zondag 7 augustus 2016

campinglife & beachlife

Na onze tussenstop in Lyon zijn we door gegaan naar de Zuidfranse kust. We proberen meestal op Municipalcampings, stadscampings in Frankrijk, te belanden. Hier zijn geen faciliteiten zoals kinderclubs, zwembaden en ander vertier maar over het algemeen wel goed sanitair en de prijzen zijn niet te hoog.
De eerste camping waar we keken beviel ons goed. Wel wat groot maar lang niet vol, veel Fransen en direct aan zee en strand en dat willen we graag!

We stonden vlak bij Agde en het was er primitief toeristisch.....dus wel wat restaurantjes en winkeltjes maar niet al te veel. Aan de overkant van de Herault waren wat meer restaurants en met een bootje kon je voor €2.- heen en weer dus dat hebben we 's avonds een aantal keer gedaan.

Prachtig uitzicht op ons dorpje als je teruggaat....

We hadden een heerlijk plekje en hebben vrijwel de hele vakantie geen buren gehad, en dat in het hoogseizoen! De eekhoorntjes hopten van boom naar boom en deden zicht tegoed aan de dennenappels. Door de dennenbomen was er altijd wel wat schaduw. Wij vinden kamperen heerlijk, ik weet dat dat niet voor iedereen zo is. Maar ik krijg alweer heimwee als ik deze foto zie.

En wat is er nou fijner dan na 50 meter lopen op het strand te staan!

Het was niet iedere dag een strak blauwe lucht, er was soms wat bewolking. Soms stond er een stevige wind en zelfs een Mistral zodat we niet op het strand konden zitten.
Maar zoals je ziet was het nooit heel druk. De Fransen gaan pas laat in de middag naar het strand dus vaak zaten we uren zonder al te veel mensen om ons heen.

Ook bewolking levert trouwens mooie plaatjes op.
Op de camping en het strand stonden een aantal Duitse bunkers die nog waren overgebleven uit de 2 wereldoorlog.  Op zaterdag werden ze opengesteld en natuurlijk namen we een kijkje. Eenmaal binnen bleken ze helemaal te zijn ingericht en aangekleed zoals ze ooit waren. Bijzonder om te zien, zeker aangezien er de laatste week nogal wat Duitsers op de camping stonden.

's Avonds was er een mooie zonsondergang, hoewel we niet aan de Westkust zaten, gloeide de zon de avondlucht rood en was het een prachtig gezicht.

We hebben tijdens ons verblijf 2 keer bijgeboekt . Ook doordat het weer wat wisselend was maar vooral omdat we erg genoten op dit plekje.
Normaal gesproken staan we op meerdere campings maar dat houdt ook in dat je je boeltje weer in en uit moet pakken.
Super relaxed was deze vakantie dus. En in de omgeving was ook nog wel wat te doen en te zien.
Wordt vervolgd dus...

1. Wat een mooi stekkie hadden jullie zeg! En zo lekker dicht bij de zee.....heerlijk ontspannend!
    Wij kamperen ook graag alleen tegenwoordig met de caravan....kunnen we ook nog in het vroege voorjaar of in de herfst weg. Fijn dat jullie zo hebben genoten....wij hebben ook nog een beetje heimwee naar la douce france!

groetjes Trijnie

2. Heerlijk om zo dichtbij het strand op vakantie te zijn en dan ook nog op een camping te staan met zoveel ruimte. Dat moet echt relaxed zijn. Zo te zien hebben jullie ervan genoten.
    Gr, Margo

3. Ideaal dat jullie op een rustige camping hebben gestaan. Wij stonden een aantal jaren terug op de grootste camping van Frankrijk, als niet kampeerders hadden we een stacaravan gehuurd maar wat was het er druk. We stonden daar op verzoek van onze dochters, omdat ze graag veel vrienden wilden maken tijdens hun vakantie. Dat werd helaas voor hun geen succes. Maar die drukte ben ik nooit vergeten, dus ik begrijp maar al te goed hoe je die rust dan kan waarderen. Fijn dat jullie zo genoten hebben!

Liefs, Ingrid

4. Wouw heerlijke foto's, dankzij je foto's voel ik me even een klein beetje op vakantie :D

5. Wat een heerlijke strandvakantie en ook nog mooie dingen om te doen.
    En de foto's van de zonsondergangen zijn prachtig.
    Kan me goed voorstellen dat jullie zo genoten hebben.

Liefs, Gerry

6. Fijn dat jullie het zo bied hebben daar....en dan ook nog een blog post maken....aan ons word ook nog gedacht...geniet maar lekker.....liefs Ria x