vrijdag 13 november 2015

Ondanks de prachtige herfst verlang ik al weer naar de zomer!


Het is herfst, het voelt soms als lente en we gaan al snel de winter in. 
Maar ik verlang al weer naar de zomer! 
Al moet ik toegeven dat ik enorm heb genoten van de herfstkleuren en de Indian Summer die we hebben gehad. Maar ik blijf toch echt een zomermens en voor mij vertegenwoordigt I'le de Re mijn favoriete zomersfeer. 
Een aantal jaar geleden zijn we er geweest zoals je hier kunt zien. 
Deze zomer besloten we na Mimisan-plage en de Dordogne nog een paar dagen naar dit bijzondere eilandje terug te gaan om de sfeer te troeven en naar wat dorpjes te gaan waar we nog niet waren geweest.  Hoewel het weer niet altijd zomers was hebben we toch mooie dagen gehad.


Een overdekte markthal  is altijd een feestje om te bezoeken, de geuren en kleuren komen je tegemoet.




Op I'le de Re zijn verschillende dorpjes ieder met een eigen karakter. Wat ze gemeen hebben zijn de witte huisjes met luiken in alle kleuren en natuurlijk de stokrozen.
De luiken hebben ons geïnspireerd maar dat laat ik binnenkort zien:)






In veel dorpjes staan ouderwetse draaimolens die graag door de kinderen worden gebruikt.
Kleurrijk zijn ook de taartjes en wat zijn ze lekker!




Op de punt van het eiland staat Phares de Baleines, een mooie vuurtoren. Op de dag dat we er zijn is heeft uitzicht en het licht een magische sfeer door de bewolking.







Het volgende plekje waar we heen gaan is La Flotte, een dopje aan de Noordkust van het eiland.




Als de zon doorbreekt zie je iedereen naar buiten komen en worden de watersporten hier fanatiek beoefend.




Wat is er nou mooier dan op zo'n bankje van het uitzicht te genieten!
Toen we het dorpje inliepen langs het schattige haventje begon het erg donker te worden. We zijn gaan schuilen bij een mooie Salon de The. Niet alleen het uitzicht was adembenemend maar ook de prijs van de taartjes. Maar ze waren wel heel erg lekker.









En met een laatste blik op de zee nemen we afscheid van dit heerlijke eilandje terwijl hier buiten de regen tegen de ramen klettert.


11 opmerkingen:

  1. Prachtige post. Ik kan je een hand geven want ik wil ook weer zomer. De lange grijze dagen, vroeg donker.... hopelijk wordt het weer snel lente.
    Gr, Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat genieten! Ik geloof meteen met deze foto's dat je zin hebt in de zomer. Ik heb vooral zin in de lente, dan kan ik voor het eerste jaar mijn volkstuin gaan beplanten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja ....ook ik wou dat we weer naar het voorjaar zouden gaan....maar helaas.....liefs fijn. Weekend van mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie terugblik nog op je zomervakantie.
    Ik heb genoten van de prachtige dorpjes en lekkernijen hebben ze wel!
    En ik geniet nog wel even van de herfst. Het is zo zacht dat bij mij de seringknoppen al paars uitlopen.
    Fijn weekend!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat laat je weer prachtige foto's zien van de afgelopen zomer. Maar die zomer mag nog wel even wachten voor mij hoor. Ook de winter vind ik heerlijk en af en toe een grijze dag, ach dan maken we het binnen extra gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto`s, inderdaad krijg ik nu helemaal weer zin in de zomer! (..en de winter moet nog komen ;)! Hihi..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is een trieste dag vandaag.........Heerlijk om nu van deze beelden even te genieten......even een stukje geluk......

    Dat taartje ziet eruit om op te eten......

    fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe heerlijk is het om zo te genieten van Frankrijk, van haar dorpjes, haar markten, haar kleuren (soms net in de pastelkleurtjes van die overheerlijke macarons!), van het leven in Frankrijk, 'douce France'...Ik geniet van je prachtige foto's! Zo wil ik Frankrijk zien én beleven...niet zo als gisteravond...verschrikkelijke beelden...maar helaas de realiteit...waarschijnlijk zullen we daarmee moeten leren leven...die dreiging van het kwaad dat elk moment kan toeslaan...Dus deze beelden zijn even een welkome herinnering van hoe het ook kan zijn...het 'douce France'...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk om met jou even terug de zomer in te gaan. Het blijft voor mij toch ook het fijnste seizoen hoor. Al winnen lente en nu ook herfst steeds meer ruimte. Maar we stevenen op de kortste dag aan en daarna gaan de dagen weer lengen en gaan we langzaam weer richting zomer. Of ben ik nu wel heel optimistisch.......?
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om even met je mee te kunnen genieten in deze angstige en verdrietige tijd: dat mag ook! Mooi foto's en ik kan me voorstellen dat je er een beetje heimwee van krijgt met dit weer!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is leuk om te worden herinnerd aan de zomer weer en de schoonheid van Frankrijk. Het eiland lijkt een prachtige plek om een vakantie door te brengen. Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...