donderdag 25 februari 2016

Verrassing uit een bol



Afgelopen kerst kregen we een amaryllis bol van mijn zus. Altijd spannend wat en of er iets uitkomt.
Het heeft even geduurd maar nu bloeit de bol prachtig met grote bloemen.
En er komt nog wat aan, aan de stengel en knoppen te zien!
Samen met de zonnestralen geeft het een lentegevoel.
De bol staat alleen in water in de mooie vaas die ik kreeg van mijn man toen ik 50 werd. Hij was toen gevuld met 50 rode rozen.




Dat zijn nog eens leuke cadeautjes waar je lekker lang van kunt genieten.
Ik geniet momenteel van een vrije week want het is voorjaarsvakantie. Ik heb de laatste verfklusjes gedaan in onze 'nieuwe' slaapkamer, dus binnenkort de foto's:)
En er staan nog wat uitstapjes op het programma dus ook de traveltips gaan weer aangevuld worden!
Voor iedereen die vakantie heeft: geniet ervan.



16 opmerkingen:

  1. Ja, mooi hè zo'n Amaryllis. Ik heb er hier ook twee. Ze staan niet maar ze liggen. Maar beide zijn uitgekomen.
    Heerlijk een weekje vakantie, dat is dan weer het voordeel van in het onderwijs werken.
    Ben benieuwd naar je 'nieuwe' slaapkamer
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleur en nog een knop.
    Lekker genieten.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I like the way in which amaryllis seem to operate on their own schedules. It's fun to have a bit of anticipation as we wonder what the blooms will actually look like. Yours are lovely and the vase is, too. xo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Wat een bijzondere kleur ook. Leuk om te zien hoe jullie slaapkamer is geworden!

    Fijne avond.

    Liefs, Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh die is mooi......had er ook 3 maar nog niet 1 kwam uit.....Heb dus niets genoten van zo'n mooie bloem als die van jou.....
    En heerlijk vakantie.......wij mogen volgende week....zin in......

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wowwww wat een mooie zeg!!.....prachtig.....fijn weekend liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is zeker genieten, heerlijk hoe hij zo mooi in het zonnetje staat. En hij is dus nog niet klaar...
    Fijn weekend!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie kleur heeft deze Amaryllis en hij staat prachtig in deze vaas. Ik had er ook eentje een paar jaar gelden en daar kwamen onwaarschijnlijk veel bloemen uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze kleur heb ik bij de amaryllis nog nooit gezien, wat een prachtig exemplaar. Ik hoop dat je van je vakantie genoten hebt, nu lekker genieten van het weekend.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! ik leg zo'n bol altijd ergens neer en het is inderdaad telkens een verrassing of er iets tevoorschijn komt. Ik heb wel eens midden in de zomer een amaryllis in bloei gehad haha Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie kleur van de bloem!
    Ik had in november twee bollen gekocht, eerst wilden ze niets, nu komt er uit één een stengel die nu lijkt te gaan bloeien. En dan is het toch weer een mooie verrassing.
    Geniet nog van je vakantiedagen en je uitjes!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Jolanda, ja het blijft altijd spannend hoe de amaryllis het verder gaat doen, maar die van jou doet het heel goed met zoveel bloemen. Ik wens je nog een fijne week toe en groetjes van mij, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie kleur, past perfekt bij de vaas!
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Altijd mooi zo'n Amaryllis, zeker in zo'n mooie, bijpassende vaas!

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...