woensdag 4 februari 2015

Trends in mijn huis.

 


Ik vind de koper-trend erg leuk maar dat wisten jullie al. Ik kom regelmatig een nieuw item tegen in deze warme kleur. Met kerst kreeg ik de prent van de cactus in de mooie koperen lijst (Sissi Boy) van mijn dochter en het leek me erg leuk om er een cactus naast te zetten. 
Deze komt dichtbij de print qua vorm en stekels, hij heeft alleen geen bloemen. Cactussen zijn ook echt van nu, al kan ik me herinneren dat ik ze vroeger in de jaren 70 ook op mijn kamertje had staan.
Toen ik de bloempot in koperkleur zag was het plaatje compleet.

Het kussen hieronder kwam ik tegen bij Loods 5 waar we ook ons kleed kochten. Zo'n leuke winkel met heel veel sfeerkamers en fantastische mooie spullen.
Het kussen is van hetzelfde merk als ons kleed en dus ook gebreid in bij passende kleur. Echt te gek vind ik hem!




Op de achtergrond zie je een bijzondere vaas gemaakt door een collega, die samen met haar man van allerlei oude spullen iets nieuws maakt. Ze hebben ook een website sinds kort: oudmaaknieuw. Binnenkort laat ik wat meer unieke dingen zien die ik bij haar heb gekocht. 

De staande lamp kreeg een zwarte kap en zo ziet het totaalplaatje eruit!
Volgen jullie ook af en toe de trends of wijk je daar juist liever vanaf?
Fijne 2e helft van de week!






14 opmerkingen:

  1. Het maakt mij eigenlijk niet zo uit of iets een trend is of niet...het gaat mij er om of het mijn smaak is. Dus met sommige trends heb ik niets, andere trends vind ik wel heel erg leuk. Zelf heb ik niet zoveel met koper, maar als spullen mooi bij elkaar passen, kan ik een combinatie met koper bij een ander wel mooi vinden. Dat is juist het leuke van bloggen, dat er diverse stijlen zichtbaar zijn. Iets waar ik zelf niet voor zou gaan, kan ik bij een ander helemaal geweldig vinden.

    Een fijne avond! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad dat roodkoper is een echte trend. Je komt het overal tegen. Bij de H&M Home in Rotterdam hebben ze er ook heel veel van. Wist je dat?
    Zelf heb ik het niet in huis, ik vind het bij mij niet staan. M'n dochter heeft er wel wat van op haar kamer, daar staat het dan weer erg leuk. Vooral in combinatie met haar oudroze muur.
    Groetjes en misschien weer eens tot ziens,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te zien, hoe je woonkamer een trendy uiterlijk heeft gekregen. Voeg een aantal trendsetters als koperen accessoires, kussens en kleed aan de basis toe en je hebt een hele andere sfeer! Wat een heerlijk dik kleed…warm maar ook fris door z’n kleuren. Geniet er van!

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat grappig,het schilderijtje met de cactus.
    En leuk,om er een echte cactus die er op lijkt,naast te zetten.
    En ik heb even op de site gekeken.
    Ik vond de jas,die van een deken gemaakt is,prachtig.
    En of ik aan trends mee doe ?
    Nee,niet echt.


    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooi vloer kleed! ik hou er van!

    FIJNE DAG,
    MRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jolanda,
    Als er hier in huis nog iets bij komt, en dat gebeurt niet vaak meer want het begint aardig vol te raken, dan is het iets ouds, dus niets met trends te maken.
    Maar mijn jongste dochter is wel aardig beIg met de trends en bij haar ook wat koper en een paar cactusjes... Ik vind dat wel heel erg leuk!
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het staat heel leuk bij je deze koperen items. Mooi in combinatie met het turquoise. Leuk dat je de cactus laat terugkomen in het echt, naast het schilderijtje! Jij geniet echt van je radiatorombouw zie ik. Hier kun je heerlijk je spulletjes etaleren. Het staat erg gezellig.
    Hier zal koper (in die nieuwe vorm) niet snel in huis komen, het past gewoon niet bij de rest hier. Voor trends ben ik ook niet zo gevoelig. Ik vind iets leuk omdat het mij aanspreekt en in huis past -daar kan ik soms best wel eens wat nieuws tussen zetten, om het spannend te maken- maar ik ben dat meestal toch snel moe, terwijl ik van 'oude' spulletjes langer geniet. Toch vind ik ook moderne interieurs erg leuk om te zien en kan ik ook erg van genieten. De Scandinaviërs hebben daarin een pre. Hier in huis is het daarom meestal een mix 'old meets new'. Maar diep in m'n hart heb ik meer een zwak voor 'oud'...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je huis ziet er supergezellig uit. Ik ben echter wars van trends, want wat dit jaar in is, is volgend jaar weer uit en dan komen er weer nieuwe spullen want het oude kan zogenaamd niet meer. Dus doe ik gewoon maar wat en probeer bewust trends te vermijden, ach ja, het ziet er wellicht wat oubollig uit, maar het is wel een huis met allemaal spullen met een verhaal en dat is iets waar ik wel van houd.
    Liefs,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier in Frankrijk lopen ze qua interieur stijl/trends wat achter dus totaal nog geen koper te zien in de winkel! Bij jou staat t prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi....vind koper ook erg mooi.....
    Was het eerder ook niet zo dat die bloemetjes soms op de cactus gewoon droogbloemetjes waren........staat me zo bij......;)

    Ha vroeger....word al oud...;)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hou van die kleuren ze zijn mijn favorieten ook! Ik wist niet dat je naam betekende viooltje in Griekenland! Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk dat koperen lijstje met die cactus wat dan weer helemaal past bij je koperen potje met cactus ... in stijl dus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind je kussen geweldig..?,...zo gaaf...!...wat een kleur....liefs van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtige sfeerplaatjes en dat koper superrr ...altijd weer leuk nieuwe dingen in huis waar je zo van kan genieten ... past heel mooi in jullie sfeer ...geniet er lekker van nog een fijn weekend ..lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...