vrijdag 20 november 2015

Mijn thuis


De wereld staat in brand, ik volg het nieuws over vluchtelingen en aanslagen iedere dag. 
Vanuit mijn warme woonkamer, vanaf een zachte bank, omringt door de dingen die ik mooi vind. Het is bijna niet voor te stellen hoe het zou zijn als je dit allemaal achter moest laten. Je leven niet meer veilig is, je kinderen niet naar school kunnen en je niet meer mag denken wat je wilt. 
En soms komt het onverwachts dichtbij.

Een groter contrast met mijn leven is er niet.
Dus belangrijk om dat te beseffen en ervan te genieten.
En dat doe ik met jullie in deze post!



Niet zo lang geleden hebben we deze lamp gekocht, de kroonluchter is naar boven verbannen. Met een nieuw snoer aan de lamp van de Snoerboer geeft het een heel ander sfeertje aan de woonkamer.



In ons huis is de kleur groen altijd te vinden en deze vaasjes kocht ik bij De Weldaad in Amsterdam.
De glazen doos met koperen randen komt, net als de lamp, bij Loods 5 vandaan.
Ook de stoere grijze zak die ik als plantenbak gebruik, kocht ik daar.




Veel groen dus!
En een lekker plekje om even weg te kruipen met een tijdschrift of boek.
Vanavond gaan de kaarsjes weer aan en de gordijnen dicht, voor ons wel.....


Mooi weekend.


13 opmerkingen:

  1. Heerlijke foto's Jolanda!
    Leuk om te zien!
    X Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een veilig thuis is inderdaad iets om dankbaar voor te zijn. En als je dat ook nog eens weet in te richten met mooie spulletjes om je heen, is er wat dat betreft toch weinig meer te wensen.

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, er is op dit moment veel om over na te denken.
    En het is ons nog gegeven om te zeggen "eigen haard is goud waard."
    Je hebt leuke hoekjes, Jolanda, mooi om te zien!
    Geniet van je mooie huis!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gezellig allemaal...geniet maar lekker meis fijn weekend liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig interieur heb je.....en een hele mooie collectie "groen"
    En zeker genieten, daar is het nooit 'te vroeg voor'

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yes, every day we learn more about what is going on in our shared world. Some of it is horrible, some of it is comforting and inspiring.

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat kunnen we blij zijn, dat we nog een plek hebben waar we ons thuis mogen voelen. Waar we ons geborgen weten. Zo belangrijk. Zeker nu.
    Je hebt het heel gezellig en fris in huis. Mooie kleuren (wat zijn ze leuk die groene flesjes hé, heb er ook in mijn handen mee gestaan bij de Weldaad) en je nieuwe lamp geeft meteen een andere sfeer in je huis. Hier kun je je heerlijk terugtrekken en buiten de boel de boel laten...soms is dat nodig om effe pas op de plaats te maken en alles te verwerken. Een heftige week ligt achter ons en wie weet, wat voor ons ligt...
    Geniet van het weekend, pluk de dag!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja wat is er wat gaande in de wereld.....en idd wat mogen we dankbaar zijn met ons eigen plekje, onze dierbaren om ons heen.......
    Je lamp is prachtig........en groen in huis.....mooi en sfeervol, geeft warmte.

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie woorden in het eerste deel van je post. Verwoorden precies mijn gevoel.
    Groet, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is afschuwelijk wat er in de wereld gebeurt en omdat ik een mens ben van geen woorden maar daden voel ik me zo machteloos want ik kan dit niet tegengaan........ Des te meer reden om te beseffen dat we hier (op ons eigen plek) zo goed hebben. Je hebt het gezellig ingericht Jolanda met lekker veel groen.
    Lieve groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk om even een kijkje bij jou te mogen nemen. Wat moeten we blij zijn dat we een plekje hebben om ons terug te trekken, een veilig, warm huis. Als ik aan al die vluchtelingen denk in Europa, in opvanghuizen, in kampen, buiten ergens onderweg........ Tel je zegeningen en tel ze iedere dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi :) Warm weekend gewenst Jolanda .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een prachtig en sfeervol huis heb je! Helemaal mijn smaak, bij veel items denk ik dan 'Oh dit zou ik hier ook zo neer kunnen zetten'. Heel leuk om even bij je binnen te mogen spieken.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...