zondag 23 oktober 2016

In vogelvlucht door Berlijn!

Reichstag met koepel
Afgelopen dagen waren we in Berlijn en wat hebben we genoten. Berlijn is een stad met veel historie en er is enorm veel te zien. En dat hebben we gedaan. Met zere voeten en een camera vol foto's ben ik thuis gekomen en hierbij een eerste vogelvlucht door Berlijn.
Met de meest bijzondere plekken die we hebben gezien, dingen die veel indruk hebben gemaakt en de mooie herfstsfeer in een groen Berlijn!

Holocaustmonument

Brandenburgertor

Checkpoint Charlie
 
Langs de Spree rivier

Berliner Dom
in de Dom

vanaf de Berliner Dom, 267 treden omhoog!


GedachnisKirche

vanaf de koepel van de Reichstag



in de koepel van de Reichstag
 

varend over de Spree, bruidje bij de Berliner Dom


Museumeiland en TVtoren


kleurrijke oevers Spree

indrukwekkend laatste stuk Muur

Muur door kunstenaars
onder metrostation Hackerschermarkt

Reichstag by night

Brandenburger Tor by night

links ons hotelletje op de Alexanderplatz, kamer op de 27e!

Binnenkort meer Berlijn, over de muur, de oorlog, de heropbouw na bombardementen, de prachtige herfstkleuren en unieke monumenten.


6 opmerkingen:

  1. Berlijn lijkt mij een inspirerende stad en staat nog op mijn wensenlijstje. Voorlopig geniet ik van jouw reisverslag en de foto's.
    Gr, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoewel ik al in veel Europese steden ben geweest, heb ik Berlijn nog nooit bezocht. Dat moet toch een keer veranderen, want het lijkt mij ook een hele mooie stad. Wat zullen jullie een prachtig uitzicht vanuit de hotelkamer hebben gehad!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jolanda, the photographs that you've shared with us from your visit to Berlin are superb. There are many stories that would begin with each of the pictures! I have a good NYC friend who moved here as a young adult from Berlin, and what you show me amplifies much that I have learned from her. Thank you. xo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook bij ons staat Berlijn nog steeds op het wensenlijstje en als ik dan jouw foto's zie krijg ik wel erg veel zin. Wat mooi, Jolanda, je foto's en wat een schitterende herfstkleuren heb je vastgelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een boel mooie foto's.....van een mooie stad......prachtig heb genoten liefs fijne week Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Berlijn is een stad die ik heb verlangd om te bezoeken zijn geweest. Mijn kinderen hebben zowel er geweest en ook zij genoten van hun bezoek. Uw foto's zien er zo goed. Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...