woensdag 13 mei 2015

#Blogspiratie tag

Dit is een heel andere post dan normaal, maar ook wel eens leuk om te doen.
Een paar weken geleden werd ik genomineerd door Elly van het blog Happy Earl Grey, om mee te doen met de #blogspiratietag, met de uitdaging wat vragen over mijzelf en het bloggen te beantwoorden.

Wat is een Blogspiratie Tag eigenlijk? 
Ieder geeft persoonlijke antwoorden op de standaardvragen die gaan over waar je je inspiratie vandaan haalt.

Wie heeft de vragen bedacht voor deze tag?
De vragen zijn bedacht door Blogqueen Patricia de Ryck en deze worden van blogger op blogger doorgegeven als een kettingbrief. En ieder geeft daar natuurlijk zijn eigen invulling aan.

Een van de voorwaarden van de #Blogspiratietag is dat je een foto plaatst die je inspireert. 
Omdat Elly mijn blog Rotterdam through my lens nomineerde, plaats ik hier een Rotterdamfoto die ik pas maakte. Op een van de plekken in de stad die ik prachtig vind en graag met iedereen wil delen!
Ik plaats deze tagpost op Franse Lelie omdat ik het hier beter vindt passen.


Hier dus mijn antwoorden op de Blogspiratie tag vragen!
Volop inspiratie of loop je vaak tegen het zogenaamde writer’s- of bloggers block aan?  
Ik  schrijf al ruim 5 jaar op  Franse Lelie en niet met vaste regelmaat, soms 1 x per week en soms vaker. Sinds bijna 1 1/2 jaar heb ik een 2e blog over Rotterdam. 
Als ik inspiratie heb, komt er een post. Voor mijn Rotterdamblog ga ik vaak speciaal ergens heen met het idee om er een post over te schrijven. 
Voor Franse Lelie zie ik meestal hoe het loopt. Hierop schrijf ik vnl over travel en lifestyle dus als ik naar een stad of op vakantie ga, dan volgen hier altijd wel een of soms meerdere posten over. Ook mijn huis en tuin laat ik regelmatig zien.
Mijn foto's zijn trouwens altijd het uitgangspunt voor mijn posten.

Als de woorden even niet uit je vingers komen; hoe voel jij je dan? 
Dan schuif ik de laptop opzij en ga iets anders doen, het moet tenslotte leuk blijven! Als  ik de post later weer open dan lukt het meestal wel. Mijn foto's staan altijd centraal dus heb ik soms wat minder woorden ergens voor, dan kan dat ook.

Hoe blijf je gefocust tijdens het uitwerken van een bericht? 
Dat gaat vanzelf, ik weet wat ik wil vertellen of ga op zoek op het internet voor aanvullende informatie.
Lukt het niet goed dan ga ik even langs m'n Twitter, Facebook en Instagram en lees leuke of interessante berichtjes en kijk mooie foto's.

Welke brainstorm-techniek zorgt gegarandeerd voor blogspiratie? 
Voor 'Rotterdam through my lens': lekker op de fiets door Rotterdam gaan en ik kom altijd wel weer wat tegen. Ook foto's van andere Rotterdamfotografen bekijken op Twitter en Instagram wil wel eens helpen.

Helpt muziek je ook als je blogspiratie zoekt? 
Nee, eigenlijk niet.

Waar ontstaan de beste ideeën? 
Tijdens het niks doen:) een wandeling door het park of langs het strand, op de fiets onderweg naar huis uit mijn werk, liggend in bad,....

In welke inspirerende omgeving werk je graag? 
Altijd thuis aan de keukentafel of boven aan mijn bureau met uitzicht over een park.

Heb jij ook een ware ‘blogbijbel’ op je bureau staan voor als je het even niet weet? 
Nee, wel een ideeënlijstje voor mijn Rotterdamblog. Plekken, winkeltjes en horeca in Rotterdam die ik wil bezoeken en natuurlijk alle evenementen die er zijn.

Welke bloggers inspireren jou? 
Dat wisselt heel erg, maar ik lees altijd graag bij Happy Earl Grey, Madelief, HAND Have a Nice Day en Bezig & Blij.

Hoe zit het met andere bijzondere inspiratiebronnen? 
De dingen die ik onderneem zijn een grote inspiratie, maar ook woonbladen, mijn tuin, Twitter en Instagram.
Pfff, dat was mijn lijstje. Even checken of ik alles heb gedaan van de regels van de Blogspiratie tag:

Nu dus 5 medeblogsters nomineren. Voel je vrij om mee te doen en het zeker niet verplicht!


6 opmerkingen:

  1. Leuk dat je getagd bent, Jolanda! Het bloggen vind ik nog steeds een hele leuke hobby, niet in het minst om de dierbare contacten die er door zijn ontstaan. Jij steekt er veel tijd in, maar gelukkig voel jij je enorm thuis in Rotterdan en vind je al die uitstapjes die je maakt sowieso al erg leuk om te doen. Ik hoop dat je nog lang vol inspiratie blijft.

    Fijn Hemelvaartsweekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk om te lezen hoe jij blogt en waar je inspiratie vandaan komt. Natuurlijk blijven ook andere bloggers je inspireren, maar je moet ook zelf een ceatieve geest hebben om het vol te houden. Was je vandaag ook bij de herdenking? Ik wel bij "De Verwoeste Stad" van Zadkine en ook in de Laurenskerk. Leuk dat je de uitdaging bent aangegaan.
    Hartelijke groeten
    El

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat dat je bent getagd! Altijd leuk om via zo'n vragen je wat meer te leren kennen. Fotografie is een ware drijfveer voor je en terecht! Je ziet dat je het met plezier en passie doet. Hoop nog veel van die passie te kunnen bewonderen!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jolanda,
    Ik zou toch zweren dat ik eergisteren al op dit blogje had gereageerd. Ik vind het heel leuk dat je mijn blog ook genomineerd hebt. Ik ga er zeker ook wat mee doen. Nog niet direct vandaag of morgen, maar binnenkort zeker. Ik moet eerst de vragen even goed laten bezinken voor ik er een juist antwoord op kan geven...
    Ik vind het ook heel leuk dat ik jou zo op deze manier weer een beetje beter leer kennen... altijd super natuurlijk...
    Ik wens je een heerlijke zaterdagavond en een prachtige zondag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hoor! :)
    Maar ik ga de uitdaging aan want als ik jou verhaal lees dan denk ik wat leuk om zo elkaar weer wat beter te leren kennen.
    Nu ken ik jou al wel redelijk goed, maar al die anderen die hieraan meedoen niet en dus ben ik wel zo nieuwsgierig dat ik dat wel wil lezen!
    Dus ok, mijn verhaal volgt binnenkort.
    heel veel liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja helaas, ik ga het toch niet redden, ik kom om in het werk dus sorry, ik laat me niet uitdagen!
    Ook al is het een heel leuk initiatief.
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...