zondag 17 april 2016

Tulpen, Bali en Rotterdam



Hoewel we blij zijn dat het langzaam wat beter weer wordt en de tuin meer kleur krijgt vind ik het nog steeds fris. Maar het bankje staat klaar dus zodra de zon tevoorschijn komt kunnen we ervan genieten.
De tulpen die ik in het najaar plantte komen in bloei en ze zijn prachtig van kleur. En ook bij de eerste voorjaarsbloeiers zoals de schoenlappersplant komen de bloemen uit de knop . Voor mijn gevoel is het allemaal wat later dan voorgaande jaren.






De paar tulpen in de tuin heb ik maar niet geplukt en de Franse weckpot is dus gevuld met een bosje van de bloemenwinkel.


De laatste weken zijn we ons volop aan het voorbereiden voor onze reis naar Bali. Nog 4 dagen werken en dan kunnen we 2 weken gaan genieten op dit Indonesische eiland.
De temperatuur is beter dan hier, zo'n 32 graden overdag en 25 's nachts!
We verblijven op 2 plekken, de eerste week in Sanur aan de kust en de 2e week in Ubud, een stadje in het binnenland. We hebben er enorm veel zin in en zijn er helemaal klaar voor. Onze trip wordt een mix van relaxen en dingen zien maar allemaal lekker op ons eigen tempo en op eigen houtje. En ik hoop met net zulke mooie foto's als hieronder terug te komen.
Heb je nog leuke tips voor ons dan hoor ik het graag!

internet Van Verre Reizen


internet Corendon
Ook was ik de laatste tijd weer veel op pad in mijn eigen stad.
Op mijn Rotterdamblog kun je alle verhalen lezen en fotoreportages zien.


Via mijn Instagram ga ik proberen ook op Bali regelmatig wat te posten. Daar ben ik zowiezo het meest actueel, dus follow me:)
Tot over een paar weken met veel mooi reisverhalen.



16 opmerkingen:

  1. OOh wat geweldig!! Ik ga kijken hoor en ik wens jullie heeeeel veeel plezier!!
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk vooruitzicht, een reis naar Bali. Dat wordt genieten. En met het uitstippelen van de reis hebben jullie vast al veel voorpret gehad. Wij moeten nog iets langer wachten op ons vertrek naar Thailand maar ik geniet tot die tijd van de foto's op internet.
    Veel plezier op Bali en een veilige heen en terugreis.
    Gr Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een oom en tante van de man zitten er momenteel ook. Heel veel plezier en een goeie reis alvast.
    Fijne avond
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk vooruitzicht om naar Bali te gaan! Ik wens jullie een hele goede reis en een fijne vakantie. Het lijkt mij een ideale plek om met je camera aan de slag te gaan!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi je tuin zeg.....heerlijk Bali....lekker genieten ...liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Yolanda, wat een heerlijk bloeiende voorjaarstuin, de warmte komt eraan en wie weet uit de wind en in de zon, kun je soms toch al heel vroeg genieten.
    fijne week, groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je tuin ziet er heerlijk uit. En Bali, wat een fijn vooruitzicht Jolanda. Heel veel plezier daar en ik ben heel benieuwd naar je foto's, vooral omdat wij er ook weleens over denken om die kant op te gaan voor een vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je tuin ziet er gezellig uit!
    En wat een heerlijk vooruitzicht, 2 weken Bali!
    heel veel plezier en ik hoop veel mooie foto's!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh Jolanda, wat gaan jullie een geweldige reis maken. Ik ben heel benieuwd naar je foto's op IG. En op je mooie verslagen op het blog (waarschijnlijk na afloop) van je reis. Ik wens jullie enorm veel plezier toe.
    En ook heerlijk is het dat er in de tuinen al zoveel kleur te bekennen is. Ik geniet er enorm van.
    Fijne nieuwe week, nog een paar daagjes werken dus voor jou,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wow.. bij deze wens ik je alvast een hele fijne reis toe en ben héél benieuwd naar je (foto)verslag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mag ik mee????? Wow Bali!!! Wij zijn er 25 jaar geleden geweest. We hebben toen een vakantie van een maand gehad: twee weken Java en twee weken Bali (wij bleven toen de hele tijd op Ubud). Java is heel mystiek en mooi met nog koloniale invloeden, Bali is prachtig met de natuur, de sawa's en feestelijke rondgangen met prachtige klederdrachten. Als je de kans krijgt moet je een crematie meemaken!! Heel indrukwekkend, het hele dorp loopt uit. Het is een eer als de familie zoiets kan organiseren en iedereen is dan ook blij voor de overledene. Geen treurnis (de ceremonie kan soms 2 jaar op zich wachten tot de familie geld genoeg heeft voor dit 'feest'). Ubud zelf is een echt kunstenaarsdorp. Wij verbleven in het Gucci-guesthouse, bij een heel vriendelijk koppel (hij Balinees-kunstenaar, zij Duitse). We zaten gewoon tussen de sawa's! De Pasar 's avonds is heel gezellig en natuurlijk heel leuk om een voorstelling mee te maken van de plaatselijke 'toneelvereniging'. Verder is een zonsondergang bij Tanah Lot een must. Monkey-forrest leuk en grappig, vulkanen indrukwekkend en de vele tempelcomplexen een belevenis. Zucht...het is een schitterend eiland met heel vriendelijke mensen, ontwapende kindersnoetjes en een natuur die je de adem weg neemt...Het wordt gewoon genieten!! Kunnen wij dat later doen, van je reisverslag en uiteraard prachtige foto's...met ons vest aan...in de kou...regen tegen de ramen...en boerenkoolstampot in de pan...mét sate???
    Heel veel plezier en geniet volop!
    Liefs, (jaloerse)Peetje ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je lieve reactie!! We gaan het doen, niet allemaal denk ik maar wel veel:)

      Verwijderen
  12. Hebben een geweldige tijd in Bali! Uw tuin ziet er mooi, moet het geweldig om te zitten op de bank en genieten van het uitzicht zijn! Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heerlijk is je af kunt gaan tellen naar zo'n prachtvakantie! Geniet ervan en maak er een mooie tijd van daar in Bali. De foto's zien we hier, of op istagram wel weer voorbij komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben even meegereisd, wat een prachtige foto''s. Goeie reis verder, geniet ervan.
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...