zondag 8 februari 2015

Mix & match



In mijn vorige post speelde koper de hoofdrol. Net als in ons huis momenteel. 
Ik kies accessoires niet omdat iets een trend is maar omdat het in ons huis past. Veel trends of nieuwe dingen die ik zie, vind ik helemaal niet leuk en komen dus er dus ook niet in. Maar door de koperkleur wordt ik iedere keer weer getriggerd en dus past het blijkbaar bij me.
Dat wil niet zeggen dat het vanaf nu eeuwig in mijn interieur blijft want ik hou ook erg van verandering.
Bovenstaand kussen zag ik ook bij Loods5, net als het groene gebreide uit de vorige post, en moest ook mee naar huis. Lekker zacht en winters.
Het wollen boompje staat er nog, ook al is de kerst voorbij. Met het groene glaswerk, koperen blad en mandje maakt het het theetafeltje momenteel compleet.



En zo ziet het totaalplaatje er nu uit. Het blauwe krukje kocht ik trouwens ook bij Oudmaaknieuw net als de 'gebreide vaas' uit de vorige post. 


Toch zonde om dit weg te doen? En dat dachten de makers van Oudmaaknieuw gelukkig ook toen ze dit oude krukje ergens tegenkwamen. Met een prachtige nieuwe bovenkant past het helemaal bij ons. Ze hebben hele leuke items op hun website staan: zo worden oude borduurwerken tassen, dekens worden jassen en er staat nu een taartplateau met kanten randjes op in mijn favoriete kleur: duckegg-blue....

Mix en match dus bij ons. Als ik iets zie wat ik leuk vind, mag het mee naar huis en pas ik het in in mijn woonkamer. Soms voor een tijdje en soms voor heel lang.


 Leuk om jullie reacties te lezen bij de vorige post. Sommigen trouw aan een eigen stijl, anderen net als ik soms op zoek naar wat nieuws. 
Fijne week weer!


8 opmerkingen:

  1. Gezellige foto's van jullie huis Jolanda! Ik vind koper ook heel mooi. Het staat inderdaad prachtig bij de aquatinten in jullie huis, maar ook bij roze.

    Art Rotterdam was leuk. Alhoewel ik wel eerlijk moet zeggen dat ik de kunst die daar te zien is niet echt toegangkelijk vind. Vooral veel 'apart' en 'bijzonder', maar niet echt geschikt om thuis op te hangen.

    Fijne week!

    Liefs, Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij je eigen interieur moet je vooral je hart volgen, tenslotte is het jouw woonplek en jouw thuis. Ik zie natuurlijk ook heel veel op alle blogs voorbij komen, sommige dingen slaan bij mij aan, andere absoluut niet. Maar juist die verscheidenheid bij iedereen is zo leuk. Mooi kussen heb je gekocht, lijkt mij heerlijk om tegen aan te zitten.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt je header veranderd: mooi!!!
    Je eigen thuis is zeer persoonlijk. Je omringt je met spullen die jouw aanspreken. En soms brengen ze een ander ook op ideeën. Daarom is het zo leuk om te bloggen en je te laten inspireren door anderen. Zoals Ingrid hierboven al zei, soms spreekt het je aan, soms niet. Als je maar dicht bij jezelf blijft. Want dan is je huis ook echt een thuis en geen showroom of een kopie van zovelen. Ik vind het altijd leuk om bij je langs te komen en je hebt lekker een eigen stijl. En dat vind ik altijd heel verfrissend. Zo vind ik je groen gestylde tafeltje heel leuk! Maar ook de kussens zijn super.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jolanda,
    Bedankt voor je berichtje op mijn blog en leuk dat je mij bent gaan volgen!
    Jouw blog stond al bij mijn favorieten ;-).
    Mooie aankopen heb je gedaan, het tafeltje vind ik geweldig! Leuke webwinkel ook, oudmaaktnieuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk je huis ...heerlijk om in te wonen mooi om naar te kijken...liefs fijne week Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mix en Match maakt samen juist precies de persoonlijke sfeer die je in een huis nodig hebt, vind ik, geen etalage-inrichting maar een lekkere persoonlijke touch... En ik vind het heel erg leuk en gezellig in je huis Jolanda... dat krukje is super...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love the combination of copper with green objects.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...