vrijdag 3 april 2015

Alle lentekleuren in de tuin!


Het is bijna Pasen en dus weer tijd voor een kijkje in de tuin.
Hoewel het de laatste dagen meer herfst dan lente leek, zie je in de tuin toch dat het voorjaar eraan komt. Vanuit huis kijk ik op de sidetable waar een echt voorjaarshoekje is ontstaan.
In de potten heb ik afgelopen herfst allerlei bollen gezet waaronder de bollen die ik vorige winter en lente in huis haalde. Wie wat bewaart...
De kleine roze prunus in de roze pot begint ook mooi te bloeien. Violen en krokussen, narcissen en hyacinten in allerlei vrolijke kleuren. In het voorjaar mag het van mij, ik ben blij dat ik weer kleur in de tuin zie! Straks komt er weer wat meer eenheid in de kleuren:) 


 






De helleborussen staan in volle bloeien en ook alle vaste planten piepen langzaamaan uit de grond. Altijd weer spannend wat er boven komt en wat niet. Ook de agaves mochten weer naar buiten na hun winterslaap.
In de tuin zitten zit er deze Pasen niet in, maar de week erna gaat de temperatuur oplopen en komt de zon erbij. Eindelijk!


Sinds de kinderen groot zijn heb ik niet zoveel uitbundige paasversieringen meer in huis en is veel naar de school gegaan waar ik werk. Maar deze eierkransen en kipjes hebben een mooi plekje gevonden, lekker warm op de verwarmingsombouw.
Gezellige paasdagen!



8 opmerkingen:

  1. Jolanda, there are so many beautiful blooms in your garden...it must truly be spring at last!

    I also like those egg wreaths and chickens in your final photo...naturally lovely. A very Happy Easter to you. xo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk al die lente kleurtjes. Laat maar komen....Liefs Ria x!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je tuin ziet er op zijn paasbest uit Jolanda, heerlijk al die kleuren in deze tijd van't jaar. Nu nog een beetje zon en vooral wat warmte.....
    Fijne Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er heel vrolijk uit. Je hebt al veel in bloei staan in je tuin. Leuk om dan van binnenuit, lekker warm in je stoeltje, van dit tafereeltje te kunnen genieten. En straks als de zon dan echt lekker warm komt schijnen, de deuren weer lekker open....heerlijk!
    Hele fijne Paasdagen!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk,al die frisse kleurtjes...ja,daar houd ik wel van.
    En je kransen zijn ook schitterend.
    Ik wens je hele fijne Paasdagen toe.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik ging vanmorgen voor het eerst deze week weer eens goed in de tuin kijk en ondanks de kou en regen is het toch echt lente aan het worden!

    gezellige Paas!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's van de tuin. Heb je deze voor of na de storm van deze week gemaakt?
    Fijne paasdagen.
    Groet, Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat staat dit vrolijk in de tuin, Jolanda. Op de helleborus en een paar bakken met violen na staat hier nog niets in bloei. Maar met een aantal zonnige dagen kan dat ineens hard gaan.

    Ik wens je een fijn paasweekend. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...