ons weer een mooie toer belevenis van gemaakt. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooie plek om te wonen en te bezoeken. Ik heb genoten van deze wandeling! Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij waren er afgelopen zomer eventjes, toen we een dagje Volendam, Marken en Monnickendam deden, vanuit Hoorn. Het is soms of de tijd heeft stilgestaan, met z'n leuke straatjes en gevelpandjes. Leuk om het nu bij jou weer terug te zien, je hebt er een prachtige reportage van gemaakt!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zulke dorpen zijn zo mooi!
    Ik ben dan geneigd om mijn spullen in te pakken en in zo'n mooi huisje te gaan wonen. Maar dat zal wel niet makkelijk zijn.
    Wonen je zoon en schoondochter ook in zo'n mooi oud huisje!
    Prachtig dorp, je hebt er een mooie reportage van gemaakt.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Jolanda,
    Ja, Monnickendam is echt een heel mooi dorp, dat zie ik wel aan jouw prachtige foto's... Wij willen er aanstaande zomer een keer op de motor naar toe... of met de fietsen op de fietsendrager... Ja, dat kan nu want we hebben nu een auto met trekhaak haha...
    Je nieuwe header was me inderdaad al opgevallen, en je hebt gelijk met die wijziging... dit beslaat zo ongeveer wel de dingen waar jij graag over blogt...
    Ik wens je een heel fijne rest van de week,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Jolanda, ik heb genoten van je mooie foto`s, het is er inderdaad heel knus. Ik ben er nog nooit geweest maar wie weet . Nog een fijne week en groetjes van mij, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jolanda, this little town or village of Monnickendam looks very charming. What a dream it would be to live in one of those beautiful little houses.

    I am going to have to do some more research about this lovely place! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja...wat een mooi plaatsje hè, wij zijn er ook wel geweest. Alleen niet in deze periode maar in de zomer. dan is het wel wat drukker denk ik dan nu het geval was.
    leuke foto's heb je er van gemaakt!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...