zondag 15 mei 2016

Bali, relaxen op het strand



De eerste week op Bali brachten we door in Sanur, een badplaatsje aan de westkust van Bali.
Langs de kust staan bomen op het strand wat heerlijk is ter verkoeling. Een prima plek om de eerste dagen bij te komen van de lange reis, we waren toch zo'n 24 uur onderweg.
 Maar ook om alle eerste indrukken op ons in te laten werken want we zijn toch echt een andere wereld ingestapt.
Vandaag neem ik jullie mee naar het strand, de vissers en de strandtentjes. We beginnen rustig aan:)





De kleine vissersbootjes hebben steunen aan 1 of 2 kanten waardoor ze stabieler in het water liggen. Regelmatig vaarden er bootjes weg die gingen vissen.


Onder de bomen waren kleine restaurantjes waar je heerlijk kon eten of een koud drankje kon halen. En waar gewoon een kip rondwandelde.






Jack Fish was een van onze favoriete restaurantjes, mede door de vogeltjes die aan het begin van de middag als het warmer werd, werden verplaatst naar de bomen.





Wat is er fijner dan met je voeten in het zand, een vers sateetje te eten dat net van de BBQ komt met dit uitzicht!



In de loop van de middag wordt het eb. De bootjes vallen droog. 
In het weekend komen de Balinezen met hun kinderen lekker afkoelen in het water.
En de vissers gooien hun hengeltje uit en halen achter elkaar visjes binnen, soms wel een kilo per uur!





    
En rond een uur of 5 lopen we rustig aan terug naar ons guesthouse, een wandeling van 10 minuutje in een heel rustig tempo want het is warm. Om 18 uur is het donker, dus lang op het strand zitten lukt hier niet.
De scooter is het favoriete vervoermiddel en je ziet ze overal.




Net als de offertjes die op allerlei plekken worden neergezet, in mini tempeltjes maar ook op straat of de stoep.



Snappen jullie dat we best een beetje heimwee hebben naar dit mooie plekje?




11 opmerkingen:

  1. Het lijkt me een heerlijke plek om te verblijven. Het komt op de foto's al heel relaxed over. Jammer dat het zo lang reizen is om er te komen maar als je er echt graag naar toe wil dan heb je het er voor over, zoals jullie. Wij hebben onze reis naar Azie nog in het verschiet en kijken er naar uit.
    Groet, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto''s, ik ben even met je meegereisd en heb er van genoten.
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan me voorstellen dat je heimwee krijgt naar deze plek. Wat mooi en wat relaxed. Wij denken er ook over om naar Bali te gaan en als ik dan jouw mooie foto's zie......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen wonder dat jullie heimwee hebben, want wat is het hier mooi! Inderdaad een hele andere wereld dan de onze, maar daardoor is het juist zo mooi om er deelgenoot van te zijn.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik word toch wel heel erg blij door jouw foto's. Je weet het zo goed vast te leggen. Heel inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohh, maar een klein beetje jaloers ;-) Het ziet er geweldig uit! Fijn dat jullie zo hebben genoten (en wij een klein beetje met jullie). Ik vond het leuk om jullie belevenissen op Instagram te volgen.

    Fijne week verder!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto's. Dit ziet eruit als een geweldige vakantie!
    Dat moet een hele belevenis geweest zijn.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige foto's én vakantie! Mooi om die cultuurverschillen te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt heel mooi Jolanda, ik zie waarom jullie zo'n heerlijke vakantie hebben gehad. Het tempo is ook heel anders daar dan in een stad. Dat straalt er gewoon van af. Prachtige foto's waarmee je ons verwent.
    Fijne dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke vakantie was dat zeg! Ik snap het meteen, dat je heimwee hebt! Een mooi blog!
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heimwee naar Bali?? Wie niet, als je ooit daar bent geweest! Door je prachtige foto's ben ik weer even terug...
    Goh, wat een verschil met 25 jaar geleden (ja, veels te lang geleden, vind ik ook!!) als ik nu die stranden zie. Zoveel parasols heb ik daar nooit gezien. Maar de sfeer blijft...zo mooi! Het leven is daar gewoon een paar tellen later, iets wat we hier in het westen wel verleerd zijn. Dat bordje saté...dat is toch echt kicken om zoiets aan zo'n strand te eten. Vandaag met dit weer (grauw, kil, soms gemiezer) ben ik door je foto's weer even in het paradijs...(hoewel de plaatselijke bevolking daar misschien anders over denkt, want die moeten toch echt ploeteren voor een paar rupia). Ik heb genoten van je heerlijke kleurrijke foto's!! Heimwee?...Tuurlijk!!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...