dinsdag 5 mei 2015

We zijn alweer in mei



En zo zitten we dan ineens in mei.
Herdenken we op de 4e, altijd weer indrukwekkend, en vieren we op de 5e!
Ik ging vorige week naar de tentoonstelling De Aanval, die gaat over de eerste 5 dagen van de oorlog in Rotterdam: de gevechten en het bombardement. Zeer indrukwekkend en de tocht erheen met de Aqualiner was dan weer erg leuk. Natuurlijk te zien op mijn Rotterdamblog.
Vandaag waren we naar het Bevrijdingsfestival in het park bij de Euromast en zagen we Caro Emerald swingen. Iedereen genoot van de muziek, de zon (na de storm en de regen) de sfeer en vierde de vrijheid. We hebben vrijheid hier in Nederland, maar helaas nog niet overal in de wereld. 50 miljoen vluchtelingen over de hele wereld hebben die vrijheid momenteel nog niet. En het is belangrijk om op zo'n dag als vandaag daar bij stil te staan.



Maar nu gaan we toch echt de tuin in want het wordt weer tuintijd. Ongelooflijk hoe alles uit de grond schiet en uit de knop barst. Prachtig om te zien dat de natuur gewoon doorgaat, ieder jaar weer, soms wat vroeger en dan weer wat later.
Ik maakte een rondje door mijn tuin en keek soms even wat dichterbij.
Bij de akelei en de schoenlappersplant.




En de varens zie je groeien, centimeters per dag. En zijn die kleintjes niet lief?






De helleborussen beleven hun laatste periode, maar wat brengen ze lang kleur aan de tuin. 
En de druppels blijven weer staan in de bladeren van de vrouwenmantel.



De stokrozen langs de schutting, spannend welke kleuren bloemen er straks aan komen.
Heerlijk om de komende maanden weer in en van de tuin te kunnen genieten, ook al is die maar klein.
Af en toe zal ik de camera pakken en hier en daar in zoomen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie tuinen!




9 opmerkingen:

  1. Ja,alles groeit en bloeit.
    En dat is aan jouw tuin ook goed te zien.
    Ook ik geniet er erg van en zo gauw het kan,
    ben ik in onze tuin te vinden.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk hè, dat alles weer zo uitloopt. Ik kan daar ook zo van genieten, elke dag maak ik een rondje door de tuin om de ontwikkelingen te volgen. En dat laatste gaat best hard.

    Vrijheid is een groot goed. We staan er niet altijd bij stil, maar het is een bepalende factor voor ons geluk. Mensen die over ons land klagen realiseren zich denk ik niet hoe goed we het hier hebben en hoe dankbaar we daar voor mogen zijn.

    Ik wens je een fijne dag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie tuin geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tuin én tijd vliegen nu he! Elke dag nieuwe ontdekkingen in de tuin, het blijft een feestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het heerlijk hoor, zo'n kijkje in je tuin. Wat bloeit er al veel. Hier bloeit op het moment ook de Akelei, tenminste de eerste. En de appel en peer hebben nog steeds bloesem. Maar er groeit wel al heel veel... Ik vind het een prachtige tijd nu, er is zo veel te zien en te beleven...
    Fijne woensdag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn zo'n kijkje in je tuin, Jolanda!
    Ik moet het hebben van de tuin die voor allemaal is, maar je ziet op dit moment alles de grond uitschieten. En de bomen zijn groen, nog zo mooi frisgroen.
    Mooi dat je al echt bloemen in de tuin hebt. De akelei vind ik mooi. Vrouwenmantel trouwens ook.
    Op mijn balkontuin moet je nog een poosje wachten. Maar ze komt wel.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Uw tuin en nieuwe banner zijn zo mooi. Het is altijd op zoek naar spannende tijd van het jaar het zien van de opkomende plan! Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om zo even in je tuin te mogen kijken...

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...