vrijdag 11 september 2015

Les Jardins de Cadiot



Deze zomervakantie in Frankrijk hebben we ook een weekje in de Dordogne doorgebracht. Een prachtige omgeving met mooie stadjes en natuurlijk de rivier met met alle vertier erop en erbij. Maar wat ik niet had verwacht waren de mooie tuinen die te bezoeken waren. We hebben er 3 gezien die totaal verschillend waren. Ik laat ze in aparte posten zien want ze zijn allemaal zeer de moeite waard.
Als eerste de tuinen van Les Jardins de Cadiot vlakbij Carlux.
Een echtpaar legde deze zeer verschillende tuinen aan en onderhoudt de tuinen die heel natuurlijk zijn aangelegd. De eerste van de 10 tuinen die 15 jaar geleden werd aangelegd is de Engelse tuin, daarna volgde de wilde tuin, de Toscaanse tuin, de patio's, de bloemige groentetuin, de ornamententuin, het rosenlabyrinth en nog veel meer.
Omdat we de tuinen eind juli bezochten was er wel al wat uitgebloeid zoals de pioenrozen en rozentuinen uitgebloeid maar er was nog genoeg te zien.
Bij aankomst werden we hartelijk verwelkomd en kregen we een uitgebreide gids mee met alle plantennamen. Wandelen jullie mee?





Na oa de moestuin met bloemen en de boomgaard staken we de weg over naar het volgende gedeelte met de Engelse tuin.












De Toscaanse tuin waarvan je de foto's hierboven ziet vond ik erg mooi, de agaphantussen die er stonden waren prachtig!
De patio's hieronder waren plekjes waar je zo wilt gaan zitten en wegdromen. 







En zo kwamen we weer bij de uitgang na een heerlijk uurtje dwalen door de verschillende tuinen.





Fijn weekend allemaal.
Hopelijk blijft de zon nog even schijnen. Vanmiddag maakten we een mooie fietstocht langs de kust van Kijkduin naar Hoek van Holland en weer terug. Een groot deel van het fietspad loopt over de duinen vlak langs het strand, fantastisch! Natuurlijk met 'smakelijke' tussenstops:) 
Weer even vakantiegevoel.


13 opmerkingen:

  1. Dat ziet er inderdaad prachtig uit, Jolanda! Heerlijk om daar tussen door te mogen wandelen, daar kan ik zelf ook altijd zo van genieten. Ik ben heel benieuwd hoe mooi de andere tuinen zijn!

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! deze tuin. Toch weer heel anders dan een Engelse tuin. Zo'n Franse tuin is 'losser' ofzo. Je foto's geven de sfeer mooi weer.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er heel mooi uit. Schitterend al die verzorgde tuinen, en zo mooi op de foto gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een mooie tuinen en foto's! Die patio 's vind ik helemaal geweldig. Wat een heerlijke sfeer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier doe je me nu echt een plezier mee, heerlijk om door middel van jouw mooie foto's mee te kijken. Toen wij nog werkten en niet hele zomers in Frankrijk waren gingen we in Nederland vaak tuinen kijken en genoten daar enorm van. In deze buurt zijn er bijna geen open tuinen, jammer. Maar door jou geniet ik nu van deze tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lijkt me dat heerlijk om zoveel ruimte voor een tuin te hebben dat je helemaal los kunt gaan in verschillende stijlen. Wat mooi allemaal! Jaaaa, die patio's...wat een sfeertje!! Verheug me al op de volgende tuin-impressie...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige tuin. De eigenaren zijn zeer gepassioneerd als je dit kan realiseren en onderhouden. Heerlijk dat je er op vakantie doorheen mag lopen en ervan kan genieten.
    Gr Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk om even met je mee te wandelen: wat een prachtige tuin is dit! Het moet geweldig zijn om daar iets van te maken als eigenaar: wat een oppervlakte!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is dat een schitterende tuin in de Dordogne, ik had niet verwacht dat je daar zulke mooie tuinen tegenkomt. Ben verschillende keren in de Dordogne geweest, maar toen was ik nog lang niet zo'n tuingek als nu, dus ja, dan let je daar niet zo op. Heb genoten van je rondleiding, ik vond vooral de Toscaanse tuin heel erg mooi.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat schitterend om zulke tuinen tegen te komen!
    Dat is toch genieten om er door heen te dwalen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schitterend...wat een prachtig plekje op de aarde is dit...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. PRACHTIG!!!!! Dat is nog lekker nagenieten van een mooie vakantie Jolanda.
    liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's Jolanda. Dit is vanuit hier al genieten, dus ik kan me goed voorstellen hoe mooi het moet zijn geweest om daar echt te zijn.
    Alvast een heel mooi weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...