donderdag 11 augustus 2016

Stadjes in de Languedoc-Roussillon




Als je in Zuid Frankrijk bent wil je natuurlijk ook wat leuke stadjes bezoeken.
Pézenas en Béziers lagen niet ver bij ons vandaan en zijn niet enorm toeristisch waardoor je je echt in Frankrijk waant. 
Pézenas is een middeleeuws stadje dat het historische karakter heeft behouden waardoor je heerlijk door de oude, middeleeuwse straatjes kunt dwalen. Ook zijn er veel leuke restaurantjes en winkeltjes aanwezig. Het oude centrum is nog zeer authentiek en niet te druk dus prima om een paar uurtjes door te wandelen en lekker te lunchen!



 
 

 



Naast Pézenas zijn we ook naar Béziers geweest. Dit is een wat grotere stad maar ook hier is het niet te druk en toeristisch. Dit mooie stadje ligt aan het Canal Midi en kunst had en heeft een belangrijke plaats. Ik denk dan ook dat de paraplu's boven de straten van Béziers een kunstproject zijn, het ziet er in ieder geval zeer gezellig uit!






Aan dit pleintje ligt ook de Cathédrale Saint-Nazaire de Béziers. De kerk is mooi maar vooral het uitzicht voor de kerk over de wijngaarden en omgeving is prachtig.

 





Wat een bikkel om hier omhoog te fietsen!
We werden getipt dat er een tuin achter de kerk was waar vandaan het uitzicht nog mooier was...en dat klopte helemaal. 




Natuurlijk ook hier een Hotel de Ville, martkhal en mooie 'allee' met platanen zoals in de meeste Franse steden. Altijd heerlijk om hier langs te slenteren in je vakantie.








10 opmerkingen:

  1. Leuk zo'n fotoverhaal. En die mooie foto van de plumbago en blauwe deur vind ik een topper. Die heb ik gepind.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zullen jullie daar genoten hebben: alles ziet er zo lieflijk uit!
    En die paraplu's heb ik al vaker gezien...zo fotogeniek hè! Jammer dat je ze hier andersom zo nodig hebt hè!!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk om door niet toeristische middeleeuwse stadjes te slenteren en die paraplu's vind ik ook zo leuk!!

    Lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Om helemaal verliefd op te worden.
    Prachtige foto's Jolanda!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi. Onlangs ook nog in de Languedoc geweest. Genieten. Al die gezellige stadjes daar... Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke foto's, Jolanda. Ik ken Beziers nog van jaren geleden, toen we daar in de buurt kampeerden. Mooie stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Franse Lelie in Vogelvlucht! Bijgelezen en genoten. Van Bali naar Terschelling en via Frankrijk naar Rotterdam.
    Dat was een leuk begin van de zaterdag! Wat heb je veel moois gezien Jolanda! En nu ga ik snel aan de dag beginnen......er moet gewerkt worden......
    Fijn weekend en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige stadjes hebben jullie bezocht. Dit is nou juist waar ik van hou. Niet zo heel groot en vooral nog niet TE toeristisch. Vooral het middeleeuwse karakter vind ik super mooi. Ik ben er nog nooit geweest, in Zuid-Frankrijk, maar ik denk dat dit toch wel op mijn lijstje gaat komen hoor.
    En die paraplu's doen me denken aan de foto's die ik wel eens van Bath heb gezien op andere blogs.
    Fijn weekend,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige omgeving en een fantastische Foto,s. Kan mij zo voorstellen dat je als Alice in wonderland rond loopt. Fijne zondag. groet Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat hebben jullie mooie lokaties bezocht! Ik ben dol op die oude Franse pleintjes waar de huizen zijn voorzien van luiken en waar jeu de boules wordt gespeeld door de plaatselijke bevolking. Gelukkig mag ik die sfeer nog gaan proeven ;-). Hier kom ik alvast helemaal in de juiste stemming!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...