zondag 21 augustus 2016

Flamingo's in de Camargue




Niet ver bij ons vandaan was het prachtige natuurgebied de Camargue met veel meren, duinen, lagunes en moeras. Ik was erg benieuwd of we de flamingo's zouden zien waar dit gebied om bekend staat. Het duurde even maar toen we bij dit enorme meer kwamen zagen we deze grote groep flamingo's. Ze stonden ver weg maar gelukkig had ik een telelens bij waardoor ik wat kon inzoomen.


 





Het zijn prachtige vogels en het is heel bijzonder om ze zo in hun eigen omgeving te zien staan. 
Het was goed dat ik stevige schoenen aan had want we liepen over een deel van het opgedroogde meer. Hoe dichter bij het water, hoe drassiger het werd.
De witte paarden waar de Camargue ook om bekend staat, hebben we wel gezien vanuit de auto maar vaak stonden ze alleen of bij een manege dus helaas geen spectaculaire foto's hiervan.


Bij een vogelpark in de Camargue, waar de natuurlijke omgeving van de flamingo's goed was nagebootst, konden we ze van wat dichter bij bekijken. Wat zijn ze mooi met hun roze veren, lange poten en elegante nekken. Het lijken wel stokjes als ze op 1 poot staan!












Een prachtige gebied om te bezoeken als je in Zuid Frankrijk bent.






7 opmerkingen:

  1. Wat mooi daar zeg !!...fijne week liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh Jolanda je hebt schitterende flamingo foto's gemaakt. Als ik dat zie denk ik gelijk weer van o, daar wil ik ook nog naar toe, maar het eind is zoek.
    Wens je weer een mooie week in Rotterdam!
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige vogels. Voeg ik ook aan mijn wensenlijstje toe. Werk ze deze week.
    Groet, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WIE schöne diese tollen TIERE so nah zu sehen

    wünsche noch einen schönen ABEND
    bis bald die BIRGIT aus TIROL

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Jolanda, your photographs of the very beautiful flamingos are fabulous! I have yet to ever see flamingos myself, and was so happy to have this opportunity to do a bit of studying of how many graceful poses they are capable of holding. It was also a surprise to the the otherwise hidden brilliant colors of wing feathers being extended. Wow!

    Isn't it grand to see such wonderful birds and to marvel at what nature can show us? xo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige vogels en je foto's zijn weer geweldig! Mooie vakantie had je.
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Flamingo's zijn inderdaad heel fotogeniek en daardoor extra leuk om vast te leggen. Wat is dit een mooie omgeving...heel begrijpelijk dat je zo genoten hebt!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...