woensdag 18 maart 2015

Maart roert haar staart


Was het weer gisteren zo heerlijk, vandaag is het hier kil en grijs.
Jammer want ik kan wel een beetje zon gebruiken. Afgelopen zaterdag schoot het in m'n rug en ik heb dus het hele weekend gestrekt gelegen. Zitten ging niet en bewegen was niet echt prettig. Ook maandag en dinsdag nog rust genomen en niet gewerkt. Maar vandaag ben ik weer redelijk op de been en dus is het gewone leven weer begonnen.


Zijn jullie nog gaan stemmen?
Ook al is het helemaal duidelijk waar je voor of tegen stemt, gelukkig kwam de stemwijzer op mijn vertrouwde partij uit.
Deze tweet las ik vandaag: 'als iedereen ophoudt met stemmen is het gedaan met de democratie' en dat vond ik wel een grote waarheid. Vandaar dat ik toch ben geweest en natuurlijk heb ik op een vrouw gestemd want dat is ook zo'n principe van mij. Mijn dochter neemt dat trouwens over, goed om te zien.

 

De eerste bloemen uit de tuin zijn weer geplukt. Ik heb 2 grote pollen Helleborus in de tuin staan in wit met een donkerrood/ paars streepje en in een donkerrode/paarse uitvoering.
Ze passen mooi bij elkaar!



Ook nam ik 2 potjes met witte druifjes mee en zag ik bij de bloemist prachtige groene vaasjes en potten. Deze vaas, in een frisse voorjaarskleur, mocht mee naar huis en in de vensterbank.

 

 

Prachtig dat lentegroen.

Afgelopen vrijdag waren we een dagje naar Amsterdam. Een leuke stad maar wat een drukte en toeristen. Tussen het slenteren en gezellig eten door, hadden we 2 doelen ten eerste het popupmuseum van De Wereld Draait Door, waar Nico Dijkshoorn toevallig deze middag uit eigen werk voorlas en zong. Erg leuk!
 En we zijn naar de musical Sonneveld geweest in het De La Martheater, ook een grote aanrader. Wat een prachtige liedjes en muziek die subliem werden vertolkt door oa Tony Neef en Freek Bartels. We hebben enorm genoten van deze voorstelling.  
Deze collage maakte ik van foto's van mijn  Instagram. Ik blog wat minder maar ben wel vrijwel dagelijks op Instagram te volgen, wat een leuk nieuw medium.


Misschien zie ik jullie binnenkort daar?



10 opmerkingen:

  1. Hier hebben we vandaag best veel zon gehad, ik heb vanmiddag ook nog lekker even in de tuin gezeten. Blijkbaar was het plaatselijk nogal verschillend.

    Balen van je rug, zo nu en dan heb ik er ook last van dus ik weet hoe vervelend het is. En dan heb ik het nog niet eens zo erg als jij gehad. Beterschap!

    Amsterdam vind ik erg leuk maar inderdaad ook erg druk. Het wemelt er van de mensen, ik ben blij dat ik er niet woon. Ik hou wel van gezelligheid om mij heen, maar daar moet je naar je gevoel bij elke stap alert zijn om niet tegen iemand aan te lopen of omver te worden gereden.

    Ik heb zelf nog nooit met Instagram gewerkt, maar het lijkt mij best leuk. Al kan ik mij niet voorstellen dat ik er minder door zou gaan bloggen, want dat blijf ik nog steeds te leuk vinden om te doen. Ik ga zo even bij je kijken...

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jolanda, it's interesting to read what you say about instagram. I am now contemplating the purchase of a smart phone so that I can join in that instagram fun. In a recent post I posed a question about instagram v. blogging and received a variety of opinions.

    I love the shape and color of the little green vase that stands next to the two tiny grey houses. Lovely!

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier was het vandaag juist heerlijk zonnig...wederom een lentedag. Oh Sonneveld....ja lijkt me ook leuk.....
    En gezellig het voorjaar in je huis.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo een dagje op pad he en gelukkig dat t beter gaat met je rug. Het was grauw gisteren he en zo te zien krijgen we weer zo'n dagje. Op zich niet erg, heb binnen ook nog genoeg te doen :))
    Fijne dag
    Lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben gisteren, met ons bezoek, heerlijk buiten gezeten met een kopje koffie! Maar vanmorgen was alles grauw, koud en miezerig, bah...
    Gisteren natuurlijk gestemd. Als je niet stemt, heb je ook geen reden om over dit kabinet te klagen, vind ik.
    Vervelend dat 'in je rug schieten'...weet er alles van...voel je je meteen zo oud ;-(( Hoop dat het nu weer beter met je gaat.
    Leuke vaasjes heb je gekocht, lief lente-kleurtje!
    Ik hou het voorlopig op bloggen, blijft voor mij toch het gezelligst...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is inderdaad de ene dag lekker buiten en de andere dag weer met de verwarming binnen.
    Ik stem altijd en ik neem altijd taart mee voor de mensen in het stembureau. Ze zijn er inmiddels helemaal op ingesteld dat ik daarmee kom.
    Stemmen is het feest van de democratie.
    Vervelend dat het je in de rug geschoten is. Ik hoop dat je weer een beetje kunt gaan en staan waar je wilt.
    Ik houd het bij bloggen. Ik wil niet alsmaar achter de laptop zitten terwijl er ook nog andere dingen zijn. Ik mag bijv. ook graag lezen. En bloggen vind ik gezelliger.
    Een mooie dag Jolanda en beterschap!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie voorjaars bloemetjes! Wij hebben net twee heerlijke dagen gehad maar helaas laat de zon haarzelf nu niet meer zien. Zoals iedere keer gaan wij ook braaf stemmen, kleine moeite toch. Toch leuk om te zien dat mijn partij dan ook weer een paar zetels omhoog is gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vanmiddag was het hier weer heerlijk! Doe voorzichtig met je rug! Als het eenmaal fout is gegaan blijft het een zwakke plek hè?!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeh,dat is niet fijn een pijnlijke rug..
    Gelukkig kun je een beetje genieten van de mooie spulletjes en plantjes om je heen..
    Veel sterkte met je rug..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vervelend dat je zo'n last van je rug hebt gehad Jolanda. Ik ben blij dat je in de tussentijd weer wat bent opgeknapt en van je dagje Amsterdam hebt kunnen genieten. Altijd leuk om naartoe te gaan!

    Gezellig dat wij elkaar binnenkort weer zien. Ik verheug mij erop!

    Fijn weekend met hopelijk nog een beetje zon.

    Liefs, Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...