zondag 4 oktober 2015

Inspiratie opdoen op woon&designbeurs


Vrijdag ging ik naar de VTwonen &designbeurs in de RAI. Beetje inspiratie opdoen kan geen kwaad nu de donkere dagen weer voor de deur staan.
De entree zag er goed en veelbelovend uit! 


Ik heb foto's gemaakt van alles wat mij opviel, wat ik mooi vond en waarvan ik dacht: dat wil ik nog eens terug zien. Misschien niet altijd vernieuwend maar voor mij inspirerend.
Zoals deze zwarte lampen, ik vind de vorm en het materiaal erg mooi.

Ik werd verrast door de voor mij zeer bekende kaarten van More than Canvas. Zij drukken immers ook onze Rotterdam op Canvasprints. Ze zijn leuk en dat vonden vele anderen ook, het was dringen voor het rek!




VT wonen is organisator van de beurs en dat was te zien in het paviljoen dat zij hadden neergezet. Robuust en stoer maar wel gezellig. Het idee van een loft, veel zwart en donkere kleuren en heel veel groene planten maken het levendig.
En er werd hard geborduurd zoals je ziet, ik ben benieuwd of ze het af hebben gekregen


Deze zwarte weegschaal vind ik prachtig, een hele zwarte keuken is niet helemaal mijn stijl.
Zoals je ziet was het druk dus om het publiek heen fotograferen ging niet altijd.





Stoere details, plantschalen en een schattig pinguïn kussentje op het bed....
en prachtige kunst in het huis, van Suzanne Zaal. 


Ook om het VTwonen huis was er genoeg te zien en doen.





Eijerkamp had verschillende stylekamers staan die ik trouwens vandaag terug zag op TV in het woonprogramma. 


 

Mooie sfeertjes ook in het huis van ariadne@Home.
Veel licht, natuurlijke materialen en bloemen. Een beetje zomers gevoel.

 

 
 

En grappige details: vogels op de deurklink of kwasten waarmee je de deur open doet:)

Ook aan de inwendige mens was gedacht. Naast de standaard broodjes, koffie en fris waren er ook een aantal foodtrucks aanwezig waar ik een heerlijke smoothie heb gekocht.
 
 


Het merk New Routz vond ik erg leuk. Ik was met de trein dus kon niet veel meer dan een tas meenemen maar ik ga hier zeker nog eens shoppen.


 

De foto hierboven is van Spoor38, industriele en vintage meubels en accessoires.

Karwei vond ik verrassend en had een aantal mooie stylekamers ingericht.  



En dan loop ik langs de vele stand en zie allerlei leuke 'plaatjes'. Inspiratie dus!
 

 



Op de bloggersmuur hangt een BB: Lynda oa van Showhome.
Ook de stand van Landelijk Wonen sprak me aan, al is het niet mijn stijl.
En live koken doet het altijd goed.

 
 

En als laatste: deze radio had ik vroeger ook. Een afdankertje van mijn ouders. Zo jammer dat ik m niet heb bewaard. Alles komt ooit weer terug....
Wat mij opvalt is dat de woonstylen steeds meer tot elkaar komen. Veel kan samen en is te matchen. Daarom kijkt het misschien allemaal niet zo vernieuwend maar ik heb me toch prima vermaakt en veel moois gezien. Ik ben benieuwd wat ik terug ga zien in ons huis.





16 opmerkingen:

  1. Leuk om bij jou een indruk van de hele beurs te krijgen. Zelf was ik er woensdag en heb ik mijn camera vooral bij het Inspiratiehuis van Wonen Landelijke Stijl gebruikt. Wij vonden het ook een heerlijk dagje, bovendien was het prachtig weer en hebben we nadien nog lekker een terrasje gepakt.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie reportage! Ik krijg zo een goed beeld van de woonbeurs, waar ikzelf normaal gesproken niet zo gauw heen zou gaan omdat het me snel té modern en strak is. Maar aangezien mijn smaak toch een beetje aan het veranderen is naar het wat stoerdere zwart/vintage, kan ik me wel vinden in sommige interieurs. En zoals je schrijft: sommige stijlen versmelten samen en dat vind ik juist weer leuk. Het een sluit het andere niet uit. dat is wel het mooie daaraan, zeker als je eigenlijk héél veel dingen leuk vindt...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk je foto's bekijken.
    Vast hele mooie dingen gezien.
    En zoals je al schrijf ideeën op doen.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige reportage, Jolanda!
    Heerlijk om al die foto's met inspiratie te zien.
    Het valt mij op dat er weer kleur in huis mag komen. Vind ik helemaal goed!

    Liefs, gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn om met jou mee te mogen kijken, het heeft mijn interesse wel. En die radio, ja, die stond ook bij mijn ouders.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauwwww Jolanda ....het voelt of ik er zelf bij was wat een boel mooie foto's liefs van mij...fijne week Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om door jouw ogen toch een kijkje te nemen op de woonbeurs. Bij mij kwam het er dit jaar niet van.

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik was er ook deze week, maar ik neem bewust nooit mijn camera mee. Ik wil gewoon alleen genieten van het geen dat ik zie.
    Wel leuk om het bij jou weer terug te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jolanda, thank you so much for this post, with the many photographs that truly do give me an insight into international design directions. I admit to being a bit old fashioned, and an admirer of handmade items, but love to see What is Going On. xo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik was echt van plan om te gaan maar omdat ik ook wel reacties las dat het een enigszins teleurstellende beurs was, heb ik de moeite niet meer genomen. Als het nu naast de deur was, maar je bent er echt wel een dagje mee weg.
    Toch leuk om jouw foto's te zien. Jij hebt ook van andere stands foto's en niet alleen van de WLS.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben zelf dit jaar niet geweest, dus leuk om via jou een impressie te krijgen...bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zag het net al voorbij komen en met jou foto's erbij is het zeker de moeite waard om daar ook eens naar toe te gaan!
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. We hebben dezelfde smaak en graag dezelfde kleuren. Dat moet zo inspirerend om te zien zijn geweest. Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hello Jolanda
    Beautiful images! I love house decorations, so I also love it here !!!

    Hugs
    Bia
    www.biaviagemambiental.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik ben deze keer niet geweest dus extra leuk om je verslag te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk om je verslag te zien en de foto's te bekijken! Ik wilde ook heen, maar kon helaas niet...

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...