woensdag 16 november 2016

Herfstig Haarlem


Niet lang geleden was ik in Haarlem, altijd gezellig om te winkelen en door de kleine straatjes te lopen. Maar deze keer had ik een extra doel namelijk afscheid nemen van de winkel van Marianne, Verrassend Goed! Na jarenlang een bijzondere woonwinkel te hebben gerund gaat ze een nieuw pad in. Ik heb Marianne ontmoet via mijn blog en bracht regelmatig een bezoekje aan haar prachtig gestylde winkel. Het was een walhalla om mooie plaatjes te maken!
Het ga je goed Marianne.
Na gedag te hebben gezegd ging ik Haarlem in en kwam weer in allerlei leuke nieuwe winkeltjes terecht!




In de Schagchelstraat zit sinds kort My Deer's. wat een mooie winkel met heerlijke woonitems. Hier kan ik blijven kijken. Ik nam er een mooie print mee naar huis!





En Haarlem is zo fotogeniek, overal zie mooie pandjes, kerktorens, oude lantaarnpalen en bijzondere winkeltjes.

















En zie ik ineens de Kromkommer, een echt Rotterdams bedrijfje dat allerlei groente die niet helemaal volmaakt is. te dun-dik-krom-klein, gebruikt om oa soep van te maken.




En wat vind je van de voormalige V&D? Nu de plek voor nieuwe ontwerpers en bedrijfjes in een conceptstore!




Ik genoot van een middagje herfstig Haarlem. 


15 opmerkingen:

  1. Krijg acuut zin om in de auto te stappen richting Haarlem. Wat een mooie stad en leuke bijzondere winkeltjes. En die prachtige invulling van allerlei bedrijfjes in het oude V&D gebouw is helemaal geweldig, staat genoteerd. Wat een mooie foto's van een prachtige dag. Fijn dat je gewoon simpel met een blogbericht gewoon mee kan genieten, Bedankt, groeten Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk. Ik was afgelopen zaterdag in Haarlem en ook in My Deer's. Wat een leuke winkel en wat een fijne stad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haarlem ziet er een prachtige plek om rond te wandelen en te winkelen. Wat een schande één van uw favoriete winkels gaat sluiten. Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi sfeerbeeld van Haarlem en haar nieuwe winkels.
    Ben een paar jaar geleden ook nog bij Marianne geweest, ze had een leuke winkel.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haarlem is zo leuk!.....maar jammer dat Marianne stopt...wist ik niet...zonde hoor zo'n leuke winkel...zegge maarre word het niet eens tijd voor Maarssen ? .....hihihihihihi...weet ik ook een hele leuke winkel....)))...liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Verleden jaar ben ik er met mijn vriendin geweest maar als ik nu jouw foto's zie zou ik zo wel in de trein willen stappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haarlem in leuk en inspirerent, maar ik ben er al een tijdje niet geweest. Daar moet ik binnenkort maar eens verandering in brengen. Bedankt en hartelijke groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thank you so much, Jolanda! I thoroughly enjoyed walking around Haarlem with you via these excellent photographs. The greenery, the beautiful architecture, the bicycles, the stylish and tempting shops, the restaurants, all of it makes me want to visit there again. xo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk zo'n dagje en idd wat een mooie stad. Heb zo even heerlijk met je mee gedwaald door deze mooie stad.
    Fijne dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haarlem is inderdaad een hele leuke en sfeervolle stad, het is al lang geleden dat ik daar ben geweest. Daar moet ik toch maar eens verandering in brengen!

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke stad is dat! Een vriendin van mij woont er en is gids in de stad...dan kom je nog eens ergens wat niet zo bekend is! maar het is altijd genieten! Jammer trouwens dat sommige leuke winkels er mee ophouden! Misschien uit eigen vrije wil maar vaak ook omdat we via internet kopen!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het gekke is dat ik ook een beetje het gevoel krijg dat ik naar een vlaamse stad zit te kijken terwijl het toch Haarlem is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijke sfeerfoto's! Haarlem staat op mijn wishlist!

    Fijne nieuwe week!

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie foto's van mijn stad! Ik zit te genieten...echt heel mooi gedaan. En zeker
    heel erg jammer dat Marianne gestopt is...maar toch ook heel mooi dat zij haar hart volgt en
    voor iets anders heeft gekozen. En My Deer...ik moet bekennen dat ik dat nog niet ken. Snel maar
    even op het fietsje naar de stad! Groetjes, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Piękne fotografie Holandia to zdecydowanie moje klimaty :) lubię ten kraj.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...