maandag 17 augustus 2015

De nazomer komt eraan in de tuin



Tussen de vakantieposten door wil ik ook mijn tuin laten zien. Nu staat alles zo mooi in bloei maar als je goed kijkt zie je de voorbodes van de nazomer al komen.
We hebben een ieniemini vijvertje in de tuin, gewoon een speciebak die is ingegraven met een pompje en klein fonteintje. Een aantal goudvissen dartelen erin rond en er staan wat waterplanten in. Zo simpel maar water in de tuin is altijd leuk. 



De herfstanemonen komen volop in bloei en ook de Floxen bloeien nog mooi. 




Af en toe komt er wat nieuws de tuin in zeker na een vakantie. Nu de vlijtige liesjes op de sidetable en de Clematis tegen de schuur. We hadden hier een grote pot staan met een witte roos maar deze zat zo vol mieren dat we de roos eruit hebben gehaald en in de tuin gezet. Hopelijk gaat deze Clematis het beter doen.





En natuurlijk stokrozen! Als je graag naar Frankrijk gaat wil je het Franse sfeertje ook thuis creëren en daar horen stokrozen bij. In verschillende kleuren roze bloeien ze uitbundig en de bijen zijn er ook dol op.



Als je goed kijkt zie je de draden van de spinnenwebben tussen de planten en bloemen van de Hibiscus en het Zeeuws knoopje. En ook de Sedum komt langzaam in bloei, de herfst komt eraan.



De bank, tuinstoelen en tafel kochten we pas en we zijn er erg blij mee. De kussens moesten natuurlijk wel matchen met de bloemenkleuren in de tuin:)
De tafel is eenvoudig op te klappen in de winter en op de bank kunnen we ook liggen.

 




Na de regen en bewolking van de laatste dagen mag van mij de zon wel weer gaan schijnen.
Kan ik weer genieten van onze tuin voor ik weer aan het werk ga, het is niet erg groot maar toch een kleurrijk plekje waar we graag zijn.

Fijne week weer!

17 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke tuin heb jij, echt een plekje om te genieten. Mijn vlijtige liesjes staan nu al van het vroege voorjaar af hier op de binnenplaats in veel schaduw. Met de warmte twee keer per dag water en ze blijven het doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt nog volop kleur in je tuin, heerlijk. Oké, het afgelopen weekend was niet zo denderend om van de tuin te genieten (maar het scheelt wel met volle gieters lopen, hihi). Jouw stokrozen hebben het zo te zien goed naar hun zin, want bij mij zijn ze al ver uitgebloeid. Jammer, want ook bij mij herinneren ze me aan Frankrijk...zo mooi daar tegen zo'n oud verweerde muur, kleine steegjes volop stokrozen...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou heerlijk laat de zo'n maar weer komen....niks aan dit weer.....kunnen we weer lekker naar buiten....mooi je tuin !...liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie tuin heb je Jolanda...alles mooi op kleur...en je planten doen het goed...ik ben jalours op je stokrozen, die willen hier niet...
    En het is inderdaad al zichtbaar, die herfts...het licht is ook al anders...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook al is de tuin niet zo groot, hij is wel prachtig beplant!
    En de kleuren zijn prachtig.
    En je stokrozen zijn heel mooi.
    En inderdaad, hoewel alles nog bloeit, kun je toch merken dat het richting herfst gaat!
    Ook al regent het, ik vind het wel fijn dat de warmte even weg is. Hoewel het in de komende week ook weer herstelt.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gewoon een simpele kuip met water, maar wat een mooi stukje natuur kun je dan creëren! Mooi om te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je tuin ziet er prachtig uit.
    En wat een mooie bank en tafel.
    Ook het kleine vijvertje is leuk.
    Enne...de zon komt er weer aan .

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eigenlijk wil ik nog niets over de herfst horen, al heb ik de eerste bolchrysanten alweer bij de tuincentra zien staan...voor mij altijd een teken dat de zomer richting het einde gaat. En dat vind ik echt jammer, want ik vind het heerlijk om veel buiten en in de tuin te zijn. Gelukkig komen er deze week nog zonnige dagen aan. Wat staan er bij jou mooie bloemen in bloei! Prachtig hoor!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je tuin is een heerlijk paradijsje Jolanda!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke tuin hebben jullie. Veel mooie bloemen, vooral die stokrozen, prachtig! Denk dat ik er volgend jaar ook weer een paar bij ga zetten, ze zijn echt zwaar de moeite waard om een plekje in de tuin te krijgen!
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jolanda, your late summer garden is so full of beautiful flowers! It looks like all sorts of lovely blooms welcomed you all back from the beach holiday. A marvelous greeting! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooie tuin en mooi op de gevoelige plaat gevangen. Hier merkte ik t vorige week al aan de hortensia's die volledig aan t verkleuren zijn. Ook de spinnen laten weer overal hun sporen na door overal hun webben te fabrieken. Geniet ervan en als je de weersvoorspelling mag geloven komt de zon er weer aan.
    Fijne dag

    grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Jolanda,
    Ja, hier in de tuin staat er ook nog veel mooi te bloeien, maar aan de vele spinraggen 's morgens kun je merken dat het eind van de zomer er aan zit te komen. Ik wil nog niet over herfst spreken hoor... En als echte Anglofiel heb ik ook stokrozen in de tuin. Kun je je een Engelse cottage voorstellen zonder stokrozen? Ha, zo is het maar net. Dus hier staan ze ook. Een witte die er al een paar jaar staat te bloeien en een roze en een bijna zwarte die pas dit jaar gezaaid zijn van zaden die ik van mijn broer kreeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben toch best jaloers op jouw prachtige stokrozen.. Ik probeer het al 9 jaar, maar ze doen het hier echt niet helaas!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mijn stokrozen hebben fantastisch gebloeid maar nu na de vele regenbuien zien ze er armetierig uit.
    In mijn tuin is het echt al nazomer....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke tuin heb je Jolanda en zoveel in bloei! Het kan bij mij alleen nog maar tegenvallen zondag :-). Ik heb niet zo heel veel in bloei staan. Eigenlijk alleen maar Dahlia's, Annebellen en Sweet Peas.

    Ik hoop dat het gaat lukken om elkaar zondag weer te zien. De weervoorspelling zijn niet geweldig.

    Fijne avond!

    Liefs, Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Uw tuin ziet er prachtig uit en is vol van licht zomer kleur! Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...