woensdag 24 juni 2015

Terschelling & Oerol


'Wat een weekend' stond er boven mijn laatste post en dat zou ook een mooie titel voor deze post zijn.
Ik werd inderdaad 50 en dit vierden we oa met een weekendje Oerol op Terschelling. Het stond al heel lang op ons wensenlijstje en ik vond het een mooi cadeau voor mijn verjaardag!
En we hebben een fantastisch weekend gehad. Wat een prachtig eiland is dit Waddeneiland en Oerol is een ontzettend leuk festival dat zich over het hele eiland afspeelt.
Er zijn festivalterreinen die met een bandje toegangelijk zijn net als vele kunstprojecten, straattheater en andere projecten. Daarnaast zijn er 35 betaalde voorstellingen op hele bijzondere locaties.




Een van de eerste dingen die we deden was naar Westerkeyn, het grote festivalterrein midden op het eiland en we vielen met ons neus in de boter want er was een concertje van Gerson die meedeed aan de Beste SingerSongwriter en erg leuke muziek maakt.
Westerkeyn is erg gezellig, veel verschillende soorten horeca (met glazen van glas!), leuke acts en een heerlijk sfeertje. 




In dit nest van Natuurmonumenten kon je even voelen hoe het is om een vogel te zijn.
En wil je een bijzondere foto. dan ben je hier aan het juiste adres.




En hier was de ticketverkoop, supergoed geregeld met grote schermen om te zien voor welke voorstellingen er nog kaarten waren. 
 



En iedereen deed alles op de fiets....
Om niet te vergeten waar je fiets stond, waren er bij iedere gang foto's van overleden artiesten geplaatst. Van Andre Hazes tot Kurt Cobain en van Beethoven tot Nina Simone.

Hieronder een van de mooie projecten in een boerenschuur: pak een kaart en schrijf of tekenen jouw antwoord op een vand e 7 vragen die werden gesteld. En dan kan het resultaat erg bijzonder zijn en levert het een mooi kunstwerk op.








Onze eerste voorstelling die we bekeken was ook op een boerenerf. Heel bijzonder om op een houten tribune, met een dekentje om je benen en halverwege de regenjassen te voorschijn te zien komen vanwege een buitje, naar deze mooie voorstelling te kijken.

Erna gauw door naar Westerkeyn voor een waanzinnig energiek concert van Typhoon. Stuiterend van links naar rechts over het podium en enorm goed.



Onderweg naar een volgende locatie fiets je door het prachtige Terschellinger landschap. Van de 3 dagen hadden we zaterdag heerlijk zonnig weer en de andere dagen ook bewolking en wat buitjes. Maar dat mocht de pret niet drukken.
Straattheater is te zien in verschillende dorpjes en samen met het publiek worden dat minivoorstellinkjes.









De duinen en het strand zijn onNederlands mooi. 
Enorme brede witte zandstranden, wat moet het hier in de zomer met warm weer, genieten zijn!







En hier eindigt de eerste post, Op een bankje onderweg naar de volgende voorstelling.
Wordt vervolgd dus.







13 opmerkingen:

  1. Prachtige reportage van Oerol en van Terschelling.
    Dit jaar waren wij niet in de gelegenheid om te gaan, maar door jouw mooie foto's was ik er toch een beetje bij...
    Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig weekend hebben jullie gehad!
    Een geweldig verjaardagscadeau.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allereerst nog van harte met je verjaardag, en wat ziet het er allemaal toppie uit mooie foto's hoor. Ons favoriete eiland is Vlieland, maar de foto's die jij van Terschelling laat zien zijn ook niet mis. We zijn er wel eens wezen fietsen een dagje vanaf Vlieland, maar zo mooi heb ik het toen niet ervaren, bedankt voor je mooie foto's genieten met grote G. Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een prachtig weekend moeten jullie gehad hebben, de foto's zijn echt prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige manier om je verjaardag te vieren! Nog gefeliciteerd btw. Wat het je Terschelling en het Oeral festival mooi in beeld gebracht. Je hebt me enthousiast gemaakt om ook een keertje te gaan want het ziet er allemaal super gezellig uit!
    Fijne dag. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgens mij heb jij heerlijk genoten van je weekend Terschelling. Een heel mooi cadeau, waar je nog met heel veel plezier aan terugdenkt.
    En ik heb er weer een eiland bij, op mijn to-do-lijstje...mooi daar!!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He Jolanda gefeliciteerd hoor
    En wat een super cadeau heb je gekregen echt genieten!
    Lijkt mij heerlijk om zo meer je haren in de wind naar een voorstelling te kijken
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. He Jolanda gefeliciteerd hoor
    En wat een super cadeau heb je gekregen echt genieten!
    Lijkt mij heerlijk om zo meer je haren in de wind naar een voorstelling te kijken
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog van harte gefeliciteerd met je 50e verjaardag. We zijn van hetzelfde bouwjaar en ik binnenkort zie ik ook Sara. Wat hebben jullie genoten van Terschelling en het festival. Fijn dat je ons via je verslag en foto's meeneemt.
    Ik ben nog nooit naar een Waddeneiland geweest maar dat moet ik toch maar eens doen. Het ziet er prachtig uit.
    Groet, Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou dat is pas een leuk kado, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijk verslag Jolanda. En met heel mooie foto's, maar dat ben ik allemaal wel van jou gewend.
    Wij waren vorig jaar een dag op Terschelling, maar toen was het echt slecht weer en heel erg koud. We hebben niet veel gezien. Vandaar dat ik altijd het gevoel heb dat ik Vlieland mooier vind...
    Ik kijk nu al uit naar jouw vervolg.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jolanda, it looks like a wonderful Happy Birthday celebration! Your excellent photographs really show a huge variety of ways to have fun. I really love the bicycle parking lots.

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd met uw 50ste verjaardag! Dat ziet er een prachtige manier om het te vieren. De stranden kijken geweldig met zoveel te wit zand! Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...