vrijdag 2 september 2016

Ontdekkingstocht door Nederland


Andere landen en culturen ontdekken is heerlijk. 
Maar ook Nederland is mooi.
In de laatste weken kwamen we op veel mooie, bijzondere plekken in ons eigen land.
Als eerste Amersfoort. Een stad met mooie oude pandjes, straten en grachtjes. Winkelen kun je hier goed en ook leuke terrassen en restaurants zijn er in overvloed. Na een wandeling door Amersfoort zijn we op een rondvaartbootje gestapt en bekeken de stad vanaf het water olv een enthousiaste gids.











Zeer de moeite waard om een bezoekje te brengen aan deze gezellige stad en om de rondvaart te doen.

Mijn volgende stop tijdens de ontdekkingstocht is het dorp Broek in Waterland. Als we naar onze zoon rijden die in Monnickendam woont komen we er langs. En dit keer waren we wat vroeg en stapten we even uit. Ik keek mijn ogen uit naar de prachtige pastelkleurige huizen en in het mooie kerkje. We hadden maar even dus ik wil gauw eens terug.





En ik sluit de serie af met de fietstocht die we vandaag  maakten over de Utrechtse Heuvelrug op zoek naar de hei.








Prachtig is het hier, we hadden een aardige heuveltjes dus het was soms flink trappen (zonder ondersteuning) maar het was de moeite waard!



6 opmerkingen:

  1. Dear Jolanda, thank you for taking us along to more beautiful places. Every photograph shows me a place I want to visit myself. I must stop being an armchair traveler, and buy some airline tickets! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is zeker nog heel veel moois te ontdekken hier in ons eigen land. Ik heb al heel wat gezien van ons landje maar toch kijk ik overal mijn ogen weer uit. Samen met Ben zie ik veel, maar ook met mijn broer als we fietsen (ook zonder ondersteuning) zie ik heel veel moois. Heerlijk vind ik dat. De mooie steden, maar ook de kleine dorpjes... en daar zijn er heel wat van... Wat heerlijk hè, die bloeiende heide. Dat blijf ik elk jaar weer zo mooi vinden...
    Fijn weekend,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amersfoort is inderdaad heel erg leuk, ik kom er niet vaak maar wel graag. Het is precies zoals je zegt, ook in Nederland zijn nog zoveel mooie plekjes te vinden!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor het delen is het altijd heerlijk om meer van uw mooie land te zien. Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Genoten van de foto's , er nog nooit geweest , prachtig !
    Groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ons landje is zo mooi!..prachtige foto's .....liefs van mij....x

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...