woensdag 2 september 2015

Voor de 5e x in het wit!


 

We gingen weer en al voor de 5e x....naar het Diner en Blanc. 
Het witte diner waarbij je alles zelf meeneemt naar een 'geheime' locatie.
tafel stoeltjes, witte tafelaankleding, wijn, een driegangenmenu, en natuurlijk zorg je dat je er zelf stijlvol wit gekleed gaat.
Meedoen kan alleen op uitnodiging door een van de 24 chefs de bus.
Verzamelen op een parkeerplaats en als de bus gat rijden hoor je waar je heen gaat.
Hebben jullie de eerste foto herkend? 
De Grote Markt in Delft. 
Een prachtige historisch plek waar we met 1200 man neerstreken en genoten van een prachtige avond.






Nadat alles en iedereen is geinstalleerd (zie je ons lopen met tassen, koelboxen, tafels en stoelen?)
Gaat om 19 uur de toeter, schalmen de trompetten en zwaaien we naar elkaar met onze witte servetten ten teken dat het diner kan beginnen op deze unieke plek.









Vanaf de Nieuwe Kerk heb je een prachtig uitzicht, mijn man liep al die trappen op en maakte de foto's met telefoon. Super toch!
Er was veel meer vermaak en vertier en natuurlijk staken we ook de sterretjes af toen de avond viel.
Toen de tassen en picknickmanden waren leeg gegeten, kon de afterparty beginnen. De DJ zorgde ervoor dat er flink werd gedanst. Geen verplichting want je kan natuurlijk ook lekker natafelen en kletsen of een rondje wandelen om deze bijzondere groep. We hadden wederom weer veel bekijks:)
Het Diner en Blanc is trouwens ooit in 1990 in Parijs gestart om het leven en de zomer te vieren en dat deden we uitbundig!












Met een prachtige volle maan boven Delft en een laatste blik vanaf de Nieuwe Kerk sloten we om 24 uur de avond af, pakten we alles weer in en stapten in onze bus.
Het was een supermooie editie van het Diner en Blanc, volgend jaar weer!



12 opmerkingen:

  1. Jolanda, your photographs and reporting of this event show how lovely an evening it was.

    A similar event does take place here in New York. I've never been to one, or been invited, but somehow think that the Delft atmosphere gave something much more delicious to your evening, compared to how it's interpreted here.

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wouw wat een geweldig effect al dat wit zo bij elkaar :) Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij is dit wel een top-jaar in het wit! Wat een mooie setting, bijna sprookjesachtig.
    Zit er ook een "goed-doel" achter?
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantastisch, wat een leuk idee, wat een ambiance, wat een prachtig weer (ook fijn) en wat een mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou jah! Wat een prachtig initiatief! En wat een mooie locatie! En oh, oh, oh.. wat een mooi en prachtig weer hebben jullie gehad. Kan me voorstellen dat je hier vaker naar toe zou gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lijkt me dat een geweldig evenement! Ziet er allemaal heel mooi en gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk weer...lijkt wel of er steeds meer mensen meedoen wat een hoop wit....liefs van mij...x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fantastisch weer, Jolanda!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier heb ik dus nog nooit van gehoord.....wat een leuk idee! Het ziet er allemaal fantastisch uit. Ik hoop dat het ook allemaal heerlijk gesmaakt heeft maar zo te zien aan die ene foto zal dat goed geweest zijn.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb hier ook nog nooit van gehoord. Ik kijk mijn ogen uit. Ik denk niet dat ik mee zou willen doen, want ik kan niet zo goed tegen grote groepen. Maar het ziet er heel erg mooi en sprookjesachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook dit is even nagenieten van een sprookjesachtige avond! Dankzij jullie voor ons de 4e!
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. IIk geniet altijd uw jaarlijkse Diner een Blanc. De Grote Markt in Delft maakte een prachtige locatie! Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...