woensdag 27 mei 2015

Mysterieuze Millinger Theetuin



Ik ben dol op tussenstops bij theetuinen als we gaan fietsen en de Millinger Theetuin was zelfs een van de redenen om naar de Ooijpolder te gaan, afgelopen weekend.
Een paar jaar geleden waren we hier ook op een rustige dag. Ik had er nu niet op gerekend dat het eerste Pinksterdag was en iedereen een tussenstop maakte bij deze prachtige theetuin...
De entree is €5- en daar zit een consumptie bij inbegrepen. Dus iedereen blijft na de wandeling door de tuin ook nog even hangen, drinkt wat en neemt er een heerlijk stuk taart bij.
Maar tussen de bezoekers door heb ik toch nog een mooie serie foto's kunnen maken van deze prachtige tuin.






















Het is een unieke plek, alleen per fiets of lopend bereikbaar, de auto moet op flinke afstand blijven staan. En de theetuin is prachtig aangelegd en ingericht. 
Mooi vaste bloeiende planten zoals akelei en sierui zijn in grote getale aanwezig maar ook de inrichting vind ik erg leuk: een beetje oosters met lage banken met kussentjes, dienbladen en oosterse lampen.
Mysterieus sfeertje in de Hollandse polder!

Wij hebben er weer van genoten, ik hoop jullie ook?


13 opmerkingen:

  1. Wauw, dat ziet er prachtig uit! Wat een mooie plek en kleuren.
    Ik vind o.a. de eerste foto echt een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi daar.
    Ik kan me indenken dat je daar graag even
    een stop voor maakt.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die staat al een tijdje op de planning maar het kómt er maar niet van! misschien dit seizoen? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou zeg, heb ik net wat Asian Relaxing Music opgezet, kom ik bij jouw post en zie die eerste foto: WOW!
    Als je dan met deze muziek door je foto's scrolt is het echt een aparte beleving, aanrader! Maar volgens mij is ie in het echt nóg mooier. Wat een prachtige tuin, heel sfeervol en eens wat anders met die vrolijke gekleurde matten waar je heerlijk op kunt relaxen en van de bloemen-en plantenpracht kunt genieten. Super sfeervolle post!!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit was een mooie tussenstop, jolanda!
    Wat een prachtige tuin om doorheen te dwalen.
    En helemaal als je ook nog even heel sfeervol lekker thee kunt drinken.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben er nog nooit geweest hoor.....ziet er mooi uit Jolanda !!..liefs van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel leuk plek om een tijdje te vertoeven. Ik ben er ook wel eens geweest.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben er jaren geleden eens geweest, en toen zijn wij inderdaad wandelend gegaan. Het zeker de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige reportage Jolanda, gelijk de eerste foto al... zo mooi zo'n schaal met water met roosjes er in. En dan verderop nog een keer zo'n heerlijke schaal. Ik hou er van. De tuinen zijn echt prachtig hoor, heerlijk om op zo'n plek thee met iets lekkers te nuttigen.
    En die parasols... ik zag ze al bij je op IG, ze zijn super mooi...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige tuin om te stoppen voor thee! Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een prachtige tuin, ik kende het niet en dus bedankt voor de tip. Geweldige fotos heb je weer gemaakt. Het festival Verborgen Tuinen in Rotterdam is ook een aanrader. Er staat een link op mijn blog 130.
      Fijne zondag en groetjes El

      Verwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...